Dějiny hudby – romantismus

Kapitola 1 kontrolní test

Správnou odpověď označí žlutá barva po přejetí textu kurzorem.

1. Mezi typické hudební formy raného romantismu patří 
a) symfonická báseň b) melodram c) concerto grosso d) píseň

2. Hudební novoromantismus nastoupil po 
a) raném romantismu b) klasicko-romantické syntéze c) pozdním romantismu a patří mezi tzv. neostyly 20. století d) klasicismu

3. Národní školy trvaly
a) prvních 30 let 19. st. b) do 60. let 19. st. c) pouze do konce 19. století d) po celý hudební romantismus

4. Hudební romantismus preferoval u historických námětů období
a) antického starověku b) středověku a raného novověku c) baroka d) rokoka

5. Hudební romantismus měl obdobu
a) pouze v literatuře b) v literatuře a malířství c) v literatuře a ve výtvarných uměních d) pouze ve výtvarných uměních

6. Programní hudbu v 19. století propagovali nejdříve a nejvíce
a) raní romantikové b) novoromantikové c) skladatelé klasicko-romantické syntézy d) pozdní romantikové

7. Ceciliánská reforma chtěla během hudebního romantismu koncertantní hudbu v kostelích
a) rozšířit o hudbu orchestrální b) obohatit o soudobou hudbu komorní c) katolické církve omezit na hudbu čistě vokální a varhanní d) protestantů i katolíků posílit provozováním mešních kompozic vídeňského klasicismu 

8. Opakem hudby programní je hudba
a) duchovní  b) komorní c) lidová d) absolutní

9. V romantické hudbě byly oblíbené náměty ze zemí 
a) Severní Ameriky b) Orientu c) Afriky d) Jižní Ameriky

10. Pro umělecky hodnotnou romantickou hudbu je typický její důraz na
a) přesné dodržování hudebních forem b) logicky jasné a přehledné sdělování hudebního obsahu c) působivé vyjádření nálad, pocitů a dojmů d) okrasnou funkci hudby světské i duchovní