Reedukace funkcí, které společně podmiňují SPU – percepčně motorické funkce ž ZRAKOVÁ PERCEPCE ž SLUCHOVÁ PERCEPCE, VNÍMÁNÍ A REPRODUKCE RYTMU ž PROSTOROVÁ ORIENTACE, PRAVOLEVÁ ORIENTACE ž POZORNOST, PAMĚŤ ZRAKOVÁ PERCEPCE Rozvoj zrakového vnímání je součástí přípravy na čtení a psaní. Rozvoj zrakového vnímání je součástí reedukačních cvičení. Nedostatečně rozvinuté zrakové vnímání může být jednou z příčin obtíží při osvojování čtení a psaní. Dítě (žák) špatně rozlišuje detaily (b-p-d, m-n). Obtíže v udržení očních pohybů (zleva-doprava). Rozvoj zrakové percepce: ž Rozlišování barev a tvarů ž Zraková analýza a syntéza ž Zraková paměť ž Rozlišování figura – pozadí ž Rozlišování inverzních (reverzních) figur ž Cvičení očních pohybů ž Postřehování, zvětšování rozsahu fixací SLUCHOVÁ PERCEPCE Rozvoj sluchového vnímání je součástí přípravy na čtení a psaní. Rozvoj sluchového vnímání je součástí reedukačních cvičení. Nedostatečně rozvinuté sluchové vnímání může být jednou z příčin obtíží při osvojování čtení a psaní. U dětí se SPU se sluchové vnímání rozvíjí často opožděně. Obtíže při rozlišování hlásek a jejich skládání ve slovo. Změny, vynechání, přesmykování písmen. Rozvoj sluchové percepce: ž Nácvik naslouchání ž Sluchová paměť ž Sluchová diferenciace ž Sluchová analýza a syntéza ž Sluchová analýza a syntéza