1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. CELKEM 322361 1 5 0 3 0 1 2 3 2 17 "Projekt není zdařilý. Název tématu neodpovídá obsahu projektu. Zvolená strategie a způsob sběru dat je v rozporu s tím, co máte v úvodu, v cíli výzkumu a zejména s vašimi výzkumnými otázkami, na ně přece absolutně nejde odpovědět s pomocí dotazníkového šetření rodičů a nerodičů?! Zdůvodnění volby strategie nedává smysl. Kladete respondentům výzkumné otázky, což je hrubá chyba ve výzkumu. Konceptualizace a operacionalizace je nepochopená, vůbec nepíšete o tom, jak budete vybírat své respondenty atd." 397076 1 3 2 4 4 3 4 4 2 27 "V úvodu byste měla být konkrétnější a více se rozepsat. Myslím, že téma a úvod výzkumu neodpovídají vedlejším výzkumným otázkám (bylo by přesnější hned od začátku ujasnit, že jde o zkoumání způsobů, jak děti používají pomůcky - jestli o to tedy skutečně jde. V hlavní otázce máte zcela jiné téma, a to dopad pomůcek na schopnosti dětí - budete se tedy věnovat obojímu? Čtenář je zmaten. Později už o měření takového vlivu nic není). Nevím, proč mají některé otázky na konci dotazník a jiné ne...? Volba strategie a způsobu sběru dat je (vzhledem k otázkám) zcela v pořádku. Bude výzkum dost zajímavý pro DP?" 132143 2 3 3 3 1 2 3 3 2 22 "Projekt má závažné nedostatky. V úvodu píšete: V souvislosti s poruchami chování bych ráda popsala vývoj dítěte z hlediska kognitivního, sociálního, emocionálního, biologického a motorického - tomu úplně nerozumím, nikdo jiný před vámi to neudělal? Úvod nám toho o vašem tématu a přínosu práce příliš neřekne, je spíš popisem struktury práce. Monografická procedura pro zpracování teoretické části práce je nesmyslná, zkusila jste si někde najít, co to vlastně je? Ne všechny hypotézy jsou ve správném tvary (tj. výroky o vztazích mezi dvěma proměnnými). Uvedeným dotazníkům chybí úvod (vizte požadavek v sylabu). Jak změříte kladný vliv podpůrných terapií na úspěšnost reedukace dotazníkem pro pedagogy - jedná se o vaši hlavní otázku, na kterou ale výzkumem vůbec neodpovídáte...? Konceptualizace nevychází z hypotéz, operacionalizace zcela chybí." 166623 2 3 3 5 0 1 3 3 2 22 "Projekt není pečlivě zpracovaný. Úvod je velmi obecný, nevysvětlujete, proč je zajímavé zkoumat zrovna žáky základní školy praktické. Není jasné, v čem je rozdíl mezi druhou a třetí otázkou. Neuvádíte, kolik budete mít respondentů, jak je vyberete. Operacionalizace a konceptualizace jsou nepochopené. V dotazníku se demografické údaje uvádí nakonec, máte tam otázky, které vůbec nesouvisí s hypotézami (kdo rozhoduje o náplni volného času atd.)." 344642 1 2 3 2 0 3 6 0 2 19 "Projekt není příliš propracovaný. Úvod je velice obecný. Myslím, že téma máte postavené velice široce a nepříliš ujasněné. Odpověď na výzkumné otázky nám nic zajímavého nesdělí (formulace ""může"" a ""mohou"" je vůbec nevhodná). Cílem výzkumu rozhodně nemůže být ""vyhledat"". Otázkám, jaké si kladete, vůbec neodpovídá způsob sběru dat - když chcete zmapovat výskyt poruch, určitě nemůže být výzkumnou jednotkou dítě s poruchou. Když chcete zjišťovat efekt nějaké intervence, musíte dítě měřit, pak s ním pracovat a měřit po určité době (nejlépe i s kontrolní skupinou). " 385659 3 5 3 3 4 3 3 3 2 29 "Úvod je na můj vkus příliš emotivní a obecný, doporučila bych jej zaměřit konkrétněji a více ho vztáhnout k vašemu tématu a otázkám - proč je například zajímavé zjišťovat, zda se liší postoj k postiženým u dívek a