Příklad zápočtového testu pro uzavření předmětů HV7BP_DH3 Dějiny hudby 3 a HV7BP_PSD3 Poslechový seminář k dějinám hudby 3
Správné
odpovědi na hudební ukázky:
- a) Čajkovskij, Tanec cukrové víly b) balet (Louskáček) c) klasicko-romantická syntéza, ruská národní škola (částečně)
- a) Smetana, Skočná b) opera (Prodaná nevěsta) c) novoromantismus, česká národní škola
- a) Smetana, Tábor b) symfonická báseň c) novoromantismus, česká národní škola
- a) Musorgskij, Promenáda b) orchestrální suita (Obrázky z výstavy) c) ruská národní škola
- a) Suk, Smuteční hudba b) orchestrální suita (Pohádka) c) pozdní romantismus, česká národní škola
- a) Weber, Vyzvání k tanci b) orchestrální skladba c) raný romantismus
- a) Liszt, Sen lásky c) klavírní skladba c) novoromantismus
- a) Wagner, Let valkýr b) opera (Valkýra, z operní tetralogie Prsten Nibelungův) c) novoromantismus
- a) Dvořák, Polonéza b) opera (Rusalka) c) klasicko-romantická syntéza
- a) Novák, U muziky b) orchestrální suita (Slovácká suita) c) pozdní romantismus, česká národní škola
- a) R. Strauss, Enšpíglova šibalství b) symfonická báseň c) pozdní romantismus
- a) Bizet, Farandola b) orchestrální suita (Arlezanka 2) c) klasicko-romantická syntéza
- a) Grieg, Tanec Anitry b) orchestrální suita (Peer Gynt I) c) klasicko-romantická syntéza
- a) Berlioz, Fantastická symfonie, 2. věta (Ples) b) (programní) symfonie c) novoromantismus
- a) Mahler, 1. symfonie (Titán), 3. věta b) symfonie c) pozdní romantismus
Správné odpovědi na teoretické otázky:
1d, 2b, 3b, 4c, 5c