1. a) Rozdělte slova na slabiky: sedm, krk, přišel, zhltnout, pozdě, pondělí, smích, lavina, doufat, poučit, neurčitý, pneumatika, soběstačný, ulomený, dcera, dvojjazyčný, pauza; b) Ve kterých slovech jsou slabikotvorné souhlásky? Uveďte další příklady slov se slabikotvornými souhláskami. 2. Rozlište, ve kterých případech se jedná o dvojhlásku a kde patří o a u do jiných slabik: nakoupit, poučka, jedou, doučovat, kouzlo, mávnout, najmout, oblouk. 3. Zaznamenejte výslovnost slov s rázem: alej na obalu iluze obhájit černooký neúspěšný rané ovoce k Aleně z Itálie nové události v okolí doopravdy za alejí nejaktivnější bez Olgy pravoúhlý 4. Slova přepište fonetickým přepisem a označte místa, kde dochází k asimilaci znělosti: trubka shodit vézt včera loď zpívat svatba na shledanou pod kopcem břeh s důvěrou