Seminář ke speciální pedagogice – Petra Segeťová, 322114@mail.muni.cz • Povinná účast – max. 2 omluvené absence (omluvit se osobně nebo e-mailem a vložit omluvenku do isu) • Aktivní účast • Pomůcka - vlastní výroba, použití, materiál, cílová skupina (do isu vložit popis a fotodokumentaci) • předvedení pomůcky, říct na co je + ukázka jejího použití v praxi • doplněné o komentář – účel využití, možnosti praktického použití – jak se používá, jaké jsou další varianty použití, co rozvíjí, u jaké skupiny dětí a proč (v souvislosti s aprobací) • uvést teoretický základ, včetně citací • do IS odevzdat výše uvedené v textové podobě + doplnit o fotodokumentaci • rozsah – 1. strana – název semináře, „pomůcka“ + oblast/typ postižení, který si vyberete; jméno a příjmení studenta; učo; jméno cvičícího; délka text max 2 A4 + fotky (dohromady tedy 2-4 A4); 1,5 řádkování; písmo Times New Romann; vel. 12.; okraje 2,5; • termín odevzdání textové podoby do 5.12. do odevzdávárny semináře „témata“ : Žák pohybující se pomocí vozíku, zhoršená hybnost pravé ruky • Žák s Downým syndromem • Žák s lehkým mentálním postižením • Žák s percepční nedoslýchavostí, jednostrannou (ztráta 50 – 60 dB). Kompenzace sluchadly • Žák s Myopia gravis (těžká krátkozrakost), korekce brýlemi. • Žák s balbuties (koktavost) • Žák s dyslexií, IQ nad průměrem. • Žák s dyslexií, dysgrafií, IQ v normě. • Žák s dyslexií, dysgrafií, dysortografií • Žák s dyskalkulií • Žák s ADHD, IQ nad průměrem • Žák s totální slepotou, ovládá Braillovo písmo • Žák s praktickou hluchotou (ztráta 95 dB), komunikuje verbálně (odezírání). • Žák z nepodnětného socio-kulturní prostředí, sociálně slabá rodina (nespolupracuje), IQ v normě • Žák z rodiny imigrantů ze země Blízkého východu, částečná znalost češtiny • Žák s Autismem (prvky autismu) • Mimořádně nadaný žák • Žák s… podle vlastní zkušenosti na základě konzultace s přednášejícím