Noví divocí a nástup postmoderny v malbě (6. 11. 2013) 01. Enzo Cucchi: Hrdina bez tváře, 1981/82, olej, pl., 203x255cm, Gal Beyeler, Basilej 02. Francesco Clemente: Bez názvu, 1983, ol.,pl., 200x236cm, Ga. Beyeler, Basilej 03. Enzo Cucchi: Un sospiro di un onda, 1983, ol.pl., 300x400cm, B.Bischofberger, Curych 04. Francis Bacon: Hlava VI, 1949, ol.pl., 93x77cm, Art Council of GB, Londýn 05. Karel Appel, Constant, Asger Jorn, Erik Nyholm: Modifikace Cobry, 1949, ol.pl., 42x62cm, Silkeborg, Kunstmuseum 06. A. R. Penck: Červený muž, 1972, ol-pl-, 200x200cm, Rotterdam, Mus. Boymans-van Beuningen 07. Georg Baselitz: Piják u stolu. 1983, ol.pl., 250x200cm, Chicago, sb.Stephana Edlise 08. Willem dse Kooning: Žena I, 1950, ol.pl., 192,7x147,3cm, MOMA, NY 09. Arnulf Rainer: Jazýček bez vah, 1975, ol.foto na dřevě, 44,5x60,5cm, Wien, Gal Ulysses 10. Georg Baselitz: Rodinný portrét, 1975, ol.pl., 200x200cm, Kassel, Neue Galerie 11. Mimmo Paladino: Noční hlídka, 1982, ol.pl., 300x400cm, Mnichiv, Státní gal. Lenbachhaus 12. Francesco Clemente: Bez názvu, 1984, ol.pl., 274x477cm, soukr. „Stejně jako v přírodě je i v kultuře všechno založeno na různosti. Jsem přívržencem různosti.“ F.C. 13. David Salle: Pink Teacup, 1995, ol.akryl.pl., 183x245cm, Curych, B.Bischofberger 14. Sandro Chia: Modrá jeskyně, 1980, ol.pl., 147x208cm, soukr. (jeskyně je v Neapoli) 15. Jean-Michelle Basquiat: Dvě hlavy, 1982, akr.pl., 154x155cm, soukr (1960-1988) 16. Keith Haring: Bez názvu, 1988, akr.pl., 152x152cm, soukr (1958-1990) 17. Julian Schnabel: Maria Callasová II, 1983, ol.pl., 275x305cm, sbírka malíře 18. Reiner Fetting: Van Gogh a zeď, 1979, akr.pl., 195x200cm, soukr 19. Jörg Immendorff, Schneé-Café Deutschland, 1978, ol.pl., 290x290cm, Stedelijk van Abbemuseum, Eindhoven 20. Jiří Sopko: Kouzelník, 1981, ol.pl., 200x180cm, soukr. 21. Michael Rittstein: Lokální historka, 1983, komb.tech.sololit, 4x100x110cm, NG 22. M.Rittstein 23. Jaroslav Róna: Jaro na vsi, 1984, ol, templ, disp.pl., 105x135cm, soukr 24. J. G. Dokoupil Ohlasy nových divokých v české figurální malbě – návaznosti a protiklady (30. 11. 2011) A. Tvrdohlaví, vznik v červnu 1987 01. Michal Gabriel1960: Znaky, 1989, 100cm, keramika 02. Stefan Milkov1955: Muž zasažený hvězdou, 1989, 110cm, keramika 03. – „ – Muž přejetý kolem, 1989, keramika, železo, 80x90x30cm 04. Petr Nikl1960: Srdce, 1987, 150x150cm 05. Jaroslav Róna1957: Píseň Lazarova, 1988, 130x120cm, vosková malba, pl. 06. J.Róna: Na dně, 1988, 135x160cm, olej, pl. 07. J.Róna: Posel, 1989, 100x140cm, ol.pl. 08. Čestmír Suška1952: Motanice, 1987, v.57cm, sádra B. Skupina12,15 – Pozdě, ale přece, vznik v červnu 1987 09. Jiří Beránek1945: Náhle opuštěné místo, 1987, dřevo, 250x350x1000cm 10. Václav Bláha1949: Bílý monument, 1987, komb.tech., sololit, 213x148cm 11. Kurt Gebauer1941: Dobře krmená rybka, 1973, komb.tech., 41x41x16cm 12. K.Gebauer: Trpaslík, 1985, sádra, v.190cm 13. K.Gebauer, Zdraviči, 1987, sádra, v.220cm 14. K.Gebauer: Autor v ohrožení, 1987, foto 15. Jiří Načeradský1939: C. Autoři z výstavy a katalogu Popis jednoho zápasu - Česká avantgarda 80.let (J.+J.