PdF:GP3MP_GE1 Galerijní exkurze 1 (podzim 2011) Souhrn odborných exkurzí v rámci předmětu: BRNO čtvrtek 24. listopadu 2011 od 9.55 do 14.30 h program: návštěva výstav, teoretické i praktické představení vzdělávacích programů lektory Moravské galerie v Brně a Moravského zemského muzea čtvrtek 8. prosince 2011 od 16.55 do 18.30 h program: komentovaná prohlídka výstavy Útroby architektury s prof. Ing. arch. Zdeňkem Fránkem (vystavujícím) a Mgr. Rostislavem Koryčánkem (ředitelem a kurátorem) OLOMOUC čtvrtek 1. prosince 2011 od 9.55 do 15.30 h program: návštěva výstav, teoretické i praktické představení vzdělávacích programů lektory Muzea umění Olomouc a Vlastivědného muzea v Olomouci Požadavky k zápočtu podle individuální účasti na odborných exkurzích (podle propozic předmětu jde z hlediska výuky o dvoudenní exkurzi): Individuálně vypracují Jitka Burdová, Helena Doleželová, Hana Drnovská, Barbora Sedláčková, Anita Šťastová, Veronika Štěrbová: 1. ÚKOL V elektronické podobě do Odevzdávárny předmětu Galerijní exkurze 1 vložíte své vyjádření k tomuto zadání (překopírujte si nejdříve tučně napsané zadání do wordového souboru, uveďte nahoru název předmětu i s kódem – viz výše, podzim 2011, své jméno a příjmení): Na odborných exkurzích jsme se setkali s více druhy zprostředkovatelů umění, mj. s muzejními (galerijními) pedagogy. Ten se často při kontaktu s veřejností projevuje jako animátor, tzn. že vedle teoretických znalostí zúročuje i své praktické dovednosti a zkušenosti, jinými slovy vedle poutavého povídání podněcuje návštěvníky i k aktivní spoluúčasti prostřednictvím jejich tvorby. V literatuře se objevují různé výkladové metafory pojmenování „animátor“ v galerijní pedagogice jako např. číšník umění (Horáček 1998, s. 101). Na základě vlastní zkušenosti mj. z absolvovaných odborných exkurzí v podzimním semestru 2011 se zkuste zamyslet a individuálně vymyslet, jak byste sami výstižně a invenčně jedním nebo dvěma slovy nahradili slovo „animátor“ v galerijní pedagogice: .................. Vaši volbu výkladové metafory v několika větách vysvětlete (minimálně 500 znaků textu): ........................... – TERMÍN VLOŽENÍ PRVNÍHO ÚKOLU DO ODEVZDÁVÁRNY: DO 21. PROSINCE 2011 (wordový soubor s příponou doc) PLUS 2. ÚKOL V elektronické podobě vizuálně atraktivním způsobem zpracujte návrh propagačního nabídkového listu vzdělávacího programu k vámi vymyšlené výstavě Zdeňka Fránka ve vámi vybrané výstavní budově v podobě (tučně napsané si do své práce překopírujte): Název programu: .............. Cílová skupina: ................. (zvolte si samostatně nejméně jednu cílovou skupinu z výběru: žáci 2. stupně ZŠ NEBO žáci SŠ NEBO děti s dospělým doprovodem NEBO dospělí) Anotace programu: ................. (rozsah anotace min. 500 znaků) Délka trvání: ................... (např. 60 minut NEBO 90 minut) Práce bude také obsahovat: Nabídka vzdělávacího programu k výstavě díla Zdeňka Fránka, zvolené místo konání výstavy a v závěru: © jméno příjmení studenta 2011 K vypisovaným bibliografickým údajům u citací (týká se i cizích fotografií) využijte vzor pro citace uložený ve studijních materiálech. – TERMÍN VLOŽENÍ DRUHÉHO ÚKOLU DO ODEVZDÁVÁRNY: DO 21. PROSINCE 2011 (soubor s příponou pdf) Individuálně vypracuje Petr Přikryl: 1. ÚKOL V