Mgr. Jan Krejčí Podzim 2013  Teorie tvorby výukových materiálu ◦ Ve stud. materiálech vloženy krátké studijní texty ◦ Samostudium na doma ◦ Na konci semestru krátký ověřovací test  Tvorba výukového materiálu ◦ Vytvoření materiálu do výuky – účelem předmětu je vytvoření vhodného výukového materiálu splňující všechny požadavky na daný typ výukového materiálu.  So 12. 10. 13:55–16:30 učebna L84 ◦ Úvodní hodina, organizace předmětu, zadání práce  Listopad bez výuky, práce na materiálech  So 7. 12.2013 10:15–12:50 učebna L84  Nepovinná konzultační hodina  So 14. 12.2013 11:10–12:50 učebna L84  Nepovinná konzultační hodina  8.12 - 22.12.2013 otevřen závěrečný test  22.12.2013 deadline pro odevzdání materiálu  Případné resty individuálně v lednu  Vypracování materiálu ◦ Téma si volíte sami, mělo by se vztahovat ke studovanému oboru ◦ Volba typu materiálu je na vás, možnosti dále ◦ Požadavky na jednotlivé materiály specifikovány dále ◦ Odevzdat do vánoc [22.12.2013] do úschovny předmětu  Splnit krátký odpovědník v ISu ◦ Bude otevřen posledních 14 dní před vánoci [8.12 - 22.12.2013] a bude obsahovat otázky z materiálů v ISu, ve složce Materiály ke studiu, ale neučte se doslova  ◦ Obsah materiálu: Konkrétní aktivita / vyučovací jednotka/ blok výuky / celý semestr … ◦ Téma si zvolte sami, mělo by odpovídat zaměření studia či školy. ◦ Musí být jasně definován určení a cíl materiálu a případně jasné prostředky, metody a formy. ◦ Materiál bude obsahovat didaktické prvky. ◦ Materiál bude identifikovatelný (jméno a příjmení autora, učo, studijní kombinace či zaměření školy, název materiálu či téma hodiny) ◦ Bude splňovat náležitosti specifické pro daný typ materiálu. ◦ Uvést zdroje, dodržovat citační normy.  E-learningové materiály ◦ Moodle kurz, webová stránka či aplikace, Flash aplikace, …  Aplikace pro testování ◦ Google Forms, free aplikace pro generování testů, …  Videa ◦ Adobe Captivate, video ukázka, instruktážní video, tutoriál, …  Interaktivní prezentace ◦ Smart Notebook, Active Studio, Active Inspire, Interwrite, Powerpoint (pokročilý), Adobe Captivate, …  Animace a simulace ◦ Flash animace, Java applet, Video, Famulus, Verbalist,…  SW aplikace ◦ Flash aplikace, exe program, …  Vzory a náměty pro výuku na PC ◦ Robota Karel, Baltík, Baltazar, Edison, …  Pracovní listy & studijní texty & a jiné další možnosti ◦ Po schválení vyučujícím  Autorské prostředky: http://it.pedf.cuni.cz/~bobr/ucspoc/autpros.htm  Interaktivní tabule: http://www.cdmvt.zcu.cz/storage/navody/itabule/index1.htm  HTML: http://www.jakpsatweb.cz/  Captivate: http://www.digitalmedia.cz/produkty/adobe/captivate/  Microsoft Office: http://korviny.cz/prirucky.html a http://office.microsoft.com/cs-cz/training/kurzy-k-systemu- microsoft-office-2007-HA010225533.aspx  JcLic: http://www.root.cz/clanky/vytvorte-vyukovy-program-za- pul-hodiny-s-jclic/  Tvorba multimediálních programů: http://geo3.fsv.cvut.cz/~soukup/bkl/horcickova/bak2.htm  EduBase2: goo.gl/TqpWMr  Více ve studijních materiálech v ISu, složka Návody k tvorbě  Propojení s předmětem OP3MK_AVT Aplikované výukové technologie  Návaznost na předmět DI3MK_TMO Tvorba multimediálních distančních opor  Návaznost předmětu OP3MK_TMO Tvorba multimediálních distančních opor  Témata diplomových prací Mgr. Jan Krejčí Mail: jkrejci@ped.muni.cz Tel: 549 49 5284 Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání Institut pedagogického vývoje a inovací Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity Poříčí 7, 60300 Brno, CZ