Dotazník, který právě držíte v rukou, bude sloužit na výzkumné účely a informace budou důvěrné. Chceme ním zjistit Váš názor na využívaní informačních a komunikačních technologií (IKT) ve vyučovaní přírodovědných předmětů. Pod pojmem IKT máme na mysli výpočtové a komunikační prostředky, které souvisí se sběrem, zaznamenáváním a výměnou informací, jako jsou PC, notebooky, tablety atd. Proto Vás prosíme, aby jste si ho nejdříve důsledně prostudovali, a potom objektivně a pravdivě uvedli, případně zakroužkovali odpověď, která podle Vás nejvíc vystihuje daný stav. Pohlaví: chlapec děvče Věk:............................... Ročník:.......................................... zcela nesouhlasím částečně nesouhlasím nevím částečně souhlasím zcela souhlasím 1. IKT ve vyučování přírodovědných předmětů je důležité. □ □ □ □ □ 2. IKT dělá vyučovací hodinu zajímavější. □ □ □ □ □ 3. Používaní IKT zvyšuje můj zájem o přírodovědné předměty. □ □ □ □ □ 4. Při využívaní IKT více rozumím učivu. □ □ □ □ □ 5. Při používaní IKT mám nápady. □ □ □ □ □ 6. Počítač upřednostňuji před zpětným projektorom. □ □ □ □ □ 7. IKT působí na mě únavně. □ □ □ □ □ 8. Vadí mi hluk, který vydává počítač na vyučování. □ □ □ □ □ 9. Práce s edukačním CD urychluje poznávací proces. □ □ □ □ □ 10. Práce s internetem ve vyučování se mi zdá nepodstatná. □ □ □ □ □ 11. Učitelé by podle mě měli zkoušet jenom pomocí IKT. □ □ □ □ □ 12. Myslím si, že při písemném prověřování vědomostí pomocí IKT dosáhnu horších výsledků. □ □ □ □ □ 13. Využívaním web stránek při vyučování přírodovědných předmětů zjišťuji nové věci, protože některé informace v knihách jsou neaktuální. □ □ □ □ □ 14. IKT mi umožňují spolupracovat s jinými školami. □ □ □ □ □ zcela nesouhlasím částečně nesouhlasím nevím částečně souhlasím zcela souhlasím 15. Jesti se používá ve vyučování kamera (nebo fotoaparát), tak se naučím méně, protože působí rušivě. □ □ □ □ □ 16. Využívaní IKT způsobuje horší komunikaci mezi mnou a učiteli. □ □ □ □ □ 17. Jsem nespokojen s využívaním IKT na naší fakultě v hodinách přírodovědných předmětů. □ □ □ □ □ 18. Naše škola je slabě vybavená IKT technikou. □ □ □ □ □ 19. Na hodinách přírodovědních předmětů , kde se používá IKT, se nudím. □ □ □ □ □ 20. IKT mi pomáhá rychleji zvládnout úlohy, které mi zadává učitel. □ □ □ □ □ 21. IKT využívám na přípravu referátů. □ □ □ □ □ 22. Je zbytečné vlastnit počítač, protože mě pri učení zdržuje. □ □ □ □ □ 23. Počítač silně poškozuje zrak. □ □ □ □ □ 24. IKT se nedají zmysluplně využít, protože většina informací je v cizím jazyce. □ □ □ □ □ 25. Používaní IKT způsobuje poškození páteře. □ □ □ □ □ 26. E-mail mi pomáha pri získavání informací. □ □ □ □ □ 27. Učitelé by měli být lépe vyškolení na používaní IKT. □ □ □ □ □ 28. IKT nešetří energii. □ □ □ □ □ 29. Počítač je nevhodný na vyučování, protože zabírá značný prostor. □ □ □ □ □ 30. Vyučování pomocí IKT nezpůsobuje, že místnosti jsou tak prašné jak při používaní křídy a tabule. □ □ □ □ □ 31. IKT šetří prostor, protože učitel nemusí s sebou nosit pomůcky. □ □ □ □ □ 32. Bojím se používat počítač. □ □ □ □ □ 33. Z internetu získam víc informacií jak z knih. □ □ □ □ □ Děkuji za vyplnění!