Příklad zápočtového testu pro uzavření předmětů HV7BP_DH3 Dějiny hudby 3 a HV7BP_PSD3 Poslechový seminář k dějinám hudby 3

Správné odpovědi na hudební ukázky:
  1. a) Čajkovskij, Tanec cukrové víly b) balet (Louskáček) c) klasicko-romantická syntéza, ruská národní škola (částečně)
  2. a) Smetana, Skočná b) opera (Prodaná nevěsta) c) novoromantismus, česká národní škola
  3. a) Smetana, Tábor b) symfonická báseň c) novoromantismus, česká národní škola
  4. a) Musorgskij, Promenáda b) orchestrální suita (Obrázky z výstavy) c) ruská národní škola
  5. a) Suk, Smuteční hudba b) orchestrální suita (Pohádka) c) pozdní romantismus, česká národní škola
  6. a) Weber, Vyzvání k tanci b) orchestrální skladba c) raný romantismus
  7. a) Liszt, Sen lásky c) klavírní skladba c) novoromantismus
  8. a) Wagner, Let valkýr b) opera (Valkýra, z operní tetralogie Prsten Nibelungův) c) novoromantismus
  9. a) Dvořák, Polonéza b) opera (Rusalka) c) klasicko-romantická syntéza
  10. a) Novák, U muziky b) orchestrální suita (Slovácká suita) c) pozdní romantismus, česká národní škola
  11. a) R. Strauss, Enšpíglova šibalství b) symfonická báseň c) pozdní romantismus
  12. a) Bizet, Farandola b) orchestrální suita (Arlezanka 2) c) klasicko-romantická syntéza
  13. a) Grieg, Tanec Anitry b) orchestrální suita (Peer Gynt I) c) klasicko-romantická syntéza
  14. a) Berlioz, Fantastická symfonie, 2. věta (Ples) b) (programní) symfonie c) novoromantismus
  15. a) Mahler, 1. symfonie (Titán), 3. věta b) symfonie c) pozdní romantismus
Správné odpovědi na teoretické otázky: 1d, 2b, 3b, 4c, 5c