1. Lekce: Cíle vzdělávání, klíčové kompetence TÉMA Cíle vzdělávání, klíčové kompetence METODA CÍL Pochopit a rozlišit cíle vzdělávání a cíle výuky, konkretizovat klíčové kompetence Konkretizovat vědomosti, dovednosti, postoje, hodnoty STRATEGIE Vést studenty aktivizujícími postupy k pochopení problematiky. Rozvíjet komunikativní dovednosti při skupinové práci. Zadávat problémové otázky a úkoly. Vyvolat každého žáka POSTUP hodiny: Evokace 1. Cesta 2. Co mi škola dala a co ne 3. RVP cíle 4. Definice pojmu kompetence - až čtveřice//srovnat s RVP volné psaní párové čtení řízená diskuse Řeka/Sněhová koule Uvědomění si významu 1. RVP cíle 2. Definice pojmu kompetence -vědomost, dovednost, schopnost, postoj, hodnota //srovnat s RVP 3. Volné psaní: Moje /učitelské, profesní/ cíle 4. Práce v 6 skupinách /6KK/ -úkol: a/ přiřaďte konkrétní činnosti žáka ke KK, napište postup, jakým se dosáhne /jak to připraví učitel/ b/označte, co je vědomost, dovednost, postoj, hodnota Úkol: Jaké kompetence má mít učitel Párové čtení/čtení s komentářem/ Volné psaní Skupinová práce X kooperace Reflexe 1. Jak se vám pracovalo, co jste dnes pochopili, co musíte ještě nastudovat 2. Co má znát žák po ukončení základní školní docházky, závěrečné posouzení žáka formou dopisu Kritéria pro hodnocení Student vyjmenuje KK Formou dopisu osloví žáka, napíše, co se všechno na ZŠ naučil Student vyjmenuje KK Vysvětlí, jak souvisejí KK s cíli vzdělávání a výuky Aplikuje KK do svého předmětu Vede žáka k rozvoji konkrétní KK Zkoušení Vytvoření indikátorů /z nich se to pozná/ Písemné Test Ústní Úkol Napsat Klíčové kompetence učitele Literatura RVP, Pedagogický slovník, J. Průcha, E. Walterová, J. Mareš, Portál1995 Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině, M. Pasch a kol., Portál 1998