345788 3 5 3 3 2 3 2 3 2 26 "Hypotézy nejsou vždy ve správném tvaru, hypotézu č. 4 nemůžete ověřit (stejně tak si myslím, že nemůžete naplnit jeden z cílů, tj. zjistit, jak se situace ""odrazila"" v možnostech lidí najít práci, to byste musela dělat výzkum před a po zavedení nové legislativy a srovnávat). Konceptualizace a operacinalizace nejsou pochopené. Myslím, že také dotazník není nejlépe postavený, zásadně tam chybí filtrační otázky, některé otázky se zdají jako výzkumné otázky kladené respondentům (což je chyba). Domnívám se, že by stálo za to zkoumat spíš kvalitativně (vzhledem k povaze problému a předpokládané neochotě firem vyplnit dotazník). Není jasné, v čem bude spočívat váš kvótní výběr." 221601 200202 3 2 3 4 4 3 6 4 2 31 "Zajímavý projekt. V úvodu byste se mohl více rozepsat. Doporučuji přeformulování výzkumné otázky, tak jak ji máte formulovánu, vede spíše ke kvantitativnímu měření, k experimentu atd., což vzhledem k malému počtu zkoumaných dělat nemůžete (není ve vaší moci ani srovnat efektivitu hodin klasických a hodin s technikou, jak máte v tématu). Hodilo by se spíš něco jako ""Jak mění zavedení XXX podobu a formu vyučovací hodiny?"" nebo něco v tomto duchu. Samozřejmě měření můžete v rámci případové studie zapojit, ale jen v kombinaci s dalšími způsoby sběru dat." 397071 2 4 3 4 4 3 5 3 2 30 "I přes množství mých připomínek je projekt pěkně zpracovaný. Myslím, že téma je zavádějící, mohla byste být už v něm konkrétnější, nejde vám, zdá se, o studium osob s postižením, ale názoru jejich matek (pečujících osob) - neměl by být výzkum spíše o postavení pečujících než samotných postižených - toto je třeba ujasnit?. Pozor na formulaci ot. 3, doporučuji dát najevo, že jde o názor dotazovaných (takže je nabídka dostatečná Z POHLEDU osob pečujících o …..?). Případová studie předpokládá využití různých zdrojů dat, buď tedy doplňte rozhovory o jiný sběr dat (pozorování dětí), nebo neuvádějte, že děláte případové studie (zase se tady vracíme k tomu, že je potřeba ujasnit, koho vlastně zkoumáte). Záměrným výběrem, který popisujete (jen matky snažící se žít hodnotný život - kdo toto posoudí..?) velmi zužujete možnost svého výzkumu nahlédnout situaci pečujících osob - není například chudoba, deprese, marginalizace či jiné problémy v některých případech důsledkem špatného postavení osob s postižením...? Zároveň se stavíte do role toho, kdo vyhodnotí správné a pozitivně naladěné matky a ty, které to tolik nezvládají. " 397058 2 5 3 1 1 1 3 3 2 21 "Téma je zajímavé, škoda, že jste se mu v úvodu nevěnovala více. Myslím, že je důležité od začátku (již v názvu tématu atd.) uvádět, že budete zkoumat postižené žijící v institucích či využívající domácí péči, to je důležitý faktor pro trávení volného času (a je také velkou otázkou, zda vůbec má cenu srovnávat volný čas osob s postižením žijících v institucích/využívajících péči a osob bez postižení žijících mimo instituce). Hypotézy se bohužel vůbec nepovedlo formulovat, neobsahují vztah mezi dvěma jevy. Konceptualizace a operacionalizace nevycházejí z hypotéz. To, jak navrhujete sbírat data, není náhodným výběrem - nemůžete zejména rozdávat dotazníky svým kamarádům a jejich kamarádům, chcete-li mít reprezentativní srovnání! U otázek v dotazníku chybí vysvětlení - např. co myslíte volnočasovou aktivitou (je to hlídání dětí kamarádce? je to samostudium cizího jazyka? brigáda?) ano co myslíte ""kroužkem"". " 397019 1 2 3 4 4 3 6 4 2 29 "Projekt je pečlivě zpracovaný, ale jako problém vidím jeho neujasněnost, myslím, že nemáte příliš jasno v tom, co chcete výzkumem vlastně zjišťovat - to, co máte v úvodu výzkumu, tj. zájem o efektivitu vzdělání, o příčiny toho, že žáci mají lepší prospěch atd. neodpovídá následné formulaci otázek, podle kterých vás zajímá především průběh vzdělávání. Zároveň ještě zmiňujete téma vztahů ve třídě, což by byl námět na další výzkum." 