KOMUNIKACE KONFLIKTNÍ ROZHOVOR KRITICKÝ ROZHOVOR PROCES POSTUP, STRUKTURA ZÁSADY EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE JAK SE NAUČIT ROZUMĚT ROZHOVORŮM E- mail rozhovorc PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE e INTERAKCE KOMUNIKACE V. KONFLIKTNÍ ROZHOVOR IV. KRITICKÝ ROZHOVOR II. PROCES POSTUP, STRUKTURA I. ZÁSADY EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE VI. JAK SE NAUČIT ROZUMĚT ROZHOVORŮM 1.Otevřenost 2.Empatie 3.Pozitivnost 4.Bezprostřednost 5.Schopnbost interakce 6.Expresivita 7.Orientace na druhé 1.Před rozhovorem 3. Zpětná vazba 2. Během rozhovoru 1.Vysvětlení faktů 2.Shoda 3.Příčiny 4.Návrh řešení 5.Formulace řešení 6. Domluva konkrétních kroků Rodičovské Já a)hodnotí, moralizuje b)ochraňuje, hlídá c) Dospělé Já a) naslouchá b) konstatuje, hodnotí Dětské Já nesamostatný, poddajný, agresivní Impulzivní, hravý ,lhostejný E- mail rozhovor III. PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE 1. Interakce učitel-žák 5. Verbální, neverbální 2. Struktura komunikace /tříčlenná/ 3. Vyučovací strategie 4. Výuková metoda e VÝUKA KOMUNIKACE KOMUNIKACE VE SPOLEČNOSTI VĚDĚNÍ ZÁSADY EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE 1.Otevřenost 2.Empatie 3.Pozitivnost 4.Bezprostřednost 5.Schopnbost interakce 6.Expresivita 7.Orientace na druhé KRITICKÝ ROZHOVOR 1.Vysvětlení faktů 2.Shoda 3.Příčiny 4.Návrh řešení 5. Formulace řešení 6. Domluva konkrétních kroků E- mail rozhovor PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE ŽÁK KOMUNIKACE DIDAKTICKÉ PROSTŘEDKY OBSAH UČITEL METODY CÍLE PODMÍNKY VYUČOVÁNÍ 1. Interakce učitel-žák 5. Verbální, neverbální 2. Struktura komunikace /tříčlenná/ 3. Vyučovací strategie 4. Výuková metoda UČITELOVY OTÁZKY 2. odpověď 1. otázka 3. reflexe zjišťovací konvergentní/divergentní otázka rozhodovací na pozorování problémová na posouzení situace otevřená zavřená Nevhodné otázky: Řetězová, sugestivní, nejasná Celá věta? Neúplná Ucelená myšlenka Jazyková správnost Umět klