Názor na využívání ICT v přírodovědných předmětech Dotazník je určen pro žáky druhého stupně základních škol. Do výzkumu mohou být zahrnuty žáci druhého stupně základních škol (10 až 16 let) a taky žáci nižšího stupně osmiletých gymnázií – prima až kvarta (10 až 16 let). Výzkumný vzorek pro sondu by měl obsahovat respondenty minimálně ze dvou rozličných ročníků, jestli je počet studentů ve skupině menší než 4, jestli je počet studentů ve skupině 4 až 6, tak minimálně ze třech ročníků a jestli je počet studentů ve skupině vyšší než 6, tak musí získat data od všech ročníků. Po obdržení dotazníků je nutné je provést do elektronické podoby. Dotazník je rozdělen na dvě části. První tzv. demografická neboli kontextová obsahuje 3 položky (pohlaví, věk, ročník studia‘. Druhá část tzv. postojová neboli názorová obsahuje 33 položek. V liste 1 v excelovském sešitě sloupec představuje položku a řádek respondenta. První sloupec „A“ je číslo respondenta. Vhodné je očíslovat každý obdržený dotazník a to jisté číslo uvést do řádku v sloupci „A“. Je to důležité při zpětné kontrole dat. Data se přepisují následovně Pohlaví: chlapec – m; dívka – f Věk: číslo Rok studia: uvést číslo (při 8letém gymnáziu: prima – 6; sekunda – 7, tercie – 8, kvarta - 9) Názorová část se přepisuje stejně pro všech 33 položek následovně: zcela nesouhlasím – a, částečně nesouhlasím – b, nevím – c, částečně souhlasím – d, zcela souhlasím – e Kódování dat Překódované data budou v listě 2 Data z názorové části (45 položek) je nutné převést do číselné podoby následovně: Pro pozitivně laděné položky: a – 1, b – 2, c – 3, d – 4, e – 5 Pro negativně laděné položky: a – 5, b – 4, c – 3, d – 2, e – 1 Negativně laděné položky jsou: 7, 8, 10, 12, 15, 16, 17, 18, 19, 22, 23, 24, 25, 28, 29, 32