397055 4 5 3 5 2 3 3 3 2 30 "Zajímavé téma, pěkně zpracovaný projekt, zdařilé hypotézy. Záznamový arch pro pozorování bych doporučila pozměnit, je více hodnotící než popisný, je málo detailní. Konceptualizace a operacionalizace nevycházejí z hypotéz (špatně se vám podle nich bude sestavovat dotazník). Pozor, i když potvrdíte, že děti jsou v soukromé škole motivovanější, nemůžete nikdy vědět, že je to dáno stylem výuky a školou samotnou - dá se předpokládat, že do soukromých škol dávají své děti motivovanější rodiče se specifickým vztahem ke vzdělání a to může mít na motivaci dětí mnohem větší vliv než škola samotná. " 397037 3 5 3 4 4 3 6 4 2 34 "Příkladně zpracovaný projekt. Pěkný úvod do tématu, možná by bylo užitečné již při formulaci tématu dát jasně najevo, že se budete věnovat názorům učitelů - když si to člověk přečte, zdá se mu, že budete měřit, jestli je méně obtíží s individualizovaným přístupem než bez něj. Doporučuji rozhovor také více otevřít, aby učitel neměl pocit, že hodotíte jeho kompetence a měl tendenci dávat dlouho odpovědi, chtít spíše, aby popsal nějaký proces: ""Jak postupujete, když..."" ""Jak se rozhodujete..."" atd." 345277 4 4 3 4 4 3 3 4 2 31 "Pozor na formulaci otázky jako ""Je možné…"", protože možné je všechno. Cílem vaší DP může být vytvoření manuálu, ale nemůže to být cílem výzkumu, tím je vždy něco zjistit. A k otázce - neměly by být spíš postaveny tak, zda je personál schopný komunikovat? Nebo ještě otevřeněji: Jak probíhá komunikace mezi neslyšícím dětským pacientem a personálem? Vzhledem k tomu, že pacient je obvykle doprovázen rodičem, možná opravdu zjistíte, že k takové komunikaci vůbec nedochází a budete muset zvářit jiné téma výzkumu." 322214 3 5 3 2 1 3 4 3 2 26 "Projekt je poctivě zpracovaný, i tak mám ale několik výhrad: v prvé řadě mi není jasné, proč je zajímavé ptát se učitelů a žáků na jejich názory na problémové chování a porovnávat je. V čem je zajímavé zjištění, že učitelé si myslí, že příčina problémového chování je v rodině a žáci a učitelé mají na problémové chování jiný názor (stejně jako na sexuální život adolescentů či užívání návykových látek)? Pokud si za tématem stojíte, bylo by vhodné to dobře zdůvodnit v úvodu. K čemu budou vaše závěry užitečné? Bohužel se vám nepodařilo sestavit hypotézy ve správném tvaru, neodpovídají ani výzkumným otázkám - nepokrývají je. Operacionalizace a konceptualizace je špatně pochopená. Pozor, někde máte v dotazníku málo variant - třeba u otázky pro žáky, jak se k nim staví učitel, jenom dvě, to nestačí. Zvažujte také to, že vašimi respondenty mohou být právě žáci s problémovým chováním, odpovídá tomu dotazník? A je pro žáky dostatečně srozumitelný obecně?" 104248 2 5 3 4 4 3 6 4 2 33 "Pěkný projekt, myslím že jste správně odmítla další rozšiřování výzkumu. I tak si ale myslím, že výzkumné otázky máte postaveny hodně široce a bylo by vhodné se nad nimi ještě zamyslet. Také to, jak jste pojmenovala téma, pak úplně neodpovídá tomu, co chcete dělat." 322561 2 2 2 1 1 3 2 3 2 18 "Projekt nenaplňuje dostatečně požadavky v sylabu, výzkumné otázky zaměňujete s otázky respondentům, hypotézy nemají správný tvar a konceptualizace a operacionalizace je nepochopená. Nejsem si ani jistá, zda je vaše téma dost nosné na DP. Řadu bodů ze sylabu je zapotřebí více rozepsat, nejlépe v souvislém textu." 