Seminární práce První část: Cíle, výzkumné otázky, hypotézy Hlavním cílem bylo zjistit názor žáků základních škol k vyučovacímu předmětu český jazyk Dílčí cíle byly: 1. zjistit vliv věku na názor na vyučování českého jazyka 2. zjistit rozdíly mezi chlapci a dívkami na názor na vyučování českého jazyka 3. 4. Na základě cílů byly formulovány výzkumné otázky: 1. Jaký je názor žáků základních škol na vyučování českého jazyka? 2. Projevuje se významně věk na názor na český jazyk? 3. Existuje rozdíl mezi chlapci a dívkami….? 4. 5. Hypotézy (hypotéze v seminární práci ověřovány nebudou, budou jen uvedeny) 1. Čím dosahují žáci vyššího věku, tím je jejich názor na vyučování českého jazyka negativnější. 2. 3. 4. Druhá část: metodika Respondenti Popsat výzkumný vzorek, kolik bylo respondentů, rozdělení do skupin dle kategorických proměnných, kolik chlapců, kolik dívek, rozdělení dle ročníků, uvést průměrný věk. Výzkumný nástroj Popsat výzkumný nástroj, jaký typ položek, kolik jich bylo, kolik bylo demografických položek,…. Administrace výzkumného nástroje Popsat, jak byl výzkumný nástroj administrován na školy, mezi žáky, kdo ho tam administroval, či to bol výzkumník nebo učitelka, jestli učitelka, jak byla poučená. Kolik trvalo vyplňování. Analýza dat Tu bude popis překódování dat a následně jak byly zpracovány a co bylo porovnáváno. Muži vs ženy, jak byly porovnávány (procenta, průměry). Třetí část: zobrazení dat Základné zobrazení v tabulkách nebo grafech, například porovnaní vědomostí chlapců a dívek zobrazit v sloupcovém grafu a k tomu dopsat slovní doprovod (kde se uvede hodnota skóre, nebo procentuální hodnota). Každý graf musí být okomentovány, pojmenován, uvedeny jednotky, očíslován a musí byt na něho odkazováno v textu. Některé výsledky se dají okomentovat jenom slovně. Čtvrtá část: závěr Stručné zhrnutí