elektronické podobě do Odevzdávárny předmětu Galerijní exkurze 1 vložíte své vyjádření k tomuto zadání (překopírujte si nejdříve tučně napsané zadání do wordového souboru, uveďte nahoru název předmětu i s kódem – viz výše, podzim 2011, své jméno a příjmení): Na odborných exkurzích jsme se setkali s více druhy zprostředkovatelů umění, mj. s muzejními (galerijními) pedagogy. Ten se často při kontaktu s veřejností projevuje jako animátor, tzn. že vedle teoretických znalostí zúročuje i své praktické dovednosti a zkušenosti, jinými slovy vedle poutavého povídání podněcuje návštěvníky i k aktivní spoluúčasti prostřednictvím jejich tvorby. V literatuře se objevují různé výkladové metafory pojmenování „animátor“ v galerijní pedagogice jako např. číšník umění (Horáček 1998, s. 101). Na základě vlastní zkušenosti mj. z absolvovaných odborných exkurzí v podzimním semestru 2011 se zkuste zamyslet a individuálně vymyslet, jak byste sami výstižně a invenčně jedním nebo dvěma slovy nahradili slovo „animátor“ v galerijní pedagogice: .................. Vaši volbu výkladové metafory v několika větách vysvětlete (minimálně 500 znaků textu): ........................... – TERMÍN VLOŽENÍ PRVNÍHO ÚKOLU DO ODEVZDÁVÁRNY: DO 21. PROSINCE 2011 (wordový soubor s příponou doc) PLUS 2. ÚKOL V elektronické podobě vizuálně atraktivním způsobem zpracujte návrh propagačního nabídkového listu vzdělávacího programu k vámi vymyšlené výstavě Zdeňka Fránka ve vámi vybrané výstavní budově v podobě (tučně napsané si do své práce překopírujte): Název programu: .............. (postupně dva názvy) Cílová skupina: ................. (zvolte si samostatně a odděleně postupně zpracujte nejméně dvě cílové skupiny z výběru: žáci 2. stupně ZŠ NEBO žáci SŠ NEBO děti s dospělým doprovodem NEBO dospělí) Anotace programu: ................. (rozsah anotace min. dvakrát 500 znaků) Délka trvání: ................... (např. 60 minut NEBO 90 minut) Pořadí údajů na vašem listu bude tedy následující: Název programu: Cílová skupina: Anotace programu: Délka trvání: Název programu: Cílová skupina: Anotace programu: Délka trvání: Práce bude také obsahovat: Nabídka vzdělávacích programů k výstavě díla Zdeňka Fránka, zvolené místo konání výstavy a v závěru: © jméno příjmení studenta 2011 K vypisovaným bibliografickým údajům u citací (týká se i cizích fotografií) využijte vzor pro citace uložený ve studijních materiálech. – TERMÍN VLOŽENÍ DRUHÉHO ÚKOLU DO ODEVZDÁVÁRNY: DO 21. PROSINCE 2011 (soubor s příponou pdf) Individuálně vypracuje Lenka Hučínová: 1. ÚKOL V elektronické podobě do Odevzdávárny předmětu Galerijní exkurze 1 vložíte své vyjádření k tomuto zadání (překopírujte si nejdříve tučně napsané zadání do wordového souboru, uveďte nahoru název předmětu i s kódem – viz výše, podzim 2011, své jméno a příjmení): Na odborných exkurzích jsme se setkali s více druhy zprostředkovatelů umění, mj. s muzejními (galerijními) pedagogy. Ten se často při kontaktu s veřejností projevuje jako animátor, tzn. že vedle teoretických znalostí zúročuje i své praktické dovednosti a zkušenosti, jinými slovy vedle poutavého povídání podněcuje návštěvníky i k aktivní spoluúčasti prostřednictvím jejich tvorby. V literatuře se objevují různé výkladové metafory pojmenování „animátor“ v galerijní