Integrativní speciální pedagogika

Seminární práce

Je září, do 6. ročníku ZŠ nastupuje žák s diagnózou ……………………………………….(viz seznam).

Na úvodní pedagogické poradě představte učitelům tohoto integrovaného žáka – jeho specifické obtíže, potřebu a míru speciálněpedagogické podpory.

Položte si otázky, jaké faktory budou ovlivňovat jeho vzdělávání a na co se zaměřit ve vzdělávacím procesu, aby byla integrace úspěšná. Otázky i nalezené odpovědi zpracujte do poznámek či do myšlenkové mapy, doplňte seznamem stěžejní literatury s danou tematikou a slovníčkem hlavních pojmů z oboru. Práci odprezentujete v příslušné hodině a současně odevzdáte poznámky či mapu. Jiná forma splnění úkolu je možná pouze po dohodě s vyučující.

 


Případy:

 1. Táňa (spinální svalová atrofie)
 2. Tom (mozková obrna)
 3. Mirka (Downův syndrom)
 4. Martin (lehké mentální postižení)
 5. Ondra (amblyopie, porucha barvocitu)
 6. Olina (myopie, astigmatismus, světloplachost)
 7. Jiřina (vývojová dysfázie)
 8. Řehoř (koktavost)
 9. Soňa (oboustranná percepční neoslýchavost)
10. Simon (praktická hluchota)
11. Ema (afektivita, psychosociální nezralost s infaltiními rysy)
12. Emran (sociální znevýhodnění, špatná znalost vyučovacího jazyka)
13. David (dyslexie, porucha pozornosti)
14. Dana (dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyslalie)
15. Vašek (dyslexie, dysgrafie, dysortografie, sociální znevýhodnění, hraniční pásmo až lehká mentální retardace)
16. Věra (hydrocefalus)

 
Podrobnější informace o jednotlivých žácích a žákyních budu postupně vkládat
do Organizačních pokynů.