ZS1BP_VVP2/02 a 01 Výtvarné vyjadřovací prostředky 2 podzim 2013 Vyučující: Mgr. Alice Stuchlíková, Ph.D. K zápočtu: Dle úvodních informací má být vyústěním našeho předmětu cca 18 prací. Vše, co jste v našem předmětu individuálně vytvořily, jste si měly fotograficky zdokumentovat. Nyní tyto své OSTRÉ snímky vložte do powerpointové prezentace (přípona ppt nebo pptx) a seřaďte je dle data vzniku a připojte k nim vždy krátký nadpis, v němž zmíníte téma a techniku, zde pomáhám/shrnuji: Inspirace Aloisem Mikulkou v Galerii Ars, kresba barevnými pastelkami Inspirace Rubensovým a Snydersovým obrazem Pohled Medúsy v Místodržitelském paláci Moravské galerie v Brně, akvarel Inspirace Pavilonem Anthropos Moravského zemského muzea, frotáž a kresba část skupiny 01 ještě může doplnit (pokud nemáte svou fotku, vložím Vám ji pro tento případ do učebních materiálů): Drobná intervence před Pavilonem Anthropos Moravského zemského muzea, komorní land-art Reflexe kresebné tvorby handicapovaných na brněnské výstavě Tři ateliéry výtvarníků s handicapem v České spořitelně, psaný text případně doplněný kresbou tužkou Reflexe malířské tvorby handicapovaných na brněnské výstavě Creative Help v Domě pánů z Kunštátu Domu umění města Brna, psaný text případně doplněný kresbou tužkou Setkání s kurátorem dr. Zdeňkem Kazlepkou v Místodržitelském paláci Moravské galerie v Brně, psaný text Inspirace fotografií vlastní rodiny, kresba autoportrétu v dětském věku Inspirace fotografií vlastní rodiny, kresba tuší a malba temperami á la Keith Haring Inspirace výstavou Wilhelm Lehmbruck v Domě umění města Brna, expresionistická kresba giacondami Zpracování termínů vždy jiným osobitým kaligrafickým způsobem, kresba tuší Nadpis na slidu: Inspirace výstavou Přivlastnění není zločin v Galerii Černá linka na KVV PdF MU, tvůrčí psaní (Kdo již vyhodil svou práci v listinné podobě, může jako předlohu pro přepis svého imaginárního dialogu využít jednu ze dvou audionahrávek vložených v učebních materiálech, na nichž jsou všichni 5. 12. ve výuce přítomní zachyceni.) Tento krátký nadpis dejte pokaždé na samostatný slide, který bude fotografii dokumentující určité Vaše dílo předcházet. Vytvořte celou powerpointovou prezentaci s citem, nevolte výrazné pozadí, které bude ubírat na působivosti Vašim dílům. Z toho, co jste vytvořili, na základě zadání shrnutých v mých předchozích e-mailech by se mělo v prezentaci ukázat cca 13 prací poskládaných za sebou. Zbylých 5 (do počtu celkově 18) doplňte svými fotografiemi jako svébytnými uměleckými díly: vytvořte fotografický CYKLUS, případně čerpejte ze svého fotoarchivu snímků vzniklých od 1. července 2013 až dosud. Do učebních materiálů předmětu v IS jsem Vám vložila dva soubory pro inspiraci. Fotografie v zipovém souboru se surovinami a jídlem z nich vyrobených vytvořil Tomáš Krist a fotografie v zipovém souboru s vetřelci v přírodě vytvořil Jan Zatorsky. Zvolte si svobodně téma Vašeho pětidílného cyklu fotek: mohou to být také suroviny a jídlo, které jste z nich sama uvařila a zajímavě naservírovala, nebo drobné intervence v přírodě, ale mohou to být např. také Vaše vlastní snímky z lyžařského kurzu nebo fotografie proměnlivého pohledu z okna do ulice před Vaším domem – pětkrát jiný pohled z okna v jednom dni nebo