Zpracovat seminární práci dle následující osnovy.
PdF MU Brno
Učitelství 1. stupně ZŠ
Školský management
Strategie rozvoje třídy
Student:
Typ studia: Skupina: Ročník: Školní rok:
Základní škola:
I. Kde jsem nyní?
1) Mé pojetí výuky:
Charakterizujte své pojetí výuky:
· Jak plánujete výuku, jaké metody nejčastěji používáte, jak vnímáte kázeň, jak řešíte problémy, jak hodnotíte, jaký jste typ učitele….(opřete se o teorii pojetí výuky). Jde o Vaše zamyšlení nad ustálenými způsoby jednání, přístupy, požadavky ve výuce (bez ohledu na předmět).
2) Sebeanalýza:
Proveďte analýzu svých pozitiv (silné stránky) a negativ (slabé stránky) v roli učitele (v čem jste dobrá/ý, co naopak nejde, kde jsou slabá místa). Kde vidíte své příležitosti a svá ohrožení.
3) Analýza třídy: charakterizujte ji (viz přednáška strategie rozvoje třídy), uveďte rovněž počet a typy žáků se SVP.
4) Podpora individualizace ve výuce: zvolte si 1-2 dva žáky se SVP, nebo nadané: popište typ jejich postižení, obtíže, projevy…
I. Kam směřuji ?
1) Strategické cíle mého rozvoje.
Definujete pro sebe 1 - 2 cíle, které si stanovíte na počátek své učitelské kariéry (co chcete zkusit změnit, v čem se chcete zdokonalit, ...).
2) Strategické cíle rozvoje třídy.
Definujte pro třídu jako celek 1 - 2 cíle (vyjděte z charakteristiky třídy), které si stanovíte na období září – prosinec 2010.
3) Strategické cíle rozvoje žáků se SVP
Definujte pro vybrané žáky cíle, které si stanovíte na stejné období (mělo by jít o individuální cíle - individuální přístup).
III. Jak dosáhnu cílů – strategie vedení třídy a žáků
1) Strategie mého rozvoje.
Zvolte a popište strategie, jak dosáhnete změn ve svých postojích, dovednostech,...
2) Strategie vedení třídy
Zvolte a popište strategie, jak těchto cílů dosáhnete – u třídy jako celku)
3) Výukové strategie pro žáka/y
Zvolte a popište strategie, jak těchto cílů dosáhnete u vybraného žáka/ů.
IV. Evaluace zvolených strategií
1) Vyhodnoťte, zda-li jste cílů dosáhl/a či nikoliv, popřípadě míru jejich dosažení: zvolte si metody, kterými to zjistíte a prokážete (platí pro Vaši osobnost, celek třídy i pro vybraného žáka/žáky).
Součástí práce budou:
· ukázky zvolených strategií (metod, postupů, cvičení, úkolů…) pro vybrané žáky (individualizace);
· ukázky zvolených evaluačních metod a jejich použití v praxi (např. záznam z pozorování, záznam rozhovoru s žákem…)