Zpracovat seminární práci dle následující osnovy.

 

PdF  MU Brno

Učitelství 1. stupně ZŠ

 

 

 

 

 

 

Školský management

 

Strategie rozvoje třídy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Student:                              

Typ studia:                                    Skupina:                   Ročník:                Školní rok:

 

 

Základní škola:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I.      Kde jsem nyní?

 

 

1)      Mé pojetí výuky:

Charakterizujte své pojetí výuky:

·         Jak plánujete výuku, jaké metody nejčastěji používáte, jak vnímáte kázeň, jak řešíte problémy, jak hodnotíte, jaký jste typ učitele….(opřete se o teorii pojetí výuky). Jde o Vaše zamyšlení nad ustálenými způsoby jednání, přístupy, požadavky ve výuce (bez ohledu na předmět).

 

2)      Sebeanalýza:

Proveďte analýzu svých  pozitiv (silné stránky) a negativ (slabé stránky) v roli učitele (v čem jste dobrá/ý, co naopak nejde, kde jsou slabá místa). Kde vidíte své příležitosti a svá ohrožení.

 

3)      Analýza třídy: charakterizujte ji (viz přednáška strategie rozvoje třídy), uveďte rovněž počet a typy žáků se SVP.

 

 

4)      Podpora individualizace ve výuce: zvolte si 1-2 dva žáky se SVP, nebo nadané: popište typ jejich postižení, obtíže, projevy…

 

 

 

I.      Kam směřuji ?

 

 

1)      Strategické cíle mého rozvoje. 

       Definujete pro sebe 1 - 2 cíle, které si stanovíte na počátek své učitelské kariéry (co chcete zkusit změnit, v čem se chcete zdokonalit, ...).

2)     Strategické cíle rozvoje třídy.

Definujte pro třídu jako celek 1 - 2 cíle (vyjděte z charakteristiky třídy), které si stanovíte na období září – prosinec 2010.

3)      Strategické cíle rozvoje žáků se SVP

Definujte pro vybrané žáky cíle, které si stanovíte na stejné období (mělo by jít o individuální cíle  - individuální přístup).

 

 

III. Jak dosáhnu  cílů – strategie vedení třídy a žáků

 

 

1)    Strategie mého rozvoje.

      Zvolte a popište strategie, jak dosáhnete změn ve svých postojích, dovednostech,...

2)    Strategie vedení třídy

Zvolte a popište strategie, jak těchto cílů dosáhnete – u třídy  jako celku)

 

3)      Výukové strategie pro žáka/y

Zvolte a popište strategie, jak těchto cílů dosáhnete  u vybraného žáka/ů.

 

IV. Evaluace zvolených strategií

 

1) Vyhodnoťte, zda-li jste cílů dosáhl/a či nikoliv, popřípadě míru jejich dosažení: zvolte si metody, kterými to zjistíte a prokážete (platí pro Vaši osobnost, celek třídy i pro vybraného žáka/žáky).

 

Součástí práce budou:

·         ukázky zvolených strategií (metod, postupů, cvičení, úkolů…) pro vybrané žáky (individualizace);

·         ukázky zvolených evaluačních  metod a jejich použití v praxi (např. záznam z pozorování, záznam rozhovoru s žákem…)