Interaktivní osnova
pokyny k zápočtovému testu
Požadavky k zápočtu z předmětů
ZS1BP_IVZ1 Integrovaný vědní základ pro výuku o přírodě a společnosti 1 a ZS1BP_PIVPAEK Praktikum k výuce o přírodě a společnosti 1 (pro prezenční formu studia)
a
ZS1BK_IVZ1 Integrovaný vědní základ pro výuku o přírodě a společnosti 1 (pro kombinovanou formu studia)
1. Seminární práce:
Seminární prací je soubor materiálů pro portfolio: Regionální kabinet. Regionální kabinet by učitelé 1. stupně měli využívat při výuce předmětů o přírodě a společnosti v souladu s uplatňováním regionálního principu ve výuce.
Studenti si postupně vytvoří soubor podkladů k aktuálnímu místu bydliště. Portfolio není seminární prací jen tohoto semestru, postupně se rozšiřuje a obohacuje o další materiály během 4. semestrů výuky odborných předmětů Integrovaný vědní základ pro výuku o přírodě a společnosti 1- 4.
Závazné materiály pro portfolio:
1) Otočná mapka noční oblohy (Je možné zakoupit již hotovou otočnou mapky, případně si ji stáhnout z internetu a sestavit, např. z http://hvr.cz/slunce/zatmeni/6/)
2) Vyhodnocení světelného znečištění v místě bydliště – s využitím materiálů projektů Globe at Night (dostupný na http://globeatnight.svetelneznecistenie.sk/wp-content/uploads/2012/01/teacher_ORI_GaN.pdf)
3) Tabulka srovnávající jednotlivé planety Sluneční soustavy (Dostupná z nejrůznějších publikací věnovaných Sluneční soustavě případně na internetu, např. na http://www.aldebaran.cz/astrofyzika/sunsystem/index.html)
4) GPS souřadnice místa bydliště (např. obecního úřadu) (Lze změřit přímo na místě pomocí GPS, vyčíst z mapy případně vyhledat na internetu)
5) Data začátku astronomických ročních období v roce 2012, případně i v roce narození. (K dohledání na internetu nebo v tisku)
6) Geologická mapa regionu bydliště včetně legendy. (Např. na http://www.geologicke-mapy.cz/mapy-internet/mapa/ - doporučuji přes Print Screan při rozlišení 10x10 km)
7) Mapa půdních typů regionu bydliště včetně legendy. (Např. na http://mapy.geology.cz/pudy/ – doporučuji podobné měřítko jako u geologické mapy)
8) Adresa stanice měřící znečištění ovzduší nejblíže vašemu bydlišti + informace, které údaje tato stanice měří. (např. http://portal.chmi.cz/portal/dt?action=content&provider=JSPTabContainer&menu=JSPTabContainer/P1_0_Home&nc=1&portal_lang=cs#PP_TabbedWeather – odkaz Lokality měření imisí)
2. Zápočtový test
Zápočtový test kombinuje kontrolu vědomostí a dovedností získaných jednak z e-learningových studijních materiálů a cvičení. Není primárně zaměřen na zvládnutí faktografických údajů, ale klade důraz na pochopení souvislostí a podstaty problematiky jednotlivých témat, především v kontextu regionu bydliště studenta.
Test má dvě části – vědomostní a poznávací. Vědomostní část je koncipována jako testové položky s výběrem odpovědí a doplňování krátkých slovních odpovědí. Poznávací část je založena na praktickém poznávání vybraných minerálů, hornin a půdních druhů a doplňování jejich charakteristik. Formulář k poznávací části testu najdete na ISu v organizačních pokynech předmětu.
Při testu mohou studenti používat materiály ze svého portfolia.