p Spielberk Office Centre Field work Pracovní list Jména: Jitka Králíková Jana Krampotová 1. Změřte nebo vypočítejte rozlohu vodních ploch v areálu – popište způsob měření/odhadu. Rozloha v m^2: 3 535 m^2 Způsob měření/výpočtu: Odkrokování stran vodních ploch Plocha č. 1: Délka: 126 kroků (1 krok = 0,6 m) x 0,6 = 76 m Šířka: 22 kroků x 0,6 = 13 m 76 x 13 = 988 m^2 Plocha č. 2: 195 x 25 kroků = 117 x 15 m = 1755 m^2 Plocha č.3: 110 x 20 kroků = 66 x 12 m = 792 m^2 988 + 1755 + 792 = 3 535 m^2 B. Významné budovy 1. Určete dvěma způsoby výšku tří nejvyšších budov – popište způsob měření/odhadu. Napište, jak se budovy nazývají (v případě neznalosti názvu si je pojmenujte, např. dle typického vizuálního prvku). Název budovy: AZ Tower Výška v m (1): 111 m, zdroj: internet Výška v m (2): 100 m Způsob měření: odhadem: 30 podlaží po 3 m = 90 m + 10 m zakončení střechy Název budovy: Spielberg Town Výška v m (1): 85 m, zdroj: internet Výška v m (2): 70 m Způsob měření: odhadem: 20 podlaží po 3 m = 60 m + 10 m střecha Název budovy: M- Palác Výška v m (1): 60 m, zdroj: internet Výška v m (2): 58 m Způsob měření: odhadem: 16 podlaží po 3 m = 48 m + 10 m střecha Postup měření: Vždycky jsem spočítala počet pater a vynásobila ho 3m (brala jsem výšku jednoho patra jako 3 m). K tomuto jsem připočítávala 10 m na střechu, protože střecha má vždy ještě nějaký tvar a vyčnívá nad budovu. 2. Zjistěte názvy aspoň 10 významných firem, které se nacházejí v areálu. Pokud je to možné, zjistěte, čím se zabývají a ve které budově sídlí. Název firmy Činnost Budova Sberbank banka M-Palác CzechInvest konzulting/finance vila K AVG Technologies software/IT Spielberk Tower Lufthansa cestování vila Miele elektro Spielberk Tower Star Trac sportovní náčiní vila Solarwinds software/IT Spielberk Tower Czech Outdoor marketing vila Partners konzulting/finance Spielberk Tower TES Vsetín strojírenství vila C. Funkce Spielberk Office 1. Spočítejte, kolik je v areálu parkovacích míst pro auta a pro kola. Jaká je cena parkování pro auta? Podle poznávacích značek určete, jaký je podíl aut z jiných krajů než z Jihomoravského. Parkovací místa pro auta: cca1475 Cena parkování za hodinu: prvních 30 min. zdarma, pak 80 Kč za hodinu Počet zaparkovaných aut: „nelze zjistit“ (nedostatek času, málo osob na počítání) z toho se značkou „B“: 63 s toho s jinou značkou: 28 Parkovací místa pro kola: 12 2. Odhadněte, kolik osob v areálu pracuje. Jaká věková kategorie převažuje jako zaměstnanci v areálu? (15–40 nebo 41 a více let). Počet zaměstnanců: odhad 2500 Převaha mladých/[DEL: starých :DEL] , důvod: 3. komunikativnost 4. jazyková vybavenost 5. rozvoj technologií (IT) 6. flexibilita 7. nové nápady (inovace) 3. Zjistěte, jaké typy MHD areál obsluhují, jaká je frekvence spojů v ranní špičce (6–9 hod.) a mimo dopravní špičku. Využijte jízdní řády na nejbližší viditelné zastávce. Typ MHD: autobus Frekvence spojů ve špičce: 15 spojů po 10 – 15 min. (6. – 7. hod.: 4 spoje; 7. – 8. hod.: 6 spojů; 8. – 9. hod.: 5 spojů) Frekvence spojů mimo špičku: od 9 do 13 hod. vždy 4 spoje za hodinu, od 14 do 16 hod. 6 spojů, od 16 do 19 hod. 4 spoje, od 19 do 20 hod. 2 spoje) 4. Prohlídku areálu shrňte v následujících bodech – jaké jsou klady a zápory areálu pro osoby, které se v nich dennodenně pohybují (pracují zde) nebo zajíždí na nákup, co byste navrhli změnit (max. 5) Klady Zápory vodní plochy + odpočinkové plochy chybí MŠ MHD – autobus (spojení s nádražím) chybí zdravotnické služby velký počet parkovacích míst mnoho služeb na jednom místě vysoká cena parkovného výhodná dopravní poloha dva podobné obchody (Hornbach x Bauhaus) blízkost hlavní pošty rozšiřování Office parku Návrhy na změnu ? vybudování MŠ ? zdravotnické zařízení ? jazykové centrum pro vzdělávání zaměstnanců D. Hornbach vs. Bauhaus 1. Odhadněte, jaká je rozloha nákupních ploch obou nákupních center? 2. Zvolte si výhodné, ale bezpečné místo, ze kterého můžete sledovat křižovatku mezi obchodními domy Hornbach a Bauhaus. Během 15 minut spočítejte (čárkovací metoda), kolik aut odbočí k Hornbachu a kolik k Bauhausu. 3. Přesuňte se přímo před obchodní centrum a spočítejte, kolik lidí navštíví obchod ve stanoveném časovém rozmezí (15 minut), jak se na místo dopravili (auto, MHD, pěšky, jinak). Podle poznávacích značek určete, jaký je podíl nakupujících z jiných krajů než z Jihomoravského. Jaká je demografická struktura návštěvníků z hlediska pohlaví a pohlaví. Obchod Hornbach Bauhaus Rozloha v m^2 cca 16 000 cca 17 300 Počet přijíždějících aut v době: 15.20- 15.35 48 60 aut MHD – 3 lidé pěšky – 7 lidí kolo – 1 člověk Značky aut B (Jihomor.): 33 aut A (Praha): 15 aut B – nejvíc jiné: Z, T, E, A, J, M zahraniční: Slovensko (BL, GA, NR, MT), Belgie, Polsko, Ukrajina) Počet nakupujících v době: 15.45-16.00 mladá žena 6 mladý muž 35 mladá žena 17 mladý muž 35 stará žena 16 starý muž 27 stará žena 12 starý muž 27 Dítě 4 dítě 2