pedagogice jako např. číšník umění (Horáček 1998, s. 101). Na základě vlastní zkušenosti mj. z absolvovaných odborných exkurzí v podzimním semestru 2011 se zkuste zamyslet a individuálně vymyslet, jak byste sami výstižně a invenčně jedním nebo dvěma slovy nahradili slovo „animátor“ v galerijní pedagogice: .................. Vaši volbu výkladové metafory v několika větách vysvětlete (minimálně 500 znaků textu): ........................... – TERMÍN VLOŽENÍ PRVNÍHO ÚKOLU DO ODEVZDÁVÁRNY: DO 21. PROSINCE 2011 (wordový soubor s příponou doc) PLUS 2. ÚKOL V elektronické podobě vizuálně atraktivním způsobem zpracujte návrh propagačního nabídkového listu vzdělávacího programu k vámi vymyšlené výstavě Zdeňka Fránka ve vámi vybrané výstavní budově v podobě (tučně napsané si do své práce překopírujte): Název programu: .............. Cílová skupina: ................. (zvolte si samostatně nejméně jednu cílovou skupinu z výběru: žáci 2. stupně ZŠ NEBO žáci SŠ NEBO děti s dospělým doprovodem NEBO dospělí) Anotace programu: ................. (rozsah anotace min. 500 znaků) Délka trvání: ................... (např. 60 minut NEBO 90 minut) Práce bude také obsahovat: Nabídka vzdělávacího programu k výstavě díla Zdeňka Fránka, zvolené místo konání výstavy a v závěru: © jméno příjmení studenta 2011 K vypisovaným bibliografickým údajům u citací (týká se i cizích fotografií) využijte vzor pro citace uložený ve studijních materiálech. – TERMÍN VLOŽENÍ DRUHÉHO ÚKOLU DO ODEVZDÁVÁRNY: DO 21. PROSINCE 2011 (soubor s příponou pdf) PLUS 3. ÚKOL Individuální exkurze místo Brna 24. listopadu: samostatně učiněná exkurze do nejméně dvou výstavních institucí v jednom z krajských měst ČR: Brno, Ostrava, Zlín, Praha, České Budějovice, Pardubice, Hradec Králové, Liberec, Ústí nad Labem, Plzeň, Karlovy Vary, případně velkých měst v zahraničí jako je Vídeň, Bratislava apod. Vlastní fotografie z výpravy plus poznatky získané z tištěných nebo elektronických materiálů, příp. ústních zdrojů zpracujte do powerpointové prezentace s minimálně 15 slidy. Vedle výstavních budov by vás měly zajímat stálé expozice, aktuální výstavy a především vzdělávací programy. V úvodu bude kód a název předmětu (viz výše), podzim 2011 a vaše jméno a příjmení. Nekopírujte mechanicky z internetu, pište vlastními slovy. K vypisovaným bibliografickým údajům u citací využijte vzor pro citace uložený ve studijních materiálech. Text minimálně 4.000 znaků plus nejméně 3 vlastní fotografie s jejich popisem (fotoaparát si lze půjčit u paní Kafoňkové, sekretářky katedry výtvarné výchovy). – TERMÍN VLOŽENÍ TŘETÍHO ÚKOLU DO ODEVZDÁVÁRNY: DO 27. LEDNA 2012 (powerpointová prezentace) Individuálně vypracují Jarmila Hubrová, Zuzana Klusáčková, Martina Lišková, Naděžda Machová: 1. ÚKOL V elektronické podobě do Odevzdávárny předmětu Galerijní exkurze 1 vložíte své vyjádření k tomuto zadání (překopírujte si nejdříve tučně napsané zadání do wordového souboru, uveďte nahoru název předmětu i s kódem – viz výše, podzim 2011, své jméno a příjmení): Na odborných exkurzích jsme se setkali s více druhy zprostředkovatelů umění, mj. s muzejními (galerijními) pedagogy. Ten se často při kontaktu s veřejností projevuje jako animátor, tzn. že vedle teoretických znalostí zúročuje i své praktické dovednosti