Seminární práce Cílem seminární práce je uvědomit si různý stupeň rozvoje matematických představ dětí přicházejících do 1. třídy. Budete tedy provádět jakési „testování“ matematických představ předškoláků pomocí úkolů na šesti pracovních listech. Úkoly jsou řazeny od nejjednodušších po obtížnější – ty jsou již vybrané z pracovního sešitu pro 1. třídu (děti je tedy nemusí umět vyřešit!!!). Pracovní listy si vytiskněte a očíslujte od č. 1 do č. 6. (Vytisknout si je můžete pouze černobíle, pak jsou však na str. 3 a 4 obrázky sluníček méně zřetelné.) Vyberte si 2 – 3 předškoláky (pro Vás bude zajímavé a poučné vybrat si jedno tzv. „šikovné“ dítě a jedno dítě, u nějž předpokládáte obtíže při vypracovávání úkolů). Před tím, než začnete s dítětem pracovat, prostudujte si tabulku („Hodnocení předškoláků“), v níž budete práci dítěte následně vyhodnocovat – pomůže Vám ujasnit si, čeho si máte na činnosti dítěte všímat. Dodržte tyto zásady: * O „testování“ dítěte musí být informováni rodiče a musí s ním souhlasit! · Studentky prezenčního studia se o výběru vhodných dětí poradí s učitelkou. · Dítě musí být k práci motivováno, musí mít samo chuť pracovat. V případě, že je již unaveno nebo opadne jeho zájem o práci, práci přerušte (na chvíli nebo i do druhého dne) – v žádném případě nemusí (a ani by nemělo) vypracovávat všechny úkoly najednou! Dítě nemusí splnit všechny úkoly! Pokud již nebude mít chuť v práci pokračovat, nenuťte jej a zaznamenejte si, kam v plnění úkolů došlo. · V průběhu plnění úkolů dítě kladně motivujte, povzbuzujte, pochvalte (a to, i když výsledek práce nebude zcela v pořádku, ale dítě bude pracovat se zájmem a snahou). Pokud dítě nebude umět určitý úkol samo splnit, ale bude jej chtít mít splněný a bude od Vás vyžadovat radu, poraďte mu a v listu si tuto okolnost vyznačte.