16. IIo3HaKOMbTecb c TaÔJiHueň h npoaHajiH3HpyHre eě. Ká* Bí yaaéTCH pacTpaTHTb KajiopHH, npHOÔpeTČHHbie b BHfle nnm,^ BOCCTaHOBHTb 3HepreTHHecKHH 6a.naiic opraHH3Ma? IIpOflyKT KojIHHeCTBO = (DlI3HHeCKaH naiiiKa GyjibOHa KajiopHH Harpy3Ka SKHTejlbHOCTt 10 nporyjiKa 20 MHHyr qauiKa Kotjie c caxapoM 45 Ôa^mhhtoh 20 MiiHyx aÔJiOKO 65 miaBaHHe 20 MHHyx 85 (JiyTÔon 9 MHHyr KycoK xjieôa 100 HaCTOJIbHbffl TeHHHC 25 MHHyr 6yrep6poa c cbipoM 150 TeHHHC 25 MHHyr 6yTep6poa c bcthhhoh 205 neiiiHH TypH3M 80 MHHyr lUHHqejib c KapTO(j)ejieM 725 noxoa 20 KHJIO- MeTpOB 17. IlpoBe^HTe /jHcnyT no cjieayioiHHM TeMaiví: a) CnopTHBHtie TpaimHHH b HexHH. 6) Hto TaKoe "aKTHBHbiň oxzibix"? C KaKHMH yBJíeneHHHMH oh MoaceT 6bITb CBSĽiaH? b) IllaxMaTbi... Mojkho jih hx CHnraTb cnopTOM? 18. OTBeTbTe Ha Bonpocbi. 1. KaKHM bh^om cnopTa Bbi 3aHHMaeTecb? 2. KaKHe bhru cnopTa HaH-6ojiee nonyjiapHbi b HexHH? 3. KaKHe bh^m cnopTa othochtch k jicthhm H KaKHe K 3HMHHM? 4. KaKHe BH^bl CnOpTHBHblX COCT33aHHH Bbl 3HaeTe? 5. KaKoň bha cnopTa CHHTaeTe Hanôonee 3pejiHHiHbiM h noneiviy? 6-KaKoro cnopTCMeHa bm jhoGhtc? 7. KaK bh npoBejín cy66oTy H BocKpeceHbe? 19. np°qHTa"Te cJie/jyiouj(He coBeTbi. CorjiacHbi jih bm c hhmh? IIoJie3Hbie coBeTbi HaMHuaiomeMy cnopTCMeny: 1. lipové Bcero 3anoMHHTe: jimäh Ha^eBaioTca Ha hoth, a najiKH 6epyr b pyKH. IlajiKH - 3-to to, hto c octpmm kohhom. 2. CnycKaacb c ropw, crapaňTech He oôroraTb cboh jim>kh! 3to nJioxo KOHHaeTca. 3. CaMbie 6ojibuiHe onacHocTH b jibkkhom cnopTe: mo»cho cjiOMaTb najiKH, mo>kho cjiOMaTb jibi>KH, moäho cjioMaTb hoth. IIocjie,iiHee He>KejiaTejibHO. 4. IloMHHTe: KOHbKo6e>KHbiH cnopT HMeeT npeHMyníecTBO - Ranne CHJibHo yaapHB rojioBy, bm TyT ace CMoaceTe npHJio>KHTb k Hen jiěfl. 20. CocTaBbTe /jnajiora Ha ocHOBe cjieayioiHHx cio>KeTOB. a) Studenti z Ruska navštívili vaši školu. Povězte jim o sportovních možnostech na VŠE, vysvětlete jim, jak je organizována výuka TV, kde jsou jednotlivé sportovní areály a jaké druhy sportu můžete provozovat. Pozvěte je na sportovní den a seznamte je s programem. Dopoledne se mohou zúčastnit volejbalového turnaje nebo plaveckých závodů, odpoledne se mohou podívat na cyklistické závody nebo na utkání děvčat ve stolním tenisu. Pozvěte je na besedu s významnými sportovci, které se zúčastní gymnastky, atleti a veslaři. Pomozte jim sestavit 5 otázek, které mohou těmto sportovcům zadat. b) Jste na návštěvě v Moskvě. Povězte partnerovi, že byste rád navštívil nějaké sportovní zápasy, nejvíce by vás zajímaly plavecké závody nebo byste rád viděl utkání ve vodním pólu. Povězte mu, jak vy sám sportujete. Popovídejte si s ním o hokeji, o posledním utkání ruských a českých hokejistů, které Rusové vyhráli 3 : 1, ale minulé skončilo nerozhodně. Zeptejte se, jak jsou oblíbení hokejisté, kteří hrají za ruské kluby. Zjistěte, jak jsou na tom ruští tenisté, zda budou hrát Ďavisův pohár a kdo z ruských cyklistů pojede Závod míru. Požádejte ho, aby vám poradil, kde si v Moskvě můžete zaplavat nebo zahrát tenis. ■ 162 ■ ■ 163 ■