Dotazník k výzkumu kurikula ZŠ a otázky ke strukturovanému rozhovoru s vyučujícím Název školy, adresa: Počet tříd na I. Stupni ZŠ : Počet tříd na II. stupni ZŠ: Zeměpis je vyučovaný: aprobovaně neaprobovaně 1. Počet hodin věnovaný výuce zeměpisu na 2. stupni ZŠ Ročník Poč. hodin 6. ročník 7. ročník 8. ročník 9. ročník 2. Rámcové řazení tematických celků v jednotlivých ročnících Ročník Tematický celek Poč. hodin 3. Podrobné řazení tematických celků v ročnících včetně hodinové dotace (tabulka bude větší na samostatnou práci, určitě bude celá součástí ŠVP) Doplňující otázky pro strukturovaný rozhovor 4. Zjistěte od tvůrce ŠVP zdůvodnění výše uvedeného řazení učiva 5. Zjistěte, ze kterých materiálů při koncipování ŠVP vycházel 6. Zjistěte podrobněji, proč začíná celkem, který je uvedený jako první 7. Zjistěte, které učebnice a atlasy používají ve škole pro výuku zeměpisu 8. Zjistěte, kde a ve kterém ročníku je ještě zeměpisné učivo zařazeno – např. , ve kterém průřezovém tematu – název a hodinová dotace, projekt apod. 9. Zjistěte, jek je v ŠVP zařazená terénní výuka a v jakých dotacích, jak je zaměřena. 10. Zjistěte, zda má škola systém dlouhodobé terénní výuky na 1. i 2. stupni ZŠ (např. adaptační kurzy, pohybové kurzy, předmětové kurzy, mezipředmětové kurzy, případně jiné) 11. Zjistěte, zda by škola využila učitele, jako koordinátora terénní výuky 12. Zjistěte, zda by měli učitelé zájem o další kurzy zaměřené na integrovanou terénní výuku: a) Kurzy zaměřené na zážitkovou pedagogiku vhodné jako adaptační kurzy b) Kurzy zaměřené na letní a zimní pohybové aktivity c) Kurzy zaměřené na integrovanou terénní výuku 13. Zjistěte zda využívají ve škole integrované kurikulum. 14. Pokud ano pak zjistěte, jakým způsobem integrovanou výuku realizují: - formou konsolidace nebo koncentrace (vytvořením nového předmětu, který zahrnuje učivo dvou i více původních předmětů)? Ano Ne nevím - formou bilaterálních vazeb (intedisciplinární výuka) dvou předmětů ano ne - jednorázových integrovaných témat s různými předměty ano ne 15. Zjistěte, zda je na sledované škole učit formou integrované tématické výuky : jen mezi přírodovědnými předměty ano ne nevím jen mezi společenskovědními předměty ano ne nevím mezi všemi vzdělávacími oblastmi bez rozdílů ano ne nevím jen v rámci průřezových témat ano ne nevím není zájem ano ne nevím Za vstřícné jednání předem děkujeme Eduard Hofmann Příloha 6. ročník 1. Úvod do studia zeměpisu – planetární geografie (Přírodní obraz země I) 2. Glóbus a mapa – kartografie (Geografické informace, zdroje dat, kartografie a topografie) 3. Obecná fyzická geografie (Přírodní obraz země II) 4. Obecná socioekonomická geografie (Společenské a hospodářské prostředí) 7. ročník 5. Regionální geografie světa (Regiony světa) 8. ročník 6. Regionální geografie ČR (Česká republika) 9. ročník 7. Politická geografie (Společenské a hospodářské prostředí) 8. Krajina a životní prostředí (Životní prostředí) Průběžně 9. Místní krajina (průřez. téma) Průběžně 10. Terénní výuka (Terénní geografická výuka a praxe)