VÝUKOVÉ FORMY Dělení organizačních forem podle SOCIÁLNÍHO HLEDISKA · Hromadná (frontální) výuka · Skupinová (kooperativní) výuka · Partnerská výuka · Individuální výuka · Individualizovaná výuka Dělení organizačních forem podle NORMATIVNÍHO HLEDISKA · Výuka ve třídě (vyučovací hodina) · Beseda · Vycházka (přírodovědná, vlastivědná, komplexní) · Exkurze · Výukový program (model zkušenostního učení) · Laboratorní práce · Práce na školním pozemku · Projektová výuka · Mimoškolní formy práce Výukové metody METODY SLOVNÍ - vyprávění - výklad - přednáška – žákovský referát - práce s textem (učebnicí) - práce s pracovním listem - pojmové mapy - rozhovor (motivační, sokratovský, heuristický) - diskuse - didaktické hry (slovní) METODY NÁZORNĚ DEMONSTRAČNÍ - pozorování, předvádění - práce s obrazem (učebnicí) - instruktáž - řízené objevování na základě pozorování - inscenační - didaktické hry (senzorické) METODY DOVEDNOSTNĚ PRAKTICKÉ - napodobování - manipulace (s obrazy, modely, přírodninami) - pokus žákovský (laborování, experimentování) - řízené objevování na základě manipulace a experinetování - didaktická hra (motorická) - produkční činnosti Další informace naleznete: Fabiánková, Bohumíra. Prvouka v 1.-3. ročníku základní školy. Brno : Paido, 1996. 59 s. Obsahuje bibliografii. ISBN 80-85931-31-1. Podroužek, Ladislav. Úvod do didaktiky prvouky a přírodovědy pro primární školu. 1. vyd. Dobrá Voda : Aleš Čeněk, 2003. 247 s. ISBN 8086473457. a další