chlapců? Či u mládeže a dětí? Co předpokládáme a proč? K čemu nám výsledky budou? Oceňuji pečlivost při zpracování projektu, formulaci hypotéz, pochopenou operacionalizaci a konceptualizaci - ale zde mám výhradu spíše obsahovou, nevím, do jaké míry o toleranci vypovídá odpověď na otázku ""vadilo by ti"" atd., může se stát, že všichni vyjdou jako velmi tolerantní, přitom víme, že tomu tak není. Takových příkladů je ve vašem výzkumu více. Zvážila bych ptát se ""rafinovaněji"" (existuje např. Bogardusova škála sociální distance, jejíž obdobu by šlo použít), nebo zvážit jiný typ sběru dat. Dotazník mi také připadá málo srozumitelný zejména pro mladší, také neodpovídající jejich realitě (například děti v 5. třídě jistě samostatně na sbírku nepřispívají atd.). To ale odstraníte v předvýzkumu - doporučuji co nejméně vysvětlovat otázky při samotném sběru dat." 237318 137674 1 3 3 3 0 3 3 3 2 21 "Myšlenka, která za projektem stojí, vůbec není špatná (porovnávat postoje učitelů, kteří se účastnili daného programu a těch, kteří ne...), projekt samotný ale není zdařilý. To, co máte v otázce, se vám ztratilo z cíle, úvod je hodně nekonkrétní, cíle jsou postaveny velmi široce (hypotézy pak zdaleka cílům neodpovídají). Kam se například v projektu ztratil cíl týkající se vztahů rodina-škola? Konceptualizace a operacionalizace jsou nepochopené. V dotazníku klademe demografické otázky na konec. I když ve výzkumu zjistíte, že se učitelé těch dvou skupin v postojích liší, nemůžete vědět, zda to bylo nebo nebylo způsobeno preventivním programem (co když se do něj například hlásili zejména učitelé s otevřenějšími postoji atd....?). Myslete na to potom při interpretaci výsledků. " 65468 318970 1 2 3 1 0 1 4 3 2 17 "Výzkum je příliš jednoduchý, na výzkumné otázky (ty nemají být ve tvaru, kdy můžeme odpovídat ano-ne) nemůžete odpovídat tak jak navrhujete (dotazníkem, ve kterém vpodstatě respondentům výzkumné otázky položíte) a ani není jasné, co nového se dozvíme (jistě že ŘP zvyšuje šance na zaměstnání, stejně jako každá jiná kvalifikace....). I kdybyste zjistil, že skupina uchazečů s ŘP najde zaměstnání dřív než skupina uchazečů bez něj, nemůžete vědět, že za to může vlastnění ŘP (možná lepší přizpůsobivost požadavkům trhu práce obecně atd....). Co to je, oslovování náhodných respondentů? Určitě ne náhodný výběr. Konceptualizace a operacionalizace jsou nepochopené." 251959 3 4 3 4 4 3 6 4 2 33 "Pěkný, poctivě zpracovaný projekt (a dojemný, zajímalo by mě, jestli má pan Stanislav to houpací křeslo…?), velmi pěkné zdůvodnění volby strategie. V úvodu byste měla lépe představit téma (proces adaptace…), pozor také na formulaci otázky - jak lze ovlivnit proces adaptace… To se úplně ke kvalitativnímu výzkumu nehodí, a neodpovíte na to úplně přesně, možná spíše ""Jak probíhá....?"" Také doporučuji se ještě jednou zamyslet a ""zkontrolovat"" si vaše výzkumné otázky, zda jsou opravdu dostatečně konkrétní a pomůžou vám pak při analýze dat. " 345877 2 2 1 3 2 3 3 4 2 22 "Výzkumná otázka by měla mít tvar otázky, pozor na otázky, na které lze odpovídat ano-ne. Uvádíte, že odpověď najdeme již v teorii, nevysvětlujete ale, co nového nám tedy přinese výzkum. Není také zřejmé, proč jsou výzkumné otázky v jednotném čísle. Teze nemají v kvalitativním výzkumu co dělat (i když je máte třeba v BP) - obecně není zřejmé, proč jste pro tento typ otázek zvolila zrovna kvalitativní výzkum (nejde vám ani o hloubkové zkoumání, ani o kontext, ani o porozumění a významy, ani techniky - ""dotazníkově"" vypadající rozhovor nebo záznamové archy s možnostmi ano-ne neodpovídají kvalitativnímu výzkumu), ani jak jste vybírala respondenty." 