Program semináře: Téma výstupů studentů: Připraví: (vždy 2 dvojice studentů, každý výstup cca 10-15 min. ) 1. 20. 9. Úvodní seminář: plán učiva, cíle, požadavky k zápočtu. Já a matematika. Není hra jako hra. Diagnostika žáka. (Písničky a M.) 2. 27. 9. Pojem čísla v historii. Vytváření pojmu čísla: porovnání, uspořádání, třídění, přiřazování, určování počtu, vytvoření ekvivalentních množin. Matematické rozcvičky. (Každá dvojice si připraví 2- 3 mat. rozcvičky.) 3. 4. 10. Vytvoření pojmu čísla, zavedení číslic, čísla 1-5. Porovnávání čísel, zápis čísel. Porovnání, uspořádání, třídění, přiřazování, určování počtu, vytvoření ekvivalentních množin. 4. 11. 10. Číslo a číslice nula. Matematické operace +,- v oboru 0-5. Vytvoření pojmu čísla, zavedení číslic, čísla 1-5. Porovnávání čísel, zápis čísel. 5. 18. 10. Počítání v oboru do 10, rozklady čísel. Číslo a číslice nula. Matematické operace +,- v oboru 0-5. 6. 25. 10. Slovní úlohy – strašák? Počítání v oboru do 10, rozklady čísel. 7. 1. 11. Rozšíření číselného oboru do 20. Početní operace +,- v oboru do 20 bez přechodu přes základ 10, s přechodem přes základ 10. Slovní úlohy. 8. 8. 11. Geometrie. Hodnocení žáků. Rozšíření číselného oboru do 20. Početní operace +,- v oboru do 20 bez přechodu přes základ 10, s přechodem přes základ 10. 9. 15. 11. Hra v matematice. Skupinová práce, kooperativní vyučování. Geometrie. 10. 22. 11. Využití projektové výuky v M. Hra v matematice. Skupinová práce, kooperativní vyučování. 11. 29. 11. Prezentace seminárních prací. 12. 6. 12. Prezentace seminárních prací. 13. 13. 12. Prezentace seminárních prací. Zhodnocení semináře.