Projekt Zdraví – výživa Světový den výživy – 16. říjen 4 – 5 vyučovacích hodin 5. třída Foo01.gif garfield2.gif sheritomato_e0.gif aaniapple_e0.gif Typ projektu n- podle navrhovatele projektu – uměle připravený n- podle účelu projektu – směřující k získání dovednosti, konstruktivní n- podle informačního zdroje projektu n - vázaný i volný n- podle délky projektu – krátkodobý n- podle prostředí projektu – školní n- podle počtu zúčastněných – společný n- podle způsobu organizace – vícepředmětový - Předpokládané cíle I. nKognitivní: - žáci vyplní pracovní listy z českého jazyka a matematiky, vyjmenují co nejvíce příbuzných a podřazených slov, popíší přípravu jednoduchého jídla. V textu vyhledají odpovědi na zadané otázky. n nAfektivní: - žáci vysvětlí ostatním, n jakou složku výživy si vybrali, co je na ní n zajímavého. Aplikují zjištěné poznatky n do svého života (dbají o zdravý nživotní styl). Untitled.png Předpokládané cíle II. nPsychomotorické: – žáci vytvoří plakát, n na němž prezentují to, co je zajímá, nsepíší recept na jednoduché jídlo. Vyhledají v kuchařské knize zajímavý recept. nSociální: - žáci spolupracují ve skupinách n v průběhu projektu, poslouchají ostatní, n respektují jejich názor. Prezentují vlastní n zjištěné poznatky ostatním. Untitled.png Pomůcky nŽáci – reklamní letáky, jednoduchý recept, kuchařská knížka, zajímavá informace související s jídlem, drobné pohoštění, tužky, pastelky, nůžky, lepidlo. n n nUčitel – pracovní listy do ČJ a M s tématem výživa, papír na psaní receptu, jídelníček na jeden den. Cls01.gif Cls07.gif Pomůcky - učitel nKartičky na popsání, ve tvaru hrušky, jablka, kuřete, ryby, rohlíku. n n n n nŽáci na kartičky napíší vše, nco včera snědly. nKartičky poté nalepí na plakát. Co jsem včera snědl: Pomůcky - učitel nPlakát – kuchařská kniha, nžáci do ní vlepují nzajímavé recepty. Pomůcky - učitel nPlakáty: co mi chutná a co ne. Pomůcky - učitel nPlakát – zajímavosti o výživě. nŽáci na něj lepí npapíry s různými nnáměty. Pomůcky - učitel nPlakát – npotravinová npyramida Průběh n1. Seznámení s náplní dne -skupiny se představí smyšleným jménem -pojmová mapa – výživa, jídlo -pracovní list matematika – převádění hmotnosti potravin, počítání surovin v receptu -hra „kompot“ – sedíme v kruhu na židlích, žáky rozdělíme na hrušky, jablka, švestky a třešně. Jeden žák stojí uprostřed a řekne: „hruška“, všechny hrušky si musí vyměnit místo. Ten kdo stojí se snaží sednout na jejich místo. Když řekne: „kompot“, mění si místo všichni. Průběh n2. Pracovní list ČJ -Test o různých způsobech stravování – žáci doplňují chybějící písmena v textu -Vysvětlení výrazů z textu (anorexie, vegetariánství) -Hra ve skupinách: vymysli co nejvíce příbuzných slov k – vařit, jídlo, výživa, potrava, chuť, pití – spočítání, kontrola (seřaď dle abecedy) anipour_e0.gif Průběh nPlakát s abecedou – žáci ke každému písmenu vymýšlí společně jednu potravinu. Vaří písmenkovou polévku. n A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Průběh n3. Do skupin – text o jedné složce výživy -V textu vyhledají odpověď na otázky (vystřihnou potraviny z reklamního letáku) + hromadné čtení odpovědí -Každý píše a kreslí recept (jednoduchý, umí uvařit, mají ho připravený) -Hra „šibenice“ (první a poslední písmeno názvu jídla) Průběh n4. Ve skupinách – žáci píší co nejvíce podřazených slov ke slovům: nápoj, ovoce, příloha k masu, pečivo, sladkost, mléčný výrobek n5. Všichni – učitel rozdá karty s názvy států a jídel, žáci tvoří dvojice -prohlížení obrázků o týdenní spotřebě jídla různých rodin -ochutnávka pohoštění -hromadná soutěž o nejzajímavější název receptu Průběh n6. Kvíz pro skupiny – společně zkusí vyplnit n6 velkých plakátů s úkoly (mění si je mezi sebou) n - - potravinová pyramida - zajímavosti o výživě - můj oblíbený jídelníček - - rostlinná a živočišná potravina - co mi chutná a co ne - co jsem včera snědl ll.png gg.png Závěrečné hodnocení nHodnocení jak práce, tak vytvořených plakátů. 97108.gif Těší se na Vás n n n Hana Krátká n Petra Opršalová Bob a bobek