5. Metody 6. Zkoušení 1. Cíle 2. Učivo 3. Učebnice 4. Výuka 7. Hodnocení Klasifikace klasické aktivizující dovednosti čtenáře, práce s textem příprava na hodinu obsah názornost tematické plány výuky slovní informativní formativní základní RVP numerické vytváření kritérií S A M R T CÍL SMYSLUPLNÝ MĚŘITELNÝ AKCEPTOVATELNÝ REALIZOVATELNÝ TERMÍNOVANÝ CÍLE VZDĚLÁNÍ Koho považujeme za vzdělaného člověka? Vzdělání pomáhá porozumět kulturní tradici a otevírá budoucnost. Lze dosáhnout úplného vzdělání? - Dynamický proces. •Směřují k celistvé osobnosti člověka • •Zaměřují se na rozvoj vědomosti, dovedností, postojů, hodnot = • klíčové kompetence • •Zahrnují dovednosti dalšího sebevzdělávání • •Směřují ke kritickému posuzování jevů, informací • •Obsahují rozvoj estetických a morálních hodnot • D obohacování ostatními vlivy uvnitř a vně životního prostředí C citlivost zdrojů a objevování životního prostředí B uvolnění a ovládnutí osobních zdrojů A objevení vnitřních zdrojů 1.pozornost 2. smysly 3. obrazotvornost 4. fyzické já 5. řeč 6. city 7. intelekt zapamatovat aplikovat porozumět tvořit hodnotit analyzovat Bloomova taxonomie kognitivních cílů CÍLE VZDĚLÁVÁNÍ KLÍČOVÉ KOMPETENCE 2. Podněcovat žáky k tvořivému myšlení 3. Vést žáky k všestranné komunikaci 5. Připravovat k projevům svébytnosti 6. Vytvářet potřebu projevovat pozit. city 7. Učit rozvíjet a chránit fyzic.a dušev. zdraví 8. Vést k toleranci a ohleduplnosti 9. Rozvíjet schopnosti vzhl. k profesní orientaci F pracovní E občanské D sociální a personální C komunikativní B k řešení problémů A k učení 1. Umožnit žákům osvojit si strategie učení 4. Rozvíjet schopnost spolupracovat