PAMĚŤ Můžeme něco opravdu zapomenout? Explicitní (Deklarativní) – implicitní Sémantická – epizodická (autobiografická, …) Sémantická paměť Teorie paměťových skladů – senzorická p. (echoická, ikonická), krátkodobá p. (7+-2), dlouhodobá p. Teorie pracovní paměti a)4 – 9 – 2 – 3 – 5 b)8 – 5 – 2 – 3 – 9 – 7 c)2 - 7 – 3 – 1 – 8 – 6 – 9 d)6 -2 – 8 – 1 – 9 – 4 – 3 – 5 e)9 – 6 – 1 – 3 – 7 – 2 – 5 – 4 – 8 f)5 – 2 – 4 – 1 – 3 – 8 - 6 – 9 – 7 – 2 g)6 – 9 - 7 – 1 – 4 – 8 – 2 – 5 – 7 – 1 – 9 h) h) h)H – T – K – L – G i)G – L – F – M – K – H j)F – H – G – T – L – N – D k)G – K – D – G – F – T – H – N l)O – T – D – H – N – D – F – L – K m)G – F – T – H – K – O – D – M – U - L a) PAMĚŤ Teorie zapomínání -Rozpad paměťových stop -Vytěsnění -Interference (proaktivní, retroaktivní) - Amnézie Vliv emocí, kognitivních faktorů na zapamatování a vybavení Sebereferenční efekt Efekt Zeigarnikové – nedokončené úkoly