DOTAZNÍK pro rodiče 1) Víte, jak se jmenuje výchovný poradce na naší škole? ………………………………………………………………………… 2) Setkal jste se s ním někdy osobně, pokud ano - kdy? ………………………………………………………………………… 3) Při jaké příležitosti jste se s ním setkal? a) výchovná komise b) informace ohledně chování mého dítěte c) informace ohledně dalšího studia na SŠ d) jiné ………………………………………………………………….. 4) Jste s prací výchovného poradce spokojen? ………………………………………………………………………… 5) Máte nějaké návrhy na zlepšení práce výchovného poradce ? ………………………………………………………………………… 6) Má Vaše dítě nějaké potíže ve škole, pokud ano – jaké? ……………………………………………………………………… 7) Víte, za kým máte jít, pokud má Vaše dítě nějaký problém ve škole? ……………………………………………………………………… DOTAZNÍK pro děti 1) Víš, kdo je na naší škole výchovný poradce a kde sídlí? ………………………………………………………………………… 2) Máš představu, co dělá výchovný poradce? ………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………… 3) Při jaké příležitosti jsi se setkal s výchovným poradcem? a) Výchovná komise b) Jednání s rodiči c) Informace o volbě povolání d) Problém ve třídě e) Osobní problém f) Jiné ……………………………………………………………. 4) Co bys uvítal nového na práci výchovného poradce. ……………………………………………………………………… 5) Máš nějaký problém ve třídě/ve škole, pokud ano - jaký? …………………………………………………………………….. 6) Jaké problémy se nejčastěji řeší ve vaší třídě? ……………………………………………………………………………… DOTAZNÍK pro kolegy 1) Očísluj čísly 1 – 8 podle četnosti (8 je nejvíce) jak často řešíte problémy ve třídě. a) Záškoláctví b) Vulgarismy ke spolužákům c) Vulgarismy k vyučujícím d) Nekázeň e) Rvačky f) Šikana g) Fyzické napadání spolužáků h) Zapomínání věcí 2) Máte dostatek informací k tomu, jak postupovat při řešení problémů ve škole? Pokud ne, tak je zakroužkujte a) Záškoláctví b) Zneužívání návykových látek c) Žáci s velmi slabým prospěchem d) Šikana e) Nevhodné chování f) Jiné - jaké ………………………………………………………… 3) Jak podle Vás funguje spolupráce výchovné poradkyně a učitelů ? (Oznámkujte jako ve škole) a) Předávání informací ………… b) Metodická pomoc při řešení problémů ………… c) Sjednávání výchovných komisí ……………. 4) Co jiného ještě očekáváte od spolupráce s výchovnou poradkyní? ………………………………………………………………………….. 1. Vím, kdo na škole vykonává funkci výchovného poradce: a) Ano b) Ne c) Nezajímá mě to 2. Znám náplň práce výchovného poradce: a) Ano, mám o ní naprostý přehled b) Spíše ano, teoreticky vím, co by měl výchovný poradce dělat c) Spíše ne, mám o náplni práce výchovného poradce jen mlhavou představu d) Ne, vůbec nemám představu o náplni jeho práce e) Nezajímá mě to 3. Bylo by podle Vás dobré/prospěšně doplnit poradenské služby na Vaší škole o: a) Školního psychologa b) Speciálního pedagoga c) Není třeba poradenské služby doplňovat/rozšiřovat 4. Úroveň poradenských služeb na Vaší škole a) Je velmi dobrá b) Je dobrá c) Je dostatečná d) Je nedostatečná e) Nemám přehled o poradenských službách na škole 5. Obrátil/a jste se již někdy s nějakým problémem na výchovného poradce? a) Ano b) Ne, žádný problém jsem zatím řešit nemusel/a c) Ne, raději jsem si problém vyřešil/a sám/sama 6. Pokud jste již s výchovným poradcem řešil/a nějaký problém, byl/a jste s jeho prací spokojen/a? a) Ano b) Ne c) Důvod v případě negativní odpovědi…………………………………………………………………………………………. 