Struktura přípravy učitele na jednotku VV Typ školy – ročník – typ třídy – časový úsek pro VV – datum 1. Východisko (nápad, co mě inspirovalo?...) 2. Námět: název: a) motivační pro žáky (měl by získat žáka pro zapojení do hodiny – poetický, humorný, tajůplný apod.) b) popisný (popis námětu, o co v něm jde) 3. Motivace – co učitel dělá, říká co motivuje žáky před zahájením práce 4. Obsah výuky: klíčová slova 2-5, která charakterizují obsah 5. Úkol – jeho formulace (jako výtvarného problému, který je předkládán žákům k řešení + kritéria hodnocení) 6. Didaktická analýza úkolu a) jaký je jeho smysl, cíl, co tím učitel sleduje, co tím žáci získají b) mají žáci a učitel předpoklady ke splnění úkolu (mají materiály, pomůcky, techniky, jaké metody organizační učitel použije, je úkol přiměřený schopnostem žákům …) 7. Popis scénáře - jednotlivých fází hodiny v časových blocích (postup, jednotlivé kroky) 8. Forma hodnocení úkolu 9. Možné další využití práce žáků pro ně samotné, pro učitele, nebo výtvorů 10. Další poznámky k realizaci – před jejím zahájením Jednoduše: CO? nápad, obsah činnosti PROČ? smysl, cíl, co sleduji výběrem obsahu JAK? technické a organizační zabezpečení