a zkušenosti, jinými slovy vedle poutavého povídání podněcuje návštěvníky i k aktivní spoluúčasti prostřednictvím jejich tvorby. V literatuře se objevují různé výkladové metafory pojmenování „animátor“ v galerijní pedagogice jako např. číšník umění (Horáček 1998, s. 101). Na základě vlastní zkušenosti mj. z absolvovaných odborných exkurzí v podzimním semestru 2011 se zkuste zamyslet a individuálně vymyslet, jak byste sami výstižně a invenčně jedním nebo dvěma slovy nahradili slovo „animátor“ v galerijní pedagogice: .................. Vaši volbu výkladové metafory v několika větách vysvětlete (minimálně 500 znaků textu): ........................... – TERMÍN VLOŽENÍ PRVNÍHO ÚKOLU DO ODEVZDÁVÁRNY: DO 21. PROSINCE 2011 (wordový soubor s příponou doc) PLUS 2. ÚKOL V elektronické podobě vizuálně atraktivním způsobem zpracujte návrh propagačního nabídkového listu vzdělávacího programu k vámi vymyšlené výstavě Zdeňka Fránka ve vámi vybrané výstavní budově v podobě (tučně napsané si do své práce překopírujte): Název programu: .............. Cílová skupina: ................. (zvolte si samostatně nejméně jednu cílovou skupinu z výběru: žáci 2. stupně ZŠ NEBO žáci SŠ NEBO děti s dospělým doprovodem NEBO dospělí) Anotace programu: ................. (rozsah anotace min. 500 znaků) Délka trvání: ................... (např. 60 minut NEBO 90 minut) Práce bude také obsahovat: Nabídka vzdělávacího programu k výstavě díla Zdeňka Fránka, zvolené místo konání výstavy a v závěru: © jméno příjmení studenta 2011 K vypisovaným bibliografickým údajům u citací (týká se i cizích fotografií) využijte vzor pro citace uložený ve studijních materiálech. – TERMÍN VLOŽENÍ DRUHÉHO ÚKOLU DO ODEVZDÁVÁRNY: DO 21. PROSINCE 2011 (soubor s příponou pdf) PLUS 3. ÚKOL Individuální exkurze místo Olomouce 1. prosince: samostatně učiněná exkurze do nejméně dvou výstavních institucí v jednom z krajských měst ČR: Olomouc, Ostrava, Zlín, Praha, České Budějovice, Pardubice, Hradec Králové, Liberec, Ústí nad Labem, Plzeň, Karlovy Vary, případně velkých měst v zahraničí jako je Vídeň, Bratislava apod. Vlastní fotografie z výpravy plus poznatky získané z tištěných nebo elektronických materiálů, příp. ústních zdrojů zpracujte do powerpointové prezentace s minimálně 20 slidy. Vedle výstavních budov by vás měly zajímat stálé expozice, aktuální výstavy a především vzdělávací programy. V úvodu bude kód a název předmětu (viz výše), podzim 2011 a vaše jméno a příjmení. Nekopírujte mechanicky z internetu, pište vlastními slovy. K vypisovaným bibliografickým údajům u citací využijte vzor pro citace uložený ve studijních materiálech. Text minimálně 4.000 znaků plus nejméně 3 vlastní fotografie s jejich popisem (fotoaparát si lze půjčit u paní Kafoňkové, sekretářky katedry výtvarné výchovy). – TERMÍN VLOŽENÍ TŘETÍHO ÚKOLU DO ODEVZDÁVÁRNY: DO 27. LEDNA 2012 (powerpontová prezentace) Individuálně vypracuje Jaroslav Beneš: 1. ÚKOL V elektronické podobě do Odevzdávárny předmětu Galerijní exkurze 1 vložíte své vyjádření k tomuto zadání (překopírujte si nejdříve tučně napsané zadání do wordového souboru, uveďte nahoru název předmětu i s kódem – viz výše, podzim 2011, své jméno a příjmení): Na odborných exkurzích jsme se setkali s více druhy zprostředkovatelů umění, mj. s