Teorie a metodika výchovy
KAPITOLA 12. Profesně-orientující výchovná působení v životě školy (Výchova k profesní orientaci)
![]() ![]() |
![]() |
Kontrolní list: 1. Dokáži popsat pojem práce a pojem kariéra.
2. Vím, co všechno se může podílet na volbě profese. 3. Znám druhy požadavků na určité typy profesí. 4. Vysvětlím pojem profesní orientace. 5. Popíši etapy profesní orientace. 6. Znám jednotlivé činitele, kteří se obvykle zapojují do volby profesní orientace žáka. 7. Rozumím rozdílům mezi tím, jak obvykle vypadá volba profese, a jaký by byl ideální stav.
|
![]() |
![]() Použitá a doporučení literatura: BENDL, S. Prevence a řešení šikany ve škole. Praha: ISV, 2003. ISBN 80-86642-08-9.
KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. Cesta k zastavení epidemie šikanování ve školách. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-513-X.
KOLÁŘ, M. Skrytý svět šikanování ve školách. Diagnostika a praktická pomoc. Praha: Portál, 1997. ISBN80-7178-123-1.
KOLÁŘ, M. Vnitřní stádia šikanování. Znalost přeměny zdravé skupiny v nemocnou jako metodický předpoklad prevence. In Mládež a společnost, 1996, č. 2, s. 3-15.
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-579-2.
ŘÍČAN, P. Agresivita a šikana mezi dětmi. Praha: Portál, 1995. ISBN80-7178-049-9.
Knoflíková válka (La Guerre des boutons, 2011, Yann Samuell)
Zkažená mládež (The Class, 2007, Ilmar Raag) |