7. Obrátil/a byste se na výchovného poradce (opět) v případě vyskytnutí problému? a) Ano, mám k němu důvěru b) Spíše ano, je to jeho práce c) Spíše ne, mám pochybnosti o jeho kompetentnosti (profesionalitě) d) Ne, nemám k němu důvěru a raději si vše vyřeším sám/sama 8. Seřaďte oblasti činností výchovného poradce podle Vaší preference: (1-nejdůležitější; 6-nejméně důležité) a) Kariérní poradenství pro studenty (studium na VŠ) b) Řešení výchovných problémů (sociálně-patologických jevů) c) Spolupráce s Pedagogicko-psychologickou poradnou d) Práce se studenty se specifickou poruchou učení e) Reprezentace gymnázia na základních školách (náborová činnost) f) Spolupráce a komunikace s partnerskými institucemi (ČEZ, MU) 9. V čem by Vám mohl být výchovný poradce nápomocen (nejvíce užitečný)? ZKVALITNĚNÍ PORADENSKÝCH SLUŽEB VE ŠKOLE DOTAZNÍK PRO UČITELE 1. Spolupracujete s výchovným poradcem (VP) při řešení problémů ve své třídě? 2. Co očekáváte od této spolupráce? 3. Co postrádáte ve spolupráci s výchovným poradcem? 4. Jakou podporu očekáváte od VP při řešení kázeňských problémů? 5. Potýkáte se s nějakými problémy v oblasti diagnostiky žáků s vývojovými poruchami? DOTAZNÍK PRO ŽÁKY 1. Víte, kdo je ve škole výchovný poradce? ANO - NE 2. Pokud víte, napište jméno ( jména) výchovných poradců. 3. Víte, s jakými problémy se můžete na výchovného poradce obrátit? 4. Na koho se obracíte ve škole, pokud máte nějaký problém? Otázky - do dotazníku Pro rodiče a žáky 1. Znáte osobu výchovného poradce? a) znám pouze jeho jméno b) znám jeho osobu c) neznám vůbec 2. Víte, v jakých oblastech vám může pomoci? a) ano, docela přesně b) spíše ano c) spíše ne d) vůbec ne 3. Odkud jste se o jeho činnosti dozvěděli? a) z webových stránek školy b) z třídních schůzek c) ze žákovské knížky d) z jiných zdrojů e) vůbec tuto informaci nemám 4. Využili jste již jeho poradenských služeb? a) ano a byl jsem spokojen b) ano, ale nebyl jsem spokojen c) ne, dosud jsem neměl důvod d) ne, nevěřím, že by mi mohl pomoci 5. Měli byste zájem o bližší informace činnosti výchovného poradce? a) ano b) ne c) nevím Pro kolegy 1. Víte, co je obsahem práce výchovného poradce? a) ano b) spíše ano c) spíše ne d) vůbec ne 2. Potřebujete ke své pedagogické práci (pomoc) výchovného poradce? a) ano b) spíše ano c) spíše ne d) ne 3. Máte pocit, že vám dokáže poradit? a) ano b) spíše ano c) spíše ne d) ne 4. Chtěl byste jeho práci vykonávat? a) ano b) spíše ano c) spíše ne d) ne 5. Co vám v činnosti vašeho výchovného poradce chybí? Diagnostiaka poradenských služeb na základní škole Návrh otázek pro dotazníky: A/ Dotazník pro pedagogy: 1. V čem vidíte hlavní přínos spolupráce s VP? 2. Nacházíte u VP metodickou pomoc při řešení problémů? 3. Poskytuje VP dostatečnou péči včetně spolupráce s PPP při práci s žáky s SPU a SPCH? 4. Co naopak postrádáte při spolupráci s VP? 5. Je vám VP nápomocen při řešení problémů v krizových situacích? 6. Jak pomáhá VP při jednání s rodiči a žáky? 7. Jakou pomoc můžete očekávat při řešení kázeňských problémů ve své třídě? 8. Domníváte se, že podává žákům 9. třídy všechny potřebné informace ohledně volby povolání? B/ Dotazník pro žáky: 1. Znáš VP, který je na naší škole? 2. V jakých oblastech ti může VP pomoci? 3. Jak ti může VP pomoci, když máš např. problémy s učením? 4. Může ti pomoci, i když uděláš nějaký kázeňský přestupek? 5. A víš jak? 6. Může ti pomoci, když by ti někdo ve škole ubližoval? A víš, jak? 7. Myslíš si, že funkce VP na škole je důležitá? 8. V čem myslíš, že je důležitá? 