CHOVÁNÍ V DOPRAVNÍCH PROSTŘEDCÍCH Vypracovala: Pavlína Kopřivová, 18. 11. 2011 Cíl hodiny: Získání nových a vhodných návyků týkající se chování v dopravních prostředcích Určeno pro: žáky 6. třídy Časová dotace: 45 min Vzdělávací oblast: Člověk a zdraví, předmět Dopravní výchova (pokud není vyučován, tak předmět výchova ke zdraví) Získané kompetence: k učení, k řešení problémů, komunikativní, občanské, pracovní Fáze výuky Úlohy (Název, cíl) Metoda, forma Čas pro aktivitu Pomůcky (druh, počet ks) Poznámky Úvod Seznámení žáky s tématem hodiny – Chování v dopravě, stručný výklad, použití krátké prezentace frontální 15 min Připravená prezentace k tématu Hlavní část PANTOMIMA- žáci se rozdělí do skupinek po 4 – 5 žácích a snaží se pantomimicky (bez použití zvuků) vyjádřit nevhodné chování v dopravních prostředcích. Ostatní žáci hádají, o jaký druh nevhodného chování se jedná. POPIS OBRÁZKŮ- žáci dostanou do skupinek obrázek s nevhodným chováním v dopravě, jejich úkolem je obrázek popsat a říct, co je na daném chování špatné. (obrázky jsou vloženy pod tabulkou) skupinová skupinová 15 min 12 min Barevné lístečky na rozdělení do skupin Obrázek nevhodného chování, každá skupina může dostat obrázků více Rozdělení žáků do skupin pomocí nachystaných barevných lístečků-podle vylosované barvy jsou vytvořeny jednotlivé skupiny Shrnutí Shrnutí dané problematiky, říci si možná východiska a řešení frontální 3 min Obrázky použité při aktivitě popis obrázků: (Obrázky použity ze stránek Dopravního podniku města Prahy: http://www.dpp.cz/osm-pravidel-slusneho-chovani/)