Zápočtová písemka, RMP1 vzor V tomto textu jsou obsaženy příklady z loňského zadání a některé nové úkoly. Je jich nejméně dvakrát tolik, kolik jich bude v zápočtové písemce. Pokud je Vám text zadání nesrozumitelný, kontaktujte mě. Bylo by pěkné, kdybyste si každá přinesla svůj oblíbený "matematický"materiál ze školky a ukázala na něm buďto něco, co se Vám líbí, nebo naopak něco, co Vám pro rozvoj matematických představ připadá zavádějící. To bude 9. a 10. úloha. Pro udělení zápočtu stačí polovina správných odpovědí. Helena Durnová 1. Napište negaci následujících výroků: (a) Petr má aspoň 5 jablek. (b) Každé dítě má červenou pastelku. (c) Pavel má nejvíce 7 jablek. (d) Aspoň jedno dítě nemá modrou pastelku. 2. Určete pravdivostní hodnoty následujících výroků: -i(A A B) & V -i-B) -i(A V B) & (-iA A -iB) 3. Ukažte, že platí následující tvrzení (pomocí Vennových diagramů): A U (B n C) = (A U B) n (A U C) ~ÄUB = (A n B) 4. Relaci R na množině B = {1,2,3,4,5,6} zadanou výčtem R = {(1,1), (2, 2), (3, 3), (4,4), (5, 5), (6, 6), (1,4), (4,1), (2, 5), (5,2), (3, 6), (6, 3)} a relaci T na množině A = {a, b, c, d} zadanou výčtem T = {(a, a), (6, b), (c, c), (d, d), (a, b), (a, c), (a, d), (b, d), (c, d, 2 —> c, 3 —> e,4 —> a 1—> i,3 —> u,5 —> o, 7 —> e,9 —> a 6. Sečtěte čísla ve dvojkové soustavě: 10111 + 1001 = 11011 + 1010 = 7. Rozhodněte, zda se v následujících úkolech pro předškoláky skrývá rozklad množiny nebo uspořádání množiny nebo nic z toho: a. nácvik pásma písniček na vystoupení pro maminky b. uklízení hraček na své místo c. řazení před odchodem na procházku d. rozdělení různobarevných geometrických tvarů na trojúhelníky, červené tvary a kolečka 8. Rozhodněte, zda se v následujících úkolech pro předškoláky skrývá příklad vzájemně jednoznačného zobrazení: a. chystání příborů před obědem b. pokyn po besídce: "Teď běžte každý za svou maminkou!"