9. Může ti VP pomoci, když budeš v 9. třídě hledat vhodnou školu a povolání? A víš jak? DOTAZNÍK PRO PEDAGOGY 1) Jak vnímáte roli výchovného poradce v dnešní době. Je tato pozice pro školu důležitá? A) určitě ano B) spíše ano C) spíše ne D) určitě ne Pokud jste odpověděli ano (a nebo b), zdůvodněte vlastními slovy, proč je důležitá? …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 2) Pokud bych byl/a výchovným poradcem na naší škole, zaměřil/a bych se zejména na: (zakroužkujte maximálně tři nejdůležitější oblasti náplně výchovného poradenství) F kariérové poradenství a poradenskou pomoc při rozhodování o další profesní cestě žáků F zajišťování diagnostiky žáků se SPU, spolupráce s PPP F výskyt a prevenci sociálně-patologických jevů F vyhledávání nadaných žáků F prevenci školní neúspěšnosti a stanovení společných pravidel řešení na škole F odbornou podporu při integraci žáků, tvorbě IVP F metodickou podporu učitelům (vnitřní předpisy pro řešení problémů, vedení třídnických hodin) F vytvoření databáze doporučení, jak pracovat s žáky ( SPU, IVP, nadanými) 3) Myslíte si, že máte dostatek informací o tom, jak postupovat při řešení různých problémů s žáky? A)určitě ano B) spíše ano C) spíše ne D) určitě ne --------------------------------------------------------------------------------------------------- ------------------ Otázka pro třídní učitele: Jaké problémy řešíte nejčastěji? (zakroužkujte max tři varianty) F zapomínání pomůcek F výchovné obtíže F nedostatečná příprava na vyučování F šikana F školní neúspěšnost Fužívání návykových látek F konflikty mezi žáky ve třídě Fkariérové poradenství Myslíte si, že by Vám práci usnadnily vnitřní předpisy na škole, jak v jednotlivých situacích postupovat? A) spíše ano B) spíše ne Velmi děkuji za Váš čas a spolupráciJ DOTAZNÍK PRO RODIČE Vážení rodiče, dostává se Vám do rukou dotazník, který slouží ke studijním účelům a Vaše anonymní odpovědi pomohou vyhodnocení poradenských služeb poskytovaných naší školou. Závěry z daného šetření budou zapracovány v příštím roce do plánu činnosti poradenských pracovníků naší školy. 1) Využili jste někdy možnost poradenských služeb (výchovný poradce, metodik prevence, školní psycholožka) naší školy pro svoje dítě? A) ano B) ne 2) S jakým tématem byste se na poradenského pracovníka případně obrátili? (zvolte max tři oblasti) a) výukové obtíže dítěte c) kariérové poradenství e) šikana g) jiné : b) výchovné obtíže dítěte d) školní neúspěšnost f) nadání dítěte ------------------ 3) Odkud čerpáte informace o poradenských službách naší školy? a) žákovská knížka c) webové stránky školy e) nečerpám, nevím o nich b) třídní učitel d) vedení školy f) nečerpám a nezajímají mě 4) Myslíte si, že jste dostatečně informováni o prospěchu a chování Vašeho dítěte? a) určitě ano b) spíše ano c) spíše ne d) určitě ne 5) Jakou formu získávání informací využíváte nejvíce? a) kontrola ŽK b) klasifikace na internetu c) hovorové hodiny (osobní kontakt) 6) Pokud by Vaše dítě mělo výchovné či výukové obtíže, obrátili byste se zejména na: a) třídního učitele b) výchovného poradce c) vedení školy d) jinou osobu: ………………. 