1. Znalosti a porozumění: znalost/zapamatování termíny a fakta, jejich klasifikace a kategorizace porozumění demonstrativní porozumění faktům a myšlenkám organizováním, porovnáváním, překládáním, interpretováním, vysvětlováním Intelektuální schopnosti: aplikace použití abstrakcí a zobecnění (teorie, zákony, principy, pravidla, metody, techniky, postupy, obecné myšlenky v konkrétních situacích) analýza rozbor částí, vztahů a organizačních principů, rozbor komplexní informace (systému, procesu) na prvky a části, stanovení jejich organizace, vztahů a interakce syntéza složení prvků a jejich částí do předtím neexistujícího celku (ucelené sdělení, plán nebo řada operací nutných k vytvoření díla nebo jeho projektu, odvození souboru abstraktních vztahů k účelu klasifikace nebo objasnění jevů) evaluace kritické posouzení materiálů, podkladů, metod a technik založené na znalostech Bloomova taxonomie kognitivní domény s pomocným výčtem „aktivních sloves“: znalost porozumění aplikace analýza syntéza evaluace definovat popsat vyjmenovat vybrat doplnit pojmenovat seřadit určit reprodukovat citovat vysvětlit vypočítat vyjádřit identifikovat zařadit diskutovat přeformulovat dokázat změřit interpretovat interpretovat aplikovat využít demonstrovat praktikovat ukázat ovládat rozlišit analyzovat charakterizovat odhadnout vypočítat testovat srovnat posoudit kategorizovat znázornit zkontrolovat zpochybnit shrnout naplánovat navrhnout konstruovat formulovat sestavit kombinovat vytvořit nastavit zorganizovat řídit připravit posoudit zhodnotit argumentovat oponovat porovnat revidovat zdůvodnit ocenit Příklad anglických aktivních sloves (citováno z http://www.odu.edu/educ/roverbau/Bloom/blooms