80096 322584 3 3 3 2 0 3 4 3 2 23 "Projekt není příliš zdařilý, nepovedlo se vám zvolit adekvátní typ sběru dat pro odpověď na vaše otázky (myslíte si, že odpověď technika na otázku, zda používá ochranné pomůcky je nejlepším způsobem, jak zjistit, jestli používá ochranné pomůcky?), formulovat zajímavé otázky (nelze je formulovat tak, aby odpověď byla ano-ne), sestavit hypotézy ve správném tvaru, konceptualizace a operacionalizace je nepochopená." 322593 2 3 0 4 4 3 2 4 2 24 "Pozor na formulaci cílů, tím není (nebo primárně ne) osvěta, ale v případě výzkumného projektu zejména zjištění něčeho. Otázky mají mít tvar otázek, tj. tázacích vět. V projektu je také rozpor mezi dotazníkem coby kvantitativní technikou sběru dat a vaším přihlášením se ke kvalitativní strategii a také nízkým počtem respondentů. Myslím, že váš výzkum je kvantitativní, zároveň ale budete mít problém s formulací hypotéz, neboť jste jej pojala příliš deskriptivně. Měla byste také najít více respondentů. Na tomto by chtělo v rámci DP rozhodně zapracovat, jen popisný nebo ""mapovací"" výzkum, jak je tomu ve vašem případě, nebude dostatečný." 135687 326196 322194 3 5 3 5 5 3 4 3 2 33 "Pěkně zpracovaný projekt, přesto mám pár komentářů: myslím, že projekt se vám rozpadá do dvou - chcete řešit jednak výskyt poruch, jednak přístup pedagogů. Zejména k tomu prvnímu okruhu není adekvátní sbírat data prostřednictvím výpovědí pedagogů, zvláště tak jak navrhujete (dotazníkem s uzavřenými variantami odpovědí). Ale i u hodnocení přístupu pedagogů není ideální ptát se přímo jich. Doporučuji to ještě promyslet." 403347 3 3 1 4 4 3 3 4 2 27 "Zmixovala jste kvalitativní strategii (o které píšete a které odpovídá počet respondentů) a strategii kvantitativní (které odpovídá dotazník, hypotézy a kvantifikace výsledků). Hodnotím tedy podle schématu kvalitativního projektu, hypotézy stejně nemají správný tvar. Doporučuji projekt upřesnit nebo radikálně upravit tak, aby bylo zřejmé, v čem je přínosný (když víme, co bolesti způsobuje, proč je nutné se lidí znovu ptát, zda to nemají z práce...? nelze na výzkumné otázky odpovědět bez výzkumu?). K tomu, abyste prokázala souvislosti mezi prací a bolestmi byste musela mít rozsáhlejší vzorek a kontrolovat intervenující proměnné (rodové dispozice, špatné návyky atd.). Je nesmysl počítat procenta a dělat závěry ze 4 případů. " 345335 4 4 2 4 4 3 4 3 2 30 "Pěkný projekt, adekvátně zvolená strategie. Pozor na ""může"", ""mohou"" ve výzkumných otázkách, není to nejvhodnější formulace. Doporučuji se při sběru dat a analýze držet kvalitativního postupu, tj. co nejméně předpřipravených kategorií a otázek. " 397007 2 5 3 1 2 3 4 3 2 25 "V úvodu byste měla být konkrétní a vysvětlit, v čem bude spočívat přínos vaší práce a proč je vaše téma zajímavé. Nepodařilo se vám sestavit hypotézy ve správném tvaru, na to pak navazuje nezdařilá konceptualizace a operacionalizace. Bála bych se toho, že dotazníkem u žáků žádnou šikanu ve škole nezjistíte, že se žáci budou bát odpovídat upřímně (ať jsou oběťmi, nebo agresory), možná se také v konkrétním ročníku šikana opravdu neobjeví, doporučuji si připravit variantu B při neúspěchu dotazníkového šetření. Pozor na přizpůsobení dotazníku věku respondentů (kategorie muž-žena atd.)" 100226 4 5 3 4 4 3 6 4 2 35 "Zajímavé téma, pěkně zpracovaný, příkladný projekt, dobře formulované otázky. " 319120 2 3 1 3 3 2 3 0 2 19 "V úvodu byste se mohla více rozepsat, stále zmiňujete a opakujete sociálně patologické jevy, aniž byste konkretizovala, co tím myslíte, zároveň není jasné, co vás zajímá více, zda zkoumání kvality života nebo sociálně-patologických jevů (pokud jde o jejich provázanost, i to by bylo vhodné upřesnit). Pozor na formulaci otázek, k otázce ohledně přístupu rodiny k dívkám byste asi měla zkoumat také někoho jiného než dívky, na otázku č. 4 odpovědět nemůžete bez věštecké koule a na otázku č. 3 by to chtělo dlouhodobé pozorování. Otázky by měly být formulovány jako tázací věty s otazníkem na konci. Pochybnosti také mám o zvolených metodách sběru dat (proč dotazník u několika dívek a v rámci kvalitativní strategie?) a o způsobech jejich zpracování, kazuistikou (takovou, jakou prezentujete) váš výzkum nemůže skončit, ale začít, protože tato kazuistika by pro vás měla být odrazovým můstkem k analýze a případně k dalšímu sběru dat. Pozor také na učitelský, hodnotící, kárající a dozorující postoj ke zkoumaným dívkám, je asi v pořádku v rámci vaší profesní role, ale nikoli v rámci role výzkumnice. Bod č. 8 měl sloužit k zamyšlení se nad dalším sběrem dat či úpravou původního projektu." 69739 1 0 1 0 1 2 0 0 2 7 "Projekt je nedostatečně zpracovaný, obsahuje celou řadu závažných chyb (formulace hypotéz, náhodný? výběr, absence výzkumných otázek) a jeho struktura neodpovídá požadavkům stanoveným sylabem." 397073 3 5 3 4 6 3 4 2 2 32 "Projekt je pečlivě a správně zpracovaný (nad hypotézami by možná stálo za to se zamyslet), chtěla bych ale upozornit na důležité úskalí, které vlastně zpochybňuje celý jeho smysl: pokud výzkumem zjistíte, že děti s nařízenou ústavní výchovou mají zásadní problémy ve vzdělávací oblasti (což pravděpodobně zjistíte), nemůžete vyslovit závěr, že je to dáno právě touto výchovou, protože byste tím opominula vliv dalších významných proměnných (inteligence, návyky z rodiny původu, deprivace vzniklá v rodině původu atd., zdravotní problémy již dříve vzniklé atd.). Zkuste se tedy zeptat, zda má smysl projekt postavit na otázkách, jaké navrhujete a zvážit jeho úpravu." 265330 396997 397048 3 3 2 1 3 1 0 4 2 19 "Domnívám se, že jste si k výzkumné otázce nezvolila šťastný způsob sběru dat. Téma výzkumu je formulováno jako ""pohled"" učitelů, tomu ale neodpovídá formulace otázek ani dotazník pro žáky. Dotazníkové šetření má jen velmi omezené místo v kvalitativním výzkumu a rozhodně nemůže sloužit jako hlavní sběr dat. Grafické výstupy z dotazníků, které prezentujete, jsou při počtu respondentů menším než 100 zcela nesmyslné (kromě toho ten graf je velmi nesrozumitelný), a opět do kvalitativního výzkumu nepatří. Nemůžete také respondentům klást své výzkumné otázky (jako ""ovlivňuje vás věk?"" atd.), těžko vám učitel také sdělí, jak konflikty řeší, to by bylo mnohem lepší pozorovat. Doporučila bych spíš volit případovou studii, kdy případem je konkrétní konfliktní situace a sbírat k němu vždy data z různých zdrojů. Úvod výzkumu by měl být konkrétnější, terénní poznámky nejsou terénními poznámkami. Píšete, že výzkumnou jednotkou je učitel, sbíráte tedy od žáků data ohledně konkrétního učitele? Předpokládám, že ne. Jak budete prostřednictvím dotazníku a rozhovorů ""pozorovat vývoj možných konfliktů""? O jiném sběru dat se nezmiňujete." 145012 2 5 3 4 4 3 6 4 2 33 "Pozor na formulaci cílů, vytvoření arteterapeutického programu nemůže být cílem výzkumu, cílem by mohlo být zhodnocení jeho efektivity atd. Jinak je projekt pěkný a dobře zpracovaný." 403359 3 3 3 4 4 3 3 4 2 29 "Chybí formulace výzkumných otázek, jinak je projekt zajímavý a pečlivě zpracovaný." 