7) Uvítali byste více informací o náplni a možnostech využití poradenských služeb? a) určitě ano b) spíše ano c) spíše ne d) určitě ne e) nevím Velmi Vám děkuji za Váš čas. S výsledky analytického šetření na naší škole v oblasti poradenských služeb budete informováni prostřednictvím webových stránek školy. Vyplněný dotazník odevzdejte do schránky na vrátnici školy. DOTAZNÍK PRO ŽÁKY 1) Víš, kdo je to výchovný poradce a co ve škole dělá? A) ANO B) NE Pokud jsi odpověděl/a ANO, zkus vlastními slovy napsat, co takový člověk dělá: --------------------------------------------------------------------------------------------------- ----------- 2) Měl/a jsi někdy nějaký problém, se kterým sis nevěděl/a rady? (špatná známka, hádka s kamarádem, problém s učením, …) A) ANO B) NE 3) Nepovedla se ti písemka a dostal jsi opět špatnou známku. Kamarád ti nadával a nepěkně se k tobě choval. Stal jsi se svědkem nevhodného chování. Nezvládáš učení. Na koho by ses ve škole obrátil, aby ti poradil? A) třídního učitele B) výchovného poradce C) vedení školy (zástupce ředitele, ředitele školy) D) žádnou z uvedených osob 4) S jakým problémem by ses obrátil na výchovného poradce? a) --------------------------------------------------------------------------------------------------- ----------- b) nevím DĚKUJI ZA ČAS VĚNOVANÝ ANONYMNÍMU DOTAZNÍKU. J Otázky pro kolegy? 1) V čem konkrétně byste uvítal (a) pomoc výchovného poradce na škole? 2) Je pro Vás přehledné vyhledávání a ukládání dokumentů ve škole týkajících se výchovného poradenství? 3) Kdybyste Vy byl (a) výchovným poradcem, co by bylo ve Vaší práci prioritní? Otázky pro žáky (s možnou modifikací pro rodiče): 1) Kdo je u nás na škole výchovným poradcem? 2) Využil (a) jsi někdy pomoc výchovného poradce? 3) Využil (a) jsi někdy pomoc nějakého jiného vyučujícího? Dotazník pro žáky (můžeš zakroužkovat více správných odpovědí) 1. Znáš jméno výchovného poradce na škole: a. Ano - napiš jeho jméno _____________________________ b. Ne 2. Víš, kdy se můžeš obrátit na výchovného poradce: a. Při výběru střední školy b. Při výběru oblečení na školní výlet c. Jsem-li svědkem šikany d. Jindy _____________________________________________ 3. Co si myslíš, že patří k šikaně: a. Přílišné mluvení bez vyvolání b. Pomluvy, nadávání, výsměch, ponižování spolužáka c. Neúmyslné ublížení v zápalu hry d. Jiná odpověď ______________________________________ Dotazník pro rodiče 1. Víte, že pracuje ve škole výchovný poradce: a. Ano b. Ne 2. Znáte jméno výchovného poradce ve škole: a. Ano – napište jeho jméno ____________________________ b. Ne 3. Vyhovují vám konzultační hodiny výchovného poradce: a. Ano b. Ne c. Jiný návrh ________________________________________ 4. Využili jste někdy služeb výchovného poradce: a. Ano b. V případě, že ano, jakých _______________________________________________________________ c. Ne 5. V případě, že jste využili služeb výchovného poradce, pomohl vám při řešení vašeho problému: a. Ano b. Ne c. Částečně Dotazník pro kolegy 1. Co očekáváte od výchovného poradce: 2. Využil(a) jste pomoc výchovného poradce při řešení nějakého problému ve své třídě: 3. Víte, se kterými konkrétními poradenskými zařízeními spolupracuje naše škola: 4. Jaká je standardní činnost výchovného poradce v oblasti poradenské, metodické a informační: ZŠ 1. Setkal/a ses někdy s pojmem výchovný poradce? ANO X NE 2. Pracoval výchovný poradce ve tvojí kmenové škole? ANO x NE Pokud ano, setkal/a ses s ním a pomohl ti nějak? 3. Víš, kdo pracuje jako výchovný poradce na naší škole? 4. Napadají tě činnosti, které vykonává výchovný poradce? Vypiš: 5. Kdybys byl výchovným poradcem, na co by ses nejvíce zaměřil? 6. Co si představuješ pod pojmem školní neúspěšnost? Pokus se jednoduše vysvětlit. 