Ševčíkovi) 16. Jiří David1956: Tři grácie, 1984-1985, akryl, papír, 100x70cm 17. Martin Mainer1959: Pocta nejlepšímu střelci, 1984, komb.tech, papír 100x145cm 18. Otto Placht1962: Anatomie dr.Tulpa, 1985, akr.papír 19. Vladimír Skrepl1955: Já a já, 1985, disperze, papír 200x300cm 20. Michal Gabriel1960: Písař, 1987-88, laminát, v.157cm 21. Vladimír Kokolia1956: Horká země, 1988, ol.pl. 162x200cm 22. Tomáš Císařovský1962: Přiměřený exhibicionismus, 1993, ol.pl. 160x145cm D. Proměny figurace v tvorbě českých umělců 60.let 20.století 23. Jiří Balcar: Malba 1957, laky, lepenka 50x69,5cm, NG 24. Václav Boštík: Lebka, 1958, ol.pl. 40,5x50,5cm, Gal.B.Rejta 25. Jan Kotík: Antarktida, 1960, ol.púl. 130x162cm, ČMVU 26. Eva Kmentová: 27. Jitka Válová: Koridor, 1967, ol.pl. 135x162cm, NG 28. Květa Válová: Poznání a údiv, 1967, 161x200cm, NG 29. Karel Nepraš: Velký dialog, 1966 komb.tech., 145x190x83cm, NG 30. Jiří Balcar: Z cyklu Pro Pepíčka, 1968, email, papír, 90x66cm, NG 31. Jiří Načeradský: Noc, zvířata, ptáci, 1964, ol.pl., 130x140cm, NG 32. Jiří Načeradský: Mladý Francis Bacon, 1967, ol.pl., 150x130cm, NG 33. Rudolf Němec: Sedící I, 1967, ol., email, sololit, 160x120cm, NG 34. Adriena Šimotová: Velká překážka, 1979, vrstvený papír, 64,3x50,1cm, NG 35. A.Šimotová: Podpírání, 184, vrstvený papír, 280x90cm, NG 36. Věra Janoušková: Ležící, 1972, svařovaný smalotovaný plech, 36x90x40cm, NG 37. Aleš Veselý: Iron Report, 1979, 7509x950x240cm, Bochum, městský park 38. Jiří Sozanský: Dům č.50, Zrcadlo samoty, 1987, instalace 39. Jiří Sopko: Kouzelník,200x180cm, soukr. 40. Kurt Gebauer: Krávy, 1979, 40x30x30cm každá, soukr. 41. Vladimír Janoušek: Slepci, 1980-81, kovový reliéf, 122x178cm, GHMP E. Ukázky z figurální tvorby 90.let 20.stol. 42. Veronika Bromová: Pohledy, 1996, počítačově alterovaný barev.tisk, 140x170cm, GHMP 43. Jiří Černický: Od srdce, 1996, bar.foto, 50x60cm, GHMP 44. Veronika Bromová: Interwiev, 1995 45. David Černý: Znásilněná dívka (z cyklu Umělí), 1994, laminát díly ve fólii 46. Titulní strana časopisu SADO (Dorota Sadovská, Bratislava) 47. Titulní strana časopisu Reflex s Lenkou Klodovou Umění na přelomu tisíciletí (ART AT THE TURN OF THE MILLENIUM) Výběr figurální tematiky ve stejnojmenné publikaci (Taschen 1999, ed.Burkhard Riemschneider a Uta Grosenick) 25. Aktuality – Gregory Crewdson v Rudolfinu, Kateřina Šedá ve Špálově galerii 26. Nobuyoshi Araki (1940), Tokio „Netvrdím, že moje fotografie jsou pravdivé“ 27. Stephan Balkenhol (1957) SRN „možná představuji lidem příběh, aniž bych vyprávěl konec..“ 28. Mtthew Barney (1967) 29. Jean-Michel Basquiat1960-1988 30. Vanessa Beecroft (1968), Janov, žije v N.Y. „Zajímají mě rozdíly mezi tím, co očekávám, a tím, co se skutečně stane“ 31. Jake a Dinos Chapman (1962 a 1966) 32. Rineke Dijkstra (1959), Nizozemí, žíje v Amsterodamu „Nezabývám se tím, jak o sobě lidé smýšlejí. Chtěla bych ukázat určitou intenzitu, jisté napětí, které je v nich samotných skryto“ 33. Gary Hill (1951) Santa Monica „A pro všechno co je zřetelné, existuje nějaká dílčí část, která je skrytá“ 34. Paul McCarthy ((1945) LA „Film a televize mě fascinájí, ale já bych se nechtěl stát součástí tohoto průmyslu: Můj zájem je zacílen na to, abych tu branži parodoval nebo se jí vysmál“ 35. Tony Oursler (1957) N.Y. „Obličej fascinuje člověka pořád ze všeho nejvíce“ 36. Luc Tuymans (1958) Belgie „Obrazy by měly mít – pokud fungují – takovou nesmírnou intenzitu ticha ... takového klidu před bouří“ 37. Bill Viola (1951) 38. Jeff Wall (1946)