třeba co den, to jeden záběr (viz poznámka na konci dokumentu). Svůj pětidílný fotocyklus pojmenujte v souladu s předchozími pracemi (téma, technika) a zařaďte ho na závěr své prezentace. Můžete fotit i mobilem, ale fotografie musí být kvalitní, ostré. Snažte se, aby Vaše fotografie byly něčím zajímavé, např. tvarovou nebo/i barevnou kompozicí/skladbou, světelnou modelací – můžete si model/situaci uměle přisvítit apod. Cyklus fotografií uvede nadpis na slidu: Nějak Vámi pojmenovaný cyklus, digitální fotografie Pro celou powerpointovou prezentaci platí: vždy jedna ostrá fotografie = jeden samostatný slide. Pokud uvidíte/zjistíte/ověříte si, že psací úkoly (Reflexe kresebné tvorby handicapovaných na brněnské výstavě Tři ateliéry výtvarníků s handicapem v České spořitelně, psaný text případně doplněný kresbou tužkou; Reflexe malířské tvorby handicapovaných na brněnské výstavě Creative Help v Domě pánů z Kunštátu Domu umění města Brna, psaný text případně doplněný kresbou tužkou; Setkání s kurátorem dr. Zdeňkem Kazlepkou v Místodržitelském paláci Moravské galerie v Brně, psaný text) jsou pro diváka Vaší prezentace nečitelné, prosím za fotografie těchto prací jejich obsah přepište. Poté, co prezentaci budete mít hotovou, v klidu si ji projděte a pod nadpisem úkolu, který Vás bavil nejvíc, mi to ve větě napište. Pokud se Vám bude chtít, můžete se zde rozepsat, proč Vás zrovna toto nejvíc bavilo, abych Vám lépe porozuměla. Kdo mi svou volbu nebude chtít víc vysvětlovat, tak se do toho nemusí nutit. Na úvodním slidu celé Vaší powerpointové prezentace by mělo být (překopírujte si do ní): Masarykova univerzita Pedagogická fakulta Katedra výtvarné výchovy ZS1BP_VVP2/02 nebo 01 (vymažte 02 nebo 01) Výtvarné vyjadřovací prostředky 2 podzim 2013 Vyučující: Mgr. Alice Stuchlíková, Ph.D. Studentka: jméno+příjmení, učo Termíny vložení powerpointové prezentace do odevzdávárny předmětu ZS1BP_VVP2 Výtvarné vyjadřovací prostředky 2: pátek 31. 1. 2014 10 h, výhradně řádný termín úterý 4. 2. 2014 10 h, řádný termín + opravný termín pátek 7. 2. 2014 10 h, řádný termín + opravný termín úterý 11. 2. 2014 10 h, řádný termín + opravný termín čtvrtek 13. 2. 2014 10 h, řádný termín + opravný termín pátek 14. 2. 2014 10 h, opravný termín Na tyto termíny není nutné se do Informačního systému Masarykovy univerzity přihlašovat. Poznámka: V lednu 2014 vyšla s naším tématem související kniha Jiří Hanke / Pohledy z okna mého bytu (1981–2003), pro zájemkyně více ve dvou odkazech níže http://www.lgp.cz/cz/novinky.html/5_296-prezentace-knihy-jiri-hanke-pohledy-z-okna-meho-bytu-1981-2 003-/1 http://www.ceskatelevize.cz/ct24/kultura/257218-jiri-hanke-nabizi-jeden-pohled-stokrat-jinak/ NÁHRADNÍ ÚKOLY: Formulace úkolů jsou vedené snahou o co největší podobnost s každým původním zadáním. Barbora Bohuslava Šumberová: Prostudujte si fotografie k tématu v učebních materiálech (zipový soubor Cs Kunstat PRO FUTURO 15. 10. 2013) a vyberte jedno kresebné dílo, které Vás nejvíce zaujalo. Uveďte které (zkratkovitě textem, jednoduchou tužkovou kresbou) a napište proč. Nadpis na slidu: Reflexe kresebné tvorby handicapovaných na brněnské výstavě Tři ateliéry výtvarníků s handicapem v České spořitelně, psaný text případně doplněný kresbou tužkou Prostudujte si fotografie k tématu v učebních materiálech (zipové soubory DumB DPK Creative Help 1.CAST 15. 