7. Co jsou to sociálně patologické jevy? Vypiš některé. ZŠP stejné otázky jako v ZŠ, ale formou řízeného rozhovoru. Dotazník pro pedagogy 1. Myslíte si, že pokud na škole funguje metodik prevence, je třeba ještě výchovný poradce? ANO X NE 2. Víte, jaká je náplň práce výchovného poradce? Vypište: 3. Už jste se někdy obrátili na výchovného poradce s nějakým problémem? ANO x NE 4. Myslíte si, že je dostatečná informovanost o práci výchovného poradce? ANO x NE 5. Na kterou z následujících oblastí je podle vás potřeba se nejvíce zaměřit v naší škole? a) prevence školní neúspěšnosti b) kariérové poradenství c) prevence sociálně patologických jevů d) práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami 6. Co si myslíte, že se v naší škole dělá pro naplnění těchto bodů. 7. Myslíte si, že Vám výchovný poradce může nějakým způsobem zjednodušit nebo usnadnit práci? 8. Jakou pomoc (podporu) byste do budoucna nejvíce ocenili? Dotazník pro ředitele školy 1. Na jaké oblasti by se měla především zaměřit práce výchovného poradce? 2. Jakým směrem má být zaměřena činnost školního poradenského pracoviště? 3. V kterých skutečnostech se prolíná práce výchovného poradce pro první a druhý stupeň? 4. Jsou učitelé, kteří pomáhají diagnostikovaným žákům nějak finančně zvýhodněni? 5. Považujete za nutné vytvořit vnitřní směrnice školy pro tvorbu IVP a práci s diagnostikovanými žáky? Otázky pro učitele 1. Se kterými problémy se můžete obrátit na výchovného poradce? 2. Kolikrát za rok využíváte konzultaci s výchovným poradcem? 3. Znáte databázi diagnostikovaných žáků, jak vám ve vaší práci pomáhá, které údaje v ní postrádáte? 4. Vytvářeli jste již IVP, které kroky by vám pomohli při jeho zpracování? 5. Znáte členy poradenského zařízení na naší škole a víte, s jakými problémy se na ně můžete obrátit, využili jste již jejich služeb? Otázky pro rodiče 1. Znáte členy poradenského zařízení na naší škole a využili jste již jejich služeb? 2. S kým jste řešili ve škole nějaký problém s chováním vašeho dítěte? 3. Jestliže má vaše dítě problémy v učení, obrátíte se na třídního učitele, vyučujícího daného předmětu nebo na výchovného poradce školy? 4. Obrátili jste se pro radu na pedagogickou poradnu? 5. Potřebujete pomoc při výběru střední školy pro vaše dítě? Dotazník pro žáky 1. Víš, proč někteří spolužáci dostávají zápisy z hodin nebo píší doplňovací diktáty? 2. Může Ti někdo ve škole poradit, jakým způsobem se máš učit, abys zvládnul vše, co je do školy zapotřebí? 3. Kde je na naší škole schránka důvěry a k čemu slouží? 4. Účastníš se nějakých olympiád? Napiš kterých? Jak se o nich dozvídáš? 5. Kdo Ti dá přihlášku na střední školu? 1. Se seminární prací jsem seznámila p. ředitelku zatím jen lehce (byla služebně mimo Brno , minulý týden jsme měli podzimní prázdniny a ředitelské volno). Po stanovení svých úkolů nám p. ředitelku s prací více seznámit a budeme vše konzultovat na MPP. 2. Prodiskutovala jsem některé nápady s výchov. poradkyní a posílám několik otázek. Pro rodiče: Máme zájem o konzultace ohledně SŠ, SOU, OU s výchovnou poradkyní (ano - spíše ano - spíše ne - ne) Víte, jaké akce organizuje pro Vaše děti výchovná poradkyně v rámci kariérního poradenství? Jak hodnotíte informace, pomoc, kterou Vám výchov. poradkyně nabízí (výborně - velmi dobře - dobře - spíše dobře - nevyhovuje - nemohu posoudit) Máme zájem o konzultace s třídní učitelkou (ano – spíše ano – spíše ne – ne) Postrádáme: Pro žáky: VIII. a IX. ročníku: Víte, na koho se můžete obrátit se svými dotazy ohledně dalšího studia nebo s nějakým problémem? Besedy s výchovnou poradkyní jsou pro mě přínosem (ano – spíše ano – spíše ne – ne) Exkurze na ÚP a na SŠ, SOU mi pomáhají ve volbě dalšího studia? O svém budoucím povolání hovořím více s kým? (rodiče, výchov. porad., tříd. učit., vychovatelka…. S učiteli bych ve sborovně vedla rozhovor Dotazník k analýze poradenských služeb na ZŠ Šestajovice pro pedagogy Prosím, zakroužkujte Vámi zvolenou alternativu v tučně vytištěných pasážích. Dotazník je anonymní, po vyplnění mi jej prosím vložte do poličky ve sborovně. 