1 O naší třídě Ahoj, zajímá nás, jak to funguje ve vaší třídě. Odpovědi piš sám za sebe, jak to vidíš ty. Nejsou správné nebo špatné odpovědi. Dotazník je anonymní. Vyplnění trvá asi 15 minut. Odpověz prosím na všechny otázky. Zakroužkuj nebo vyplň: Jsem holka / kluk. Je mi ………… let. Dnes se cítím    U každé otázky udělej JEDEN křížek do políčka, podle toho, jak moc souhlasíš nebo nesouhlasíš. Vyplň cvičný příklad: SOUHLASÍM NESOUHLASÍM 0 Mám rád prázdniny. Při odpovídání mysli na paní učitelku, kterou máš z předmětu: ………………………… 1 S touto učitelkou mám hodně společného. 2 Když tato učitelka ve výuce něco vysvětluje, je to srozumitelné. 3 Tato učitelka říká různé novinky, které souvisí s jejím vyučovacím předmětem. 4 Tato učitelka vysvětluje učivo podle toho, kolik toho vím. 5 Moje učitelka říká, že učitelé se musí poslouchat. 6 Když nedonesu úkol, cítím se fakt špatně. 7 Myslím si, že tahle učitelka žije v tom, že musí být vždycky po jejím, když je učitelka. 8 Tato učitelka je vůči mně vstřícná. 9 Myslím si, že moje učitelka se mnou jedná na rovinu. 10 Tato učitelka dává najevo, že ve škole se musí poslouchat. 11 Rád si s učitelkou povídám i o přestávce. 12 Tuto učitelku vidím i jako člověka, nejen jako učitelku. 13 Myslím si, že tahle učitelka se ke mně chová s odstupem. 14 Tuhle učitelku beru jako kamaráda. 15 I když kritizuji pravidla, učitelka si stejně udělá, co chce. 16 Když mi to v hodině nejde tak, jak si učitelka představuje, před celou třídou mě ztrapní. 17 Myslím si, že já a moje učitelka máme stejný pohled na věc. 18 Když vím ve výuce něco navíc, moje učitelka to vyzdvihne před ostatními. SOUHLASÍM NESOUHLASÍM 19 Podle mě tato učitelka umí skvěle učit. 20 Tato učitelka mi říká, že i když se mi ve výuce něco nelíbí, nezáleží na tom. 21 Na věci se dokážu dívat stejně jako moje učitelka. 22 Když mi to v hodině jde, učitelka to ocení. 23 Učitelka se na mně naštve, když dám v hodině najevo nesouhlas s tím, co říká. 24 V tomto předmětu vím, co a kdy mám dělat. 25 Tato učitelka dovede ukázat, jak můžu učivo prakticky použít. 26 Když neplním učitelčiny pokyny, potrestá mě. 27 Myslím si, že učitelka velmi dobře rozumí tomu, co učí. 28 Když učitelka něco v tomto předmětu vysvětluje, dá se tomu věřit. 29 Chtěl bych být jako moje učitelka. 30 Když donesu pozdě úkol, učitelka se chová tak, že se cítím špatně. 31 Když v hodině nedělám to, co učitelka chce, naštvaně na mě kouká. 32 Myslím si, že tato učitelka je skutečným odborníkem na tento předmět. 33 Tato učitelka dává hodně najevo, že učitel je něco víc než žák. 34 Když se v hodině chovám tak, jak učitelka chce, nějak mě odmění. 35 Učitelka naznačuje, že to, co chce ona, podporuje taky ředitel nebo řád školy. 36 Podle této učitelky mají žáci poslouchat, protože učitel je autorita. 37 To, co říká a dělá tato učitelka, je pro mě důležité. 38 Tahle učitelka říká věci typu: „Zvoní pro mě, ne pro vás.“ 39 Tato učitelka mi umí vysvětlit to, čemu nerozumím. 40 Učitelka se odvolává na pravidla, která jsme si s ní dohodli. 41 Když se naučím to, co mám, učitelka mě pochválí. 42 Tahle učitelka mě přehlíží, pokud nepracuji, tak jak chce. 43 Když si nedonesu pomůcky, učitelka je nespokojená. 44 Myslím si, že když se v hodině snažím, tak je na mě učitelka hodnější. 45 Když v hodině dělám, co učitelka chce, pochválí mě za to. Zakroužkuj: Na posledním vysvědčení jsem měl/a z tohoto předmětu známku: 1 2 3 4 5 Jsi s touto známkou spokojen/a? □ ano □ částečně □ ne □ nevím Tady můžeš napsat, co bys chtěl/a ještě k dotazníku dodat: 2 Zkontroluj prosím, jestli jsi odpověděl/a na všechny otázky. Děkujeme za spolupráci.