318995 1 3 2 4 4 3 6 4 2 29 "Téma jste myslím pojmenovala příliš obecně, cílem výzkumu také nemůže být ""poukázat na něco"". Píšete, že se budete zabývat zejména tím, jaký je život manželů, kteří se rozhodli pomáhat matkám s mentálním postižením, čemuž neodpovídá vaše téma ani otázky. Pokud chcete výzkum realizovat (téma je zajímavé), doporučuji projekt ještě chvíli ""pilovat"". Měla byste také doplnit své poznatky o informace o kontextu (zákony, vyhlášky, vnější podmínky fungování takového zařízení)." 345744 2 4 3 3 4 3 6 4 2 31 "Doporučuji lépe sladit vaše téma-otázky a způsob sběru dat. Například z výzkumných otázek vůbec nevyplývá, že budete sbírat data i od pomáhajících osob. Z cíle se zase zdá, že budete měřit kvalitu života před intevencí ze strany pomáhajích osob a po ní, což také dělat nebudete. Zkuste si, budete-li výzkum realizovat, ještě jednou ujasnit, co chcete zjišťovat, co je vaše téma, na jaké otázky odpovídáte (myslím, že byste se měla konkrétněji zaměřit). Jinak je projekt pěkný." 345326 322243 4 5 3 4 4 3 6 4 2 35 "Pěkný projekt. Nezapomeňte (při analýze, ale možná už při úpravě projektu), že bude třeba také na závěr vaše zjištění nějak zobecnit, interpretovat, vztáhnout k něčemu, o čem vlastně vypovídají." 322607 4 5 3 4 4 3 6 4 2 35 "Nevím, jestli je téma dost ""nosné"" pro DP, ale projekt je v pořádku, pěkně zpracovaný." 9021 4 3 3 2 4 3 5 4 2 30 "Projekt je zajímavý. Myslím, že otázky nejsou úplně přesné, spíš z nich máme pocit, že budete srovnávat žáky, kteří jednoleté studium mají, a ty, kteří jej nemají a následně možnost jejich profesního uplatnění. Vám jde ale spíš o to, jestli je jednoleté studium dostačující pro profesní uplatnění, či přesněji (jak se zdá z rozhovoru), o profesní dráhu absolventů. Doporučuji se ještě jednou zamyslet nad úvodem výzkum a sladit téma, otázky a způsob sběru dat - tam určitě chybí pohled zaměstnavatelů, pozorování, porovnání požadavků dané profese a osnov a činností školy atd. Zvažte, co opravdu vaším výzkumem můžete zjistit. Vycházejte i z jiné literatury, než od autorů z PedF." 403354 2 5 3 1 1 2 4 3 2 23 "Úvod není zcela zdařilý (mohla byste šíře představit téma a nepsat obecné věci - aktuální téma, zdrojem bude literatura atd.). Téma výzkumu je ale zajímavé a otázky dobře formulované. Nepíšete, odkud získáte data o sexuálním chování většinové populace. Hypotézy nemají správný tvar, konceptualizace a operacionalizace na ně důsledně nenavazují. Myslím, že budete mít při dotazníkovém výzkumu problém jednak s porozuměním otázkám (např. co to je informace o sexualitě? Spadá tam např. poučení o menstruaci? O hygieně? O rozdílech mezi muži a ženami?) Budou respondenti znát význam slova masturbace? Také se obávám, že nebudou příliš upřímní v dotazníku (vy byste byla?). Pokud byste realizovala výzkum, doporučuji znovu promyslet hypotézy a až na jejich základě sestavit dotazník (zatím to příliš neladí). Měla byste si také být vědoma limitů vlastního výzkumu - i když zjistítě, že rozdíly v sexualitě vašich respondentů a většinové populace jsou výrazné, nemůžete si být nikdy jista, zda je to dáno vlivem ústavní výchovy, nebo jinými proměnnými (dědičnost, rodinné zázemí, inteligence atd), které tu byly mnohem dříve než ústavní výchova."