1. Jste dostatečně informovaní o individuálních potřebách žáků s SPU a poruchami chování? Velmi dobře – průměrně – nedostatečně. 2. Metodická pomoc při tvorbě individuálních vzdělávacích plánů je ze strany výchovného poradce Velmi dobrá – průměrná – nedostatečná. 3. Poradenství ohledně volby povolání na naší škole probíhá v kvalitě velmi dobré – průměrné – nedostatečně. 4. Metodická pomoc při řešení závadového chování žáků je ze strany výchovného poradce velmi dobrá – průměrná – nedostatečná. 5. Aktivity preventistky sociálně patologických jevů ze Vám jeví jako velmi prospěšné - prospěšné - zbytné. 6. Metodická podpora ze strany preventistky sociálně patologických jevů a výchovné poradkyně (dále jen poradkyň) při tvorbě prosociálního klimatu ve třídě se Vám jeví jako velmi dobrá – průměrná – nedostatečná. 7. Metodická a praktická pomoc ze strany poradkyň při řešení závadového chování žáků se Vám jeví jako velmi dobrá – průměrná – nedostatečná. 8. Jaká oblast poradenství Vám na naší škole chybí zcela? 9. Jakou kvalitu má komunikace se poradkyněmi? S R. Halaxovou : velmi dobrá – průměrná – nedostatečná. S R. Veselou : velmi dobrá – průměrná – nedostatečná. 10. Jaké aktivity (mimo výuku) či způsob komunikace vyvíjíte směrem k studijně neúspěšným žákům ? 11. Máte jakoukoliv jinou připomínku k poradenským službám na naší Děkuji Vám za Váš čas strávený vyplňováním tohoto dotazníku. Dotazník k analýze poradenských služeb na ZŠ Šestajovice pro žáky Přečti si prosím vždy pozorně otázku. Potom zakroužkuj odpověď, která nejvíce odpovídá Tvému názoru (nabídka je vytištěna tučně), nebo jednoduše napiš, co si myslíš. Pokud nerozumíš otázce, neboj se hned zeptat (učitelky!) Dotazník je anonymní, takže se NEPODEPISUJ. 1.Zakroužkuj předměty, ve kterých pracují někteří žáci někdy trochu odlišným způsobem, než většina z vás. Určitě víš, že „mají to vyšetření z poradny“ : Český jazyk Aj (jiný cizí jazyk) Matematika Přírodopis Dějepis Zeměpis Fyzika Chemie Občanská v. Rodinná v. 2.Jak se škola stará o to, aby ve třídě nevznikaly konflikty – jinými slovy abyste měli mezi sebou kamarádské vztahy?............................................................................................ ................................... ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 3. Když Ti ve škole někdo ublíží, svěříš se nejradši : (vyber jen jednu variantu) Rodičům - sourozenci - kamarádovi(-dce) - některému učiteli(-lce) - nikomu 5. Jejich rada Ti většinou pomůže? Ano - ne 6. Který z učitelů(-lek) kromě třídního učitele(-lky) pomáhá ve třídě řešit konflikty, či špatné chování některých žáků?.............................................................................................. ....................... 7. Myslíš si, že by výuka pro nejšikovnější žáky měla být někdy náročnější? Ano - ne 8. Když něčemu nerozumíš nebo si potřebuješ látku zopakovat, koho požádáš o radu a pomoc? učitele - výborného žáka - rodiče - sourozence - zakousneš se do problému sám 9. Máš ve škole dost prostoru k vyjádření svého názoru?Ano - někdy ano někdy ne(tak na půl) - ne 10. Zkus správně napsat jakou funkci má ve škole p. uč. Halaxová………………………………………………….. 