1 O naší třídě Ahoj, zajímá nás, jak to funguje ve vaší třídě. Odpovědi piš sám za sebe, jak to vidíš ty. Nejsou správné nebo špatné odpovědi. Dotazník je anonymní. Vyplnění trvá asi 15 minut. Odpověz prosím na všechny otázky. Zakroužkuj nebo vyplň: Jsem holka / kluk. Je mi ………… let. Dnes se cítím    U každé otázky udělej JEDEN křížek do políčka, podle toho, jak moc souhlasíš nebo nesouhlasíš. Vyplň cvičný příklad: SOUHLASÍM NESOUHLASÍM 0 Mám rád prázdniny. Při odpovídání mysli na učitele, kterého máš z předmětu: ………………………………. 1 S tímto učitelem mám hodně společného. 2 Když tento učitel ve výuce něco vysvětluje, je to srozumitelné. 3 Tento učitel říká různé novinky, které souvisí s jeho vyučovacím předmětem. 4 Tento učitel vysvětluje učivo podle toho, kolik toho vím. 5 Můj učitel říká, že učitelé se musí poslouchat. 6 Když nedonesu úkol, cítím se fakt špatně. 7 Myslím si, že tenhle učitel žije v tom, že musí být vždycky po jeho, když je učitel. 8 Tento učitel je vůči mně vstřícný. 9 Myslím si, že můj učitel se mnou jedná na rovinu. 10 Tento učitel dává najevo, že ve škole se musí poslouchat. 11 Rád si s učitelem povídám i o přestávce. 12 Tohoto učitele vidím i jako člověka, nejen jako učitele. 13 Myslím si, že tenhle učitel se ke mně chová s odstupem. 14 Tohohle učitele beru jako kamaráda. 15 I když kritizuji pravidla, učitel si stejně udělá, co chce. 16 Když mi to v hodině nejde tak, jak si učitel představuje, před celou třídou mě ztrapní. 17 Myslím si, že já a můj učitel máme stejný pohled na věc. 18 Když vím ve výuce něco navíc, můj učitel to vyzdvihne před ostatními. SOUHLASÍM NESOUHLASÍM 19 Podle mě tento učitel umí skvěle učit. 20 Tento učitel mi říká, že i když se mi ve výuce něco nelíbí, nezáleží na tom. 21 Na věci se dokážu dívat stejně jako můj učitel. 22 Když mi to v hodině jde, učitel to ocení. 23 Učitel se na mně naštve, když dám v hodině najevo nesouhlas s tím, co říká. 24 V tomto předmětu vím, co a kdy mám dělat. 25 Tento učitel dovede ukázat, jak můžu učivo prakticky použít. 26 Když neplním učitelovy pokyny, potrestá mě. 27 Myslím si, že učitel velmi dobře rozumí tomu, co učí. 28 Když učitel něco v tomto předmětu vysvětluje, dá se tomu věřit. 29 Chtěl bych být jako můj učitel. 30 Když donesu pozdě úkol, učitel se chová tak, že se cítím špatně. 31 Když v hodině nedělám to, co učitel chce, naštvaně na mě kouká. 32 Myslím si, že tento učitel je skutečným odborníkem na tento předmět. 33 Tento učitel dává hodně najevo, že učitel je něco víc než žák. 34 Když se v hodině chovám tak, jak učitel chce, nějak mě odmění. 35 Učitel naznačuje, že to, co chce on, podporuje taky náš ředitel nebo řád školy. 36 Podle tohoto učitele mají žáci poslouchat, protože učitel je autorita. 37 To, co říká a dělá tento učitel, je pro mě důležité. 38 Tenhle učitel říká věci typu: „Zvoní pro mě, ne pro vás.“ 39 Tento učitel mi umí vysvětlit to, čemu nerozumím. 40 Učitel se odvolává na pravidla, která jsme si s ním dohodli. 41 Když se naučím to, co mám, učitel mě pochválí. 42 Tenhle učitel mě přehlíží, pokud nepracuji, tak jak chce. 43 Když si nedonesu pomůcky, učitel je nespokojený. 44 Myslím si, že když se v hodině snažím, tak je na mě učitel hodnější. 45 Když v hodině dělám, co učitel chce, pochválí mě za to. Zakroužkuj: Na posledním vysvědčení jsem měl/a z tohoto předmětu známku: 1 2 3 4 5 Jsi s touto známkou spokojen/a? □ ano □ částečně □ ne □ nevím Tady můžeš napsat, co bys chtěl/a ještě k dotazníku dodat: 2 Zkontroluj prosím, jestli jsi odpověděl/a na všechny otázky. Děkujeme za spolupráci.