žNáplní vyučovacího předmětu je dosahování očekávaných výstupů vzdělávacího oboru a souvisejících tématických okruhů průřezových témat Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV- LMP) s výrazným přihlédnutím k možnostem každého žáka. žVzdělávací obor Hudební výchova vytváří u žáků kladný vztah k hudbě, rozvíjí jejich hudebnost, podporuje schopnosti hudbu emocionálně prožít a poskytuje vhled do hudební kultury. ž žHudební činnosti podporují u žáků rozvoj hudebních schopností a individuálních hudebních dovedností − sluchových, rytmických, pěveckých, intonačních, instrumentálních, hudebně tvořivých, poslechových a pohybových. ž žVzdělávací obsah vzdělávacího oboru napomáhá k rozvíjení tvořivosti a vnímavosti k sobě samému i okolnímu světu. Vytváří příležitosti pro vzájemnou spolupráci, toleranci a napomáhá utváření postojů a hodnot. žVzdělávací obsah základního vzdělávání žáků s LMP je, ve shodě s RVP ZV, rozdělen do devíti vzdělávacích oblastí. ž žUmění a kultura (Hudební výchova, Výtvarná výchova) ž Vzdělávací obsah vzdělávacích oborů Hudební výchova a Výtvarná výchova je realizován ve všech ročnících základního vzdělávání. žVokální činnost a instrumentální činnost žPoslechové činnosti žHudebně pohybové činnosti ž ž1. stupeň ž2. stupeň žrytmizace říkadel, zpěv lidových a umělých písní přiměřeného rozsahu žintonační cvičení žhra na tělo žgrafický záznam melodie žhra na nástroje Orffova instrumentáře (interpretace těžkých a lehkých dob v dvou, tří a čtyřdobém taktu, hra doprovodu žzpěv jednohlasu i vícehlasu (kánon) v přiměřeném rozsahu žintonační cvičení žseznámení s grafickým záznamem melodie žhra na tělo, nástroje Orffova instrumentáře (ostinátní doprovod, prodleva apod.) ž1. stupeň ž2. stupeň žvýška, síla, délka tónu žrozpoznávání tempa a rytmu žzpěvní hlasy žzvuk hudebních nástrojů žslavné melodie a skladby, skladby určené dětem, nejvýznamnější hudební skladatelé žrozlišování zpěvních hlasů žhudební nástroje žhudební uskupení žhudebně vyjadřovací prostředky ve skladbě, mimohudební obsah díla žhudební žánry žnejvýznamnější hudební skladatelé a jejich dílo ž1. stupeň ž2. stupeň žpochod podle hudebního doprovodu žpohybové hry s říkadly a dětskými popěvky žtaktování a pohyb na hudbu žhudebně pohybové hry žzákladní taneční kroky klasických nebo moderních tanců žrelaxační techniky, muzikoterapie žSvalová rozcvička —Aktivní postoj —Krční svalstvo —Mimické svaly ○Jazyk ○Rty ○Dolní čelist ž žDechová cvičení —Kam nadechovat —Dechová výdrž žArtikulační cvičení ž žPěvecké činnosti ž žInstrumentální činnost —Doprovodné nástroje a jejich využití —Rytmus a rytmická cvičení — žHudebně-pohybové hry ž žHudební poslech — ž1. období ž2. období žžák by měl žzpívat jednoduché písně v rozsahu kvinty žrozlišovat sílu zvuku žsoustředit se na poslech jednoduché krátké skladby žsprávně a hospodárně dýchat a zřetelně vyslovovat při rytmizaci říkadel i při zpěvu žměnit pohyb podle tempových a rytmických změn ž žžák by měl žzpívat písně v přiměřeném rozsahu k individuálním schopnostem žodlišit tóny podle výšky, síly a barvy ž soustředit se na poslech skladeb žnaučit se správně hospodařit s dechem při interpretaci písní − frázování ždoprovodit spolužáky na rytmické hudební nástroje žumět propojit vlastní pohyb s hudbou ž ž1. období žžák by měl žznát a interpretovat vybrané lidové a umělé písně ždoprovázet písně pomocí ostinata ž soustředit se na poslech skladeb většího rozsahu žrozeznávat různé hudební žánry žrozpoznat vybrané hudební nástroje symfonického orchestru žznát vybrané hudební skladatele a jejich díla ž žValenta M.,Müller O., Psychopedie. Parta 2007/2009. ISBN 978-80-7320-099-2 žRámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání – příloha upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením VÚP Praha 2005 ž Uvítání žCo je dnes za den? žJaké je datum? žJaký je měsíc? žJaké je roční období? žJaký je rok? ž vločka.jpg Vánoce žCo je to za svátek? žNa co si vzpomeneš? žCo se zpívá o Vánocích? ž žÚKOL: Vánoční besídka ž strom.gif Koleda - Půjdem spolu do Betléma •Půjdem spolu do Betléma dudlaj, dudlaj, dudlaj, dá! Ježíšku, panáčku, já tě budu kolíbati, Ježíšku, panáčku, já tě budu kolíbat. •Začni, Kubo, na ty dudy: dudlaj, dudlaj, dudlaj, dá! Ježíšku, panáčku, já tě budu kolíbati, Ježíšku, panáčku, já tě budu kolíbat. •A ty, Janku, na píšťalku: dudli, tudli, dudli, dá! Ježíšku, panáčku, já tě budu kolíbati, Ježíšku, panáčku, já tě budu kolíbat. • Dechová cvičení žBublající potůček žNa hada žČmeláci a zvony Rozezpívání žDle klavíru – m, ma, na, la, da, - dle stupnice, nahoru a dolů žPíseň Běžela ovečka Běžela ovečka hore do kopečka a za ní beránek žalovat na zámek. Zpěv koledy •Půjdem spolu do Betléma dudlaj, dudlaj, dudlaj, dá! Ježíšku, panáčku, já tě budu kolíbati, Ježíšku, panáčku, já tě budu kolíbat. •Začni, Kubo, na ty dudy: dudlaj, dudlaj, dudlaj, dá! Ježíšku, panáčku, já tě budu kolíbati, Ježíšku, panáčku, já tě budu kolíbat. •A ty, Janku, na píšťalku: dudli, tudli, dudli, dá! Ježíšku, panáčku, já tě budu kolíbati, Ježíšku, panáčku, já tě budu kolíbat. Ukončení hodiny žUklidnění – Imitace deštného pralesa