Integrativní speciální pedagogika

18. Surdopedie

Klíčová slova:

Surdopedie, klasifikace sluchových vad, komunikační systémy, sluchová protetika, vzdělávací programy pro žáky se sluchovým postižením

Doporučené zdroje

BYTEŠNÍKOVÁ, I., HORÁKOVÁ, R., KLENKOVÁ, J. Logopedie a surdopedie. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-136-2.

HORÁKOVÁ, R. Specifika vývoje a včasná pedagogická intervence u dětí se sluchovým postižením. In OPATŘILOVÁ, D.(ed.) Pedagogicko psychologické poradenství a intervence v raném a předškolním věku u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: MU, 2006, s. 243-281.

KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha: GRADA, 2006. ISBN 80-247-1110-9.

KOMORNÁ, M. Systém vzdělávání osob se sluchovým postižením v ČR a specifika vzdělávacích metod při výuce. Praha: Česká komora tlumočníků znakového jazyka o.s., 2008. ISBN 978-80-87153-60-4.

LEONHARDT, A. Úvod do pedagogiky sluchovo postihnutých. Bratislava: Sapientia, 2001. ISBN 80-967180-8-8.

PIPEKOVÁ, J. (ed.) Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3. přepracované a rozšířené vydání: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-198-0.

POTMĚŠIL, M. Úvodní stati k výchově a vzdělávání sluchově postižených. Praha: Fortuna, 1999. ISBN 80-7168-744-8.

SOURALOVÁ, E. Speciální pedagogika osob s postižením sluchu. In RENOTIÉROVÁ, M., LUDÍKOVÁ, L. a kol. Speciální pedagogika. Olomouc: UP, 2003. ISBN 80-244-0646-2.

Další zdroje

DOLEŽALOVÁ, L., HRICOVÁ, L. Inkluzivní vzdělávání žáků se sluchovým postižením v základní škole. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy. Brno: MU, 2010, s. 143-153. ISBN 978-80-5383-0.

DOLEŽALOVÁ, L Specifika osobnosti jedince se sluchovým postižením. In VÍTKOVÁ, M., HAVEL, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno : Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-199-7.

DOLEŽALOVÁ, L. Výchova a vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením v běžných školských zařízeních. In HAVEL, J., FILOVÁ, H., et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School. Brno: Paido, 2010, s. 137-152. ISBN 978-80-7315-202-4.

HORÁKOVÁ, R. Tlumočník znakového jazyka a problematika tlumočení ve vzdělávání. In VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami I. Brno: Paido, 2007, s. 115-124. ISBN 978-80-7315-163-8.

KLENKOVÁ, J. (eds.) Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Brno: Paido, 2008. ISBN 978-80-7315-168-3.

PITNEROVÁ, P. Žáci se sluchovým postižením ve škole. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy. Brno: MU, 2010, s. 153-164. ISBN 978-80-5383-0.

Časopisy

Speciální pedagogika

Gong

Unie

INFO Zpravodaj

Doteky

Elektronické zdroje

www.cktzj.com

www.ruce.cz

www.ticho.cz

www.pevnost.com

www.lorm.cz

www.teiresias.muni.cz

www.frpsp.cz

www.kochlear.cz

www.neslysici.cz

www.weblik.cktzj.com

www.inkluze.cz

www.rytmus.org

www.ipp.cz

www.cpiv.cz

www.ndcs.org.uk

www.helpnet.cz

www.rvp.cz