C:\Users\Barbora\Desktop\pr.JPG —Monika Kašíková —Barbora Velebová —Martin Vítek —Jana Kučerová —Jan Straka — Historie §Projekt nazvaný Street Law vznikl v USA v 70.letech §Instruktory byli studenti práv §1974 – vydána první učebnice; vznikla jako výsledek revizí dřívějších textů, důležitou roli sehrála hodnocení a připomínky žáků, učitelů a studentů práv §V současné době je projekt realizován ve více než 30 zemích světa §V ČR je program od roku 1998 — O čem je projekt? §Základní poznatky o právu § §Právo = síť společenských vztahů § §Podnícení o další a hlubší studium práva § §Obsahuje teoretické znalosti, metodiku pro učitele i pracovní listy pro studenty Učebnice §Kniha je rozdělena na 6 kapitol, z nichž každá čerpá z jedné oblasti práva — §Každá kapitola je dělena na lekce — §V knize je celkem 46 lekcí — §Délka jednotlivých lekcí se pohybuje od jedné do více vyučovacích hodin ve škole §Učitel má k dispozici řadu cvičení a je na něm, které použije Obsah učebnice §Obecná část §Občanské právo §Pracovní právo §Rodinné právo §Přestupky §Trestní právo — Struktura lekcí §Každá lekce má 2 části: listy pro učitele a pracovní listy pro studenty § §Listy pro učitele – návod, jak dané téma zadávat; správné odpovědi na otázky; doplňující informace § §Pracovní listy – vhodné kopírovat pro každého studenta § §Kapitoly 2-6 obsahují úvod do tématu, který shrnuje informace či pojmy celého tématu — — §Významnou částí každé lekce je příběh zachycující problematickou situaci — §Příběhy jsou většinou ze života tak, jak se staly mladým lidem — §Hlavním cílem lekce je vtáhnout mladé lidi co nejvíce do příběhu — §Příběhy vedou ke změně postojů k tématu — — Značky v knize b.JPG Základní struktura vyučovací hodiny §Uvedení do tématu a opakování §Seznámení s cíli lekce §Seznámení s průběhem lekce §Interaktivní strategie (pozitivní vzájemná závislost, vzájemné působení tváří v tvář, osobní zodpovědnost, mezilidské dovednosti, skupinové zpracování) §Reflexe Proč hodnotit projekt? —➨ Aby studenti věděli, jak si stoji v plnění — cílů určitého učebního programu —➨ Aby se zjistilo, kteří studenti si zaslouží — pochvalu/uznáni —➨ Aby studenti měli motivaci učit se a — vzdělávat se —➨ Ke zjištění úrovně schopnosti studentů — ve třídě —➨ Aby se zjistilo, zda-li je látku třeba znovu — probrat Metody interaktivní výuky §Brainstorming §Práce v malých skupinách §Každý učí každého §Modelové situace §Hraní rolí §Simulovaný soud §Soud v trojici §Názorová škála §Vyjednávání v konfliktu §Mediace — — Právo pro každého – Česká televize §http://www.ceskatelevize.cz/porady/10604698737-pravo-pro-kazdeho/dily/ — §Videoarchiv: — 1)Občan 2)Ochrana osobnosti 3)Rodinné právo 4)Vlastnické právo 5)Dědické právo 6)Závazkové právo 7)Náhrada škody 8)Pracovní právo 9)Občanské soudní řízení Zdroje §RABIŇÁKOVÁ, Dana. Právo pro každého: učebnice programu "Právo pro každý den - Street Law". Vyd. 1. Praha: Partners Czech, c2001, 397 s. ISBN 80-238-7914-6 —(http://uloz.to/xJhPaTY/pravo-pro-kazdeho-street-law-rijen-2006-zip) — — —