TEORIE A METODIKA VÝCHOVY SEMINÁŘ 1 Mgr. Kateřina Lojdová K ÚSPĚŠNÉMU UKONČENÍ 1)Aktivní účast na seminářích -docházka -příprava na semináře 2)Písemný test TÉMA 1 ¢Humanizace vzdělávání, kurikulární reforma. ¢Průřezová témata a klíčové kompetence v RVP. ¢ HUMANISMUS VE VÝCHOVĚ ¢Svoboda ¢Demokracie ¢Lidská důstojnost a participace ¢Sociální ¢ spravedlnost ¢ KURIKULÁRNÍ REFORMA – CESTA K HUMANIZACI VZDĚLÁVÁNÍ? CO NOVÉHO PŘINÁŠÍ RVP? ¢Pojetí ZV ¢Vzdělávací oblasti ¢ ¢ ¢ ¢ ¢ ¢Průřezová témata ¢Klíčové kompetence ¢ ¢ ¢Osobnostní a sociální výchova ¢Výchova demokratického občana ¢Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech ¢Multikulturní výchova ¢Environmentální výchova ¢Mediální výchova ¢ Průřezová témata jako odraz hodnot v RVP OD VĚDOMOSTÍ KE KOMPETENCÍM žKlíčové kompetence představují souhrn vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot důležitých pro osobní rozvoj a uplatnění každého člena společnosti. žV etapě základního vzdělávání jsou to: Ø kompetence k učení Ø kompetence k řešení problémů Ø kompetence komunikativní Ø kompetence sociální a personální Ø kompetence občanské Ø kompetence pracovní žMohou kompetence nahradit vědomosti? RIZIKO BEZOBSAŽNOSTI? ¢ Teorie nevzdělanosti ÚKOL NA PŘÍŠTÍ LEKCI: AGRESIVITA, ŠIKANA ¢RVAČKA JAKO KULTURNÍ FORMA ¢Dana Bittnerová: ¢ ¢http://userweb.pedf.cuni.cz/kpsp/etnografie/vyzkum/7/bittner.pdf