My chceme být zdraví! PROJEKT PRO 1. TŘÍDU Vypracovaly: Denisa Háková Markéta Stehlíková Zuzana Vašulková Typ projektu §podle organizace: vícepředmětový §podle navrhovatele: uměle vytvořený §podle účelu: směřující k získání dovedností §podle délky: krátkodobý §podle prostředí: školní a mimoškolní §podle počtu zúčastněných: společný Smysl projektu §Děti se seznámí s potravinami, které jsou zdravé a které méně. §Dozví se, jak se oblékat v létě a jak v zimě. §Jak se cítíme, když jsme nemocní. Výstup §Děti během dne vyrobí několik pracovních listů, ze kterých nakonec vznikne jejich vlastní časopis. Předpokládané cíle §Kognitivní: žáci: § pojmenují potraviny a řeknou, které jsou zdravé a proč. § vyberou a vysvětlí na prac. listu věci, které pomohou broučkovi k tomu, aby se uzdravil § uvedou příklady zdravých i nezdravých potravin §uvedou příklady zimních a letních sportů a pantomimicky je předvedou §Afektivní: žáci: § vysvětlí potřebu jíst zdravé potraviny §vysvětlí potřebu pohybu §Psychomotorické: žáci: §vyplní list o Broučkovi, který je nemocný §na prac. list vystříhají zdravé a nezdravé potraviny §namalují, jak se oblékají v létě a jak v zimě §Sociální: žáci: §dávají pozor, když jejich spolužák předvádí pantomimu §dává pozor, když spolužáci ukazují vybrané potraviny a říkají, které jsou zdravé Předpokládané činnosti §čtení příběhu o nemocné Lucce §vyplnění prac. listu o nemocném broučkovi §učitel čte text a děti ukazují, co je pravda a co ne §vystřihují zdravé a nezdravé potraviny §ochutnávají ovoce a hádají, co jim dal učitel do úst §hra: Dvě brambory §Jak se oblékáme v zimě, v létě – prac. list §rozhovor: Co je to nemocnice, jaké má číslo? §malování své oblíbené hračky nebo vycházka ke zdravotnímu středisku Organizace §1. část: §Seznámení s projektem §Příběh: Jak Lucka onemocněla plus otázky k textu. §Kartičky: Co je správně, co špatně. §Pracovní listy – Nemocný brouček. § §2. část §Dočtení příběhu o Lucce. §Na podlaze obrázky potravin – děti říkají, jestli je potravina zdravá. §Pracovní list: vystřihni několik zdravých a nezdravých potravin. §Příprava a ochutnávka ovoce. §Pracovní list s ovocem a zeleninou. §Hra: Dvě brambory §3. část §Jak se oblékáme v zimě, jak v létě? §Pantomima na sporty. §Prac. listy – Na jednu stranu nakreslíme sebe, jak se oblékáme v zimě a na druhou, jak v létě. §Rozhovor: Co děláme, když je nám špatně? Jaké je číslo do nemocnice? Co bychom si s sebou vzali do nemocnice? § §4. část §První varianta (kdyby bylo venku škaredě) – namalovat svou oblíbenou hračku, kterou bychom si vzali do nemocnice. §Druhá varianta (kdyby bylo venku hezky) – vycházka ke zdravotnímu středisku § Předpokládané výukové metody §metody slovní – rozhovor, diskuze, vysvětlování §metody názorně demonstrační – předvádění činností, pozorování §metody praktické – pracovní a výtvarné činnosti §metody řešení problémů §didaktické hry Předpokládané pomůcky §příběh o Lucce §pracovní listy § ovoce a zelenina (tácky, nůž, napichovátka) §červené a zelené kartičky §lepidlo §nůžky §vyříhané potraviny Způsob prezentace projektu §Prezentace vlastního časopisu před ostatními. §Co se mi nejvíce líbilo? §Co jsem se nového dozvěděl/a? Způsob hodnocení §Učitel hodnotí ve třídě – ústně a průběžně při práci a na závěr zhodnotí výstup a prezentaci dětí. § §Žáci zhodnotí vlastní projekt a pocity z něj před spolužáky Pracovní listy § Výsledné výrobky § § J Konec J