10. 2013; DumB DPK Creative Help 2.CAST 24. 10 .2013) a vyberte jedno malířské dílo, které Vás nejvíce zaujalo. Uveďte které (zkratkovitě textem, jednoduchou tužkovou kresbou) a napište proč. Nadpis na slidu: Reflexe malířské tvorby handicapovaných na brněnské výstavě Creative Help v Domě pánů z Kunštátu Domu umění města Brna, psaný text případně doplněný kresbou tužkou Hana Cupáková, Veronika Jelínková, Renáta Kratochvílová: Setkání s kurátorem dr. Zdeňkem Kazlepkou v Místodržitelském paláci Moravské galerie v Brně, psaný text Přečtěte a prohlédněte si materiály k tématu v učebních materiálech (zipový soubor Josef Ignac Sadler) a napište, co Vás nejvíc v textu i na kresbě rudkou zaujalo. Ve větách, stačí 5 souvětí. Nadpis na slidu: Reflexe kresby Josef dávající se poznat svým bratrům od Josefa Ignáce Sadlera z roku 1750, psaný text Petra Brychtová: action painting, hieroglyfy, imaginace Nikola Kartusová: expresionismus, freska, improvizace Monika Smutná: expresionismus, desková malba, inspirace Barbora Bohuslava Šumberová: fauvismus, enkaustika, informel Stanislava Jedličková: akryl, metafyzická malba, rytina Marie Jindrová: atribut, perspektiva a úběžníky, surrealismus Jitka Rajmonová: body art, hieratická perspektiva, sgrafito Anna Veletová: hyberrealismus, kvaš, slepotisk Klára Zatloukalová: kubismus, lavírování, suchá jehla Termíny vždy jinak zpracujte kresbou tuší (černou tuší; bude-li to z Vašeho pohledu vhodné, tak můžete i barevnými tušemi). Dbejte, prosím, vždy i na čitelnost. Jeden termín = 1 strana tvrdého bílého papíru A4. Vyhledejte samostatně obsah termínu a pod každý termín, jímž bude papír začínat, zpracujte podstatu významu daného termínu (ideálně sumarizace z více zdrojů). Stačí tři věty a pokud možno jeden příklad. Nadpis před slidy s fotografiemi prací: Zpracování termínů vždy jiným osobitým kaligrafickým způsobem, kresba tuší Petra Brychtová, Nikola Kartusová, Anna Kleinová, Monika Smutná, Barbora Bohuslava Šumberová Stanislava Jedličková, Marie Jindrová, Jitka Rajmonová, Anna Veletová, Klára Zatloukalová Prostudujte si v učebních materiálech zipové soubory k tématu (Privlastneni neni zlocin 1.CAST 28. 11. 2013; Privlastneni neni zlocin 2.CAST 22. 11. 2013), jednu z akcí si vyberte a z jejího nadpisu udělejte nadpis svého slidu. Poté se pokuste proniknout do podstaty vybrané akce tvorbou empatického dialogu mezi Vámi jako kolemjdoucím divákem (označujte se křesním jménem) a AKTÉREM (zvolte jednotné číslo nebo množné AKTÉŘI) na druhé straně. Rozsah nejméně dvakrát tři repliky, tzn. třikrát se na něco zeptáte ve snaze porozumět činnosti tvůrce/tvůrců nebo něco poznamenáte a druhá strana na Vás třikrát vysvětlujícím způsobem zareaguje. Buďte upřímné, ze svého pohledu se divte, obdivujte, kritizujte... a vžitím se do tvůrců vysvětlujte, argumentujte... Nebojte se být vtipné, ale zároveň si zachovejte snahu nevzdálit se od podstaty úkolu, tzn. za pomoci imaginace formou fiktivního dialogu vystihněte obsah a pravděpodobnou motivaci k realizaci vybrané akce. Pište přímo do své prezentace. Nadpis na slidu: Inspirace výstavou Přivlastnění není zločin v Galerii Černá linka na KVV PdF MU, tvůrčí psaní