11. Zkus správně napsat jakou funkci má ve škole p. uč. Veselá………………………………………………….. 12. Už Ti v minulosti kterákoliv z nich nějak pomohla nebo poradila? Ano - ne 13.Víš co je šikana? Pokud ano zkus to popsat:……………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 14.Přál(-a) by sis možnost sdělit své trápení anonymně(rádce nebude znát Tvé jméno),radu bys potom též dostal(-a).Pokud ano, zkus popsat způsob, jak by Ti to nejvíc vyhovovalo......................... ….................................................................................................. ......................................................... Děkuji Ti, že ses těmto otázkám pozorně věnoval(-la). Pokud přijdeš později na něco, co bys chtěl ve svých dpovědích změnit či připsat, napiš mi na e-mail renives @seznam.cz Dotazník k analýze poradenských služeb na ZŠ Šestajovicepro rodiče Přečtěte si prosím vždy pozorně otázku. Potom zakroužkujte odpověď, která nejvíce odpovídá Vašemu názoru (nabídka je vytištěna tučně) nebo napište, co si myslíte. Dotazník je anonymní. Po jeho vyplnění jej vhoďte do poštovní schránky školy či připraveného boxu u vchodu. 1.Má-li Vaše dítě specifickou poruchu učení, zakroužkujte prosím ty předměty, ve kterých na tyto potřeby Vašeho dítěte je brán zřetel. Český jazyk Aj (jiný cizí jazyk) Matematika Přírodopis Dějepis Zeměpis Fyzika Chemie Občanská v. Rodinná v. 2.Jak se podle Vás škola stará o to, aby ve třídě nevznikaly konflikty ?................................................... ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….... 3.Pokud jste někdy potřebovali radu v oblasti výchovy Vašeho potomka, který zdroj jste použili? Internet - známí - rodiče - pracovníci školy - pracovníci poradenského zařízení 4.Víte, kdo se na naší škole stará o prevenci sociálně patologických jevů? Pokud ano, napište prosím Jeho (její) jméno: …………………………………………………………………….. 5.Víte, kdo je na naší škole výchovným poradcem? (viz bod 4.)......................................................... 6.Dostalo se Vám doposud dost informací v oblasti volby povolání či výběru studijního oboru ze strany školy? Ano - ne 7.Komunikace s poradkyněmi(viz bod 4.a5.) naší školy se Vám jeví jako velmi dobrá – uspokojiná – s velkými obtížemi 8.Kdo by se měl nejvíce podílet na praktickém řešení (odstraňování)závadového chování žáků ? (zvolte prosím jen jednu variantu!!) rodiče – učitelé – samotní žáci 9.Zkuste prosím uvést definici šikany………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 10. Máte pocit, že má Vaše dítě ve škole dost prostoru k vyjádření svého názoru? Ano - ne 11. Řeší naše škola konflikty, které zde vzniknou profesionálně? Vždy – někdy ano, někdy ne - ne 12.Přáli byste sis možnost sdělovat své problémy s dětmi anonymně a odpovědi sdělovat též anonymně?Pokud ano zamyslete se prosím na způsobu, jak by to bylo vhodné.................................. ….................................................................................................. .................................................... 13.Poporuje podle Vás naše škola nadané žáky dostatečně - průměrně - nedostatečně Děkuji Vám za Váš čas trávený vyplněním tohoto dotazníku. Pokud byste měli potřebu cokoliv ve svých odpovědích ještě změnit, neváhejte použít můj e-mail: