SP7MK_SSPU Specializace: Strategie vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení SP4RC_SSP3 Specializace 3 Specifické poruchy učení Vyučující: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Podzim 2011 Pdf MU Kontakt: chaloupkova@ped.muni.cz Systém vzdělávání žáků s SPU Formy vzdělávání a reedukační péče žáků se SPU × Individuální péče prováděná v rámci vyučování učitelem kmenové třídy. × Individuální péče prováděná učitelem, který je absolventem speciálního kurzu. × Třídy individuální péče při ZŠ. × Cestující učitel. × Speciální třídy pro děti s PU, PCH. × Speciální školy pro děti s PU. × Dětské psychiatrické léčebny. × Individuální a skupinová péče (PPP, SPC, Dys-centra). Individuální vzdělávací plán × školský zákon (§18), vyhláška 73/2005 Sb. (§6), × vyšetření PPP, SPC, SVP, datum vyšetření, × pedagogické postupy a metody, × vyučovací předmět (y), × speciálně pedagogickou a psychologickou péči, × způsob hodnocení a klasifikace, × předpokládané navýšení finančních prostředků, × spolupráce se zákonnými zástupci, × podíl žáka na řešení problému, × jmenovité určení pracovníka PPP, SPC, SVP, × podpisy ředitele školy, třídního učitele, vyučujícího, zákonného zástupce, poradenského pracovníka, popř. žáka. Hodnocení a klasifikace žáků se SPU Hodnocení je upraveno ve: × ŠKOLSKÉM ZÁKONĚ: × VYHLÁŠCE 48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky (454/2006): × VYHLÁŠCE 73/2005 Sb.: Slovní hodnocení × alternativní forma hodnocení Výběr z literatury: KOŠŤÁLOVÁ, H., MIKOVÁ, Š., STANG, J. Školní hodnocení žáků a studentů – se zaměřením na slovní hodnocení. Praha: Portál, 2008. ŽÁČKOVÁ, H., JUCOVIČOVÁ, D. Metody hodnocení a tolerance dětí s SPU. Praha: D+H, 2006.