403356 4 2 3 4 4 3 3 0 1 24 "Nevysvětlujete, proč budete zkoumat zrovna v daném prostředí, čím to bude zajímavé a přínosné. Vaše výzkumné otázky jsou formulovány spíše jako hypotézy, nikoli jako otázky (ale ani jako hypotézy by neuspěly). Když v projektu píšete o ""proměnných"", odkazujete tím spíše ke kvantitativní strategii, pozor na to. Škoda nepovedených otázek, nedostatečné literatury a chybějícího bodu 8, hodnocení mohlo být mnohem vyšší, projekt je obecně velmi zdařilý." 397098 2 5 2 1 2 3 4 3 2 24 "V úvodu byste měla být konkrétnější a více se rozepsat. Bohužel se vám nepodařilo formulovat správně hypotézy, s tím souvisí i popletená konceptualizace a operacionalizace. Co se dotazníku týká, bála bych se toho, že žáci se ve školním prostředí budou bát být upřímní, je třeba asi najít způsob, jak je přesvědčit o anonymitě (vyplněné dotazníky je nechat vhodit do krabice podobné volební urně atd...). U řady otázek chybí uvedení, zda je možné kroužkovat více odpovědí. Projekt je jinak pěkně a poctivě zpracovaný, škoda těch málo povedených bodů." 397023 3 4 1 5 3 0 4 3 2 25 "Projekt obsahuje některé nedostatky, které se pokusím shrnout: 1. Zkuste si srovnat vaše výzkumné otázky a výzkumnou strategii - tj. dotazníky pro učitelky - opravdu je možné tyto otázky zodpovědět pomocí dotazování učitelek? Odpověď zní rozhodně ne. Chce to jinou formu sběru dat, nebo přeformulování otázek (dodání ""z pohledu učitelek"" atd.). 2. Konceptualizace a operacionalizace nejsou ujasněné, jak budete měřit ""připravenost učitelek"" nebo ""efektivitu práce s dítětem s SPU?"" Oceňuji naopak úspěšnou formulaci hypotéz ve správném tvarů (ale zase je tady otázka, jestli je můžete potvrzovat nebo vyvracet pomocí sběru dat, jaký navrhujete)." 403351 2 5 3 3 3 2 4 2 2 26 "Téma, nápad ani strategie nejsou špatné, jen místy nedostatečně rozpracované. Úvod je příliš vágní (podobně jako bod 8) a stručný, hypotézami nepokrýváte rozsah vašich otázek. Pozor na hlavní otázku, na kterou by nemělo jít odpovědět ano-ne. Oceňuji pochopenou konceptualizaci a operacionalizaci, jen měly být provedeny pro všechny proměnné v hypotézách. Domnívám se, že váš výběr není náhodný. Pozor na pečlivost v dotazníku - spokojenost je lepší měřit na škále než jen otázkou ano-ne. U mnoha věcí chybí definice, např. kulturní akce - je to výstava domácího zvířectva? Je to výstava výtvarných výtvorů vnoučat na chodbě ZŠ? totéž u sportu atd." 396982 1 5 3 4 4 3 6 4 2 32 "Pozor na formulaci otázky hned na začátku, neměla by se ptát na to, zda je něco ""možné"", protože všechno je možné, ani by neměla být zodpověditelná jednoduše ano-ne. Pak jste již nabídla lepší formulaci. Váš výzkum je zaměřen hodně prakticky a mám trochu problém jej hodnotit, nemyslím si, že povede k nějakým objevům, nebo k vytvoření teorie. Kdyby se vaše práce jmenovala ""Sestavení a zhodnocení IVP"", asi by to bylo totéž, ne? Přemýšlejte, v čem je přidaná a výzkumná hodnota vaší práce, jestli nějakou takovou chcete nebo musíte v DP mít." 322305 266499 2 5 0 2 4 3 1 3 2 22 "Nemám nic proti zkoumání dokumentů, ale pro vás by to měl být jen první krok výzkumu - to, jak to skutečně funguje v daném zařízení je přece něco jiného než to, jaká má dané zařízení formální pravidla atd. Pokud se vám nebude chtít do terénu, měla byste formulovat již od začátku vašeho výzkumu vaše téma tak, aby bylo zřejmé, že chcete porovnávat potřeby určitých osob s institucionálním nastavením péče, ale aspoň byste měla rozšířit spektrum a nezabývat se jen jedním zařízeníml." 385712 4 5 3 4 4 3 6 4 2 35 Velmi dobrý projekt!