muzejními (galerijními) pedagogy. Ten se často při kontaktu s veřejností projevuje jako animátor, tzn. že vedle teoretických znalostí zúročuje i své praktické dovednosti a zkušenosti, jinými slovy vedle poutavého povídání podněcuje návštěvníky i k aktivní spoluúčasti prostřednictvím jejich tvorby. V literatuře se objevují různé výkladové metafory pojmenování „animátor“ v galerijní pedagogice jako např. číšník umění (Horáček 1998, s. 101). Na základě vlastní zkušenosti mj. z absolvovaných odborných exkurzí v podzimním semestru 2011 se zkuste zamyslet a individuálně vymyslet, jak byste sami výstižně a invenčně jedním nebo dvěma slovy nahradili slovo „animátor“ v galerijní pedagogice: .................. Vaši volbu výkladové metafory v několika větách vysvětlete (minimálně 500 znaků textu): ........................... – TERMÍN VLOŽENÍ PRVNÍHO ÚKOLU DO ODEVZDÁVÁRNY: DO 21. PROSINCE 2011 (wordový soubor s příponou doc) PLUS 2. ÚKOL V elektronické podobě vizuálně atraktivním způsobem zpracujte návrh propagačního nabídkového listu vzdělávacího programu k výstavě Zdeňka Fránka v Domě umění města Brna v podobě (tučně napsané si do své práce překopírujte): Název programu: .............. Cílová skupina: ................. (zvolte si samostatně nejméně jednu cílovou skupinu z výběru: žáci 2. stupně ZŠ NEBO žáci SŠ NEBO děti s dospělým doprovodem NEBO dospělí) Anotace programu: ................. (rozsah anotace min. 500 znaků) Délka trvání: ................... (např. 60 minut NEBO 90 minut) Práce bude také obsahovat: Nabídka vzdělávacího programu k výstavě Útroby architektury / Zdeněk Fránek, Dům umění města Brna, 31. 11. 2011 – 29. 1. 2012 a v závěru: © jméno příjmení studenta 2011 K vypisovaným bibliografickým údajům u citací (týká se i cizích fotografií) využijte vzor pro citace uložený ve studijních materiálech. – TERMÍN VLOŽENÍ DRUHÉHO ÚKOLU DO ODEVZDÁVÁRNY: DO 21. PROSINCE 2011 (soubor s příponou pdf) PLUS 3. A 4. ÚKOL Individuální exkurze místo Brna 24. listopadu a Olomouce 1. prosince: samostatně učiněné exkurze (dvě města z vypsaného výběru) do nejméně čtyř výstavních institucí (vždy dvě ve dvou městech) v některých z krajských měst ČR: Brno, Olomouc, Ostrava, Zlín, Praha, České Budějovice, Pardubice, Hradec Králové, Liberec, Ústí nad Labem, Plzeň, Karlovy Vary, případně velkých měst v zahraničí jako je Vídeň, Bratislava apod. Vlastní fotografie z výpravy plus poznatky získané z tištěných nebo elektronických materiálů, příp. ústních zdrojů zpracujte do powerpointové prezentace s minimálně 15 slidy (jednou 15, podruhé 20 slidů). Vedle výstavních budov by vás měly zajímat stálé expozice, aktuální výstavy a především vzdělávací programy. V úvodu bude kód a název předmětu (viz výše), podzim 2011 a vaše jméno a příjmení. Nekopírujte mechanicky z internetu, pište vlastními slovy. K vypisovaným bibliografickým údajům u citací využijte vzor pro citace uložený ve studijních materiálech. Ve dvou samostatných powerpointových prezentacích: text vždy minimálně 4.000 znaků plus vždy nejméně 3 vlastní fotografie s jejich popisem (fotoaparát si lze půjčit u paní Kafoňkové, sekretářky katedry výtvarné výchovy). – TERMÍN VLOŽENÍ TŘETÍHO A ČTVRTÉHO ÚKOLU DO ODEVZDÁVÁRNY: DO 27. LEDNA 2012 (dvě samostatné powerpointové prezentace)