Požadavky k ukončení předmětu
ZS1BP_IVZ3 Integrovaný vědní základ pro výuku o přírodě a společnosti 3 a ZS1BP_PIV3 Praktikum k výuce o přírodě a společnosti 3 (pro prezenční formu studia)
a
ZS1BK_IVZ3 Integrovaný vědní základ pro výuku o přírodě a společnosti 3 (pro kombinovanou formu studia)
1. Seminární práce:
Seminární prací je soubor materiálů pro portfolio: Regionální kabinet. Regionální kabinet by učitelé 1. stupně měli využívat při výuce předmětů o přírodě a společnosti v souladu s uplatňováním regionálního principu ve výuce.
Studenti si postupně vytvoří soubor podkladů k aktuálnímu místu bydliště. Portfolio není seminární prací jen tohoto semestru, postupně se rozšiřuje a obohacuje o další materiály během 4. semestrů výuky odborných předmětů Integrovaný vědní základ pro výuku o přírodě a společnosti 1- 4.
Závazné materiály pro portfolio:
- Plán obce – pořiďte si plán vaší obce (případně městské části). Pokud nebudete mít originál, můžete jej získat na internetu, nezapomeňte však doplnit měřítko vašeho plánu.
- Letecký snímek obce – pořiďte si letecký snímek vaší obce (případně městské části). Ideálně v takovém rozlišení, aby korespondovalo s plánem vaší obce.
- Panoramatický nákres místa bydliště - z vyvýšeného bodu ve vaší obci nebo jejím nejbližším okolí načrtněte panoramatický pohled na místo vašeho bydliště. Na základě vašich znalostí tohoto místa, případně s pomocí map tento nákres popište.
- Významná archeologická naleziště – vyhledejte si na internetu, kde se nachází v nejbližším okolí vašeho bydliště nějaké významné archeologické naleziště. Vytiskněte si základní informace o tomto naleziště – kde se nachází, čím je významné, z které doby (paleolit/neolit/…) jsou zde nálezy apod.
- 2. Zápočtový test
Zápočtový test kombinuje kontrolu vědomostí a dovedností získaných jednak z e-learningových studijních materiálů a cvičení. Není primárně zaměřen na zvládnutí faktografických údajů, ale klade důraz na pochopení souvislostí a podstaty problematiky jednotlivých témat, především v kontextu regionu bydliště studenta.
Test má dvě části – vědomostní a poznávací. Vědomostní část je koncipována jako testové položky s výběrem odpovědí a doplňování krátkých slovních odpovědí. Poznávací část je založena na praktickém poznávání vybraných dřevin a hub a doplňování jejich charakteristik. Formulář k poznávací části testu najdete na Isu v Organizačních pokynech předmětu.