Integrativní speciální pedagogika

15. Logopedie

Klíčová slova:

logopedie, komunikace, narušená komunikační schopnost, etiologie, klasifikace vad a poruch komunikačních schopností

Doporučené zdroje

BOČKOVÁ, B. Podpora žáků se specificky narušeným vývojem řeči. Brno: MU, 2011. v tisku

BYTEŠNÍKOVÁ, I., HORÁKOVÁ, R., KLENKOVÁ, J. Logopedie a surdopedie. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-136-2.

BYTEŠNÍKOVÁ, I. Rozvoj komunikačních kompetencí u dětí předškolního věku. Brno: MU, 2007. ISBN 978-80-210-4454-8.

KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha: GRADA, 2006. ISBN 80-247-1110-9.

PIPEKOVÁ, J. (ed.) Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3. přepracované a rozšířené vydání: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-198-0.

Další zdroje

BOČKOVÁ, B., KLENKOVÁ, J. Analýza zkušeností učitelů inkluzivní základní školy v oblasti vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy. Brno: MU, 2010, s. 117-126. ISBN 978-80-5383-0.

GIRGLOVÁ, V., ŠVOJGROVÁ, P. Žáci s narušenou komunikační schopností v prostředí inkluzivní základní školy. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy. Brno: MU, 2010, s. 127-134. ISBN 978-80-5383-0.

KLENKOVÁ, J. (eds.) Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Brno: Paido, 2008. ISBN 978-80-7315-168-3.

Elektronické zdroje

www.moje-klinika.cz

www.alos.cz

www.dobromysl.cz

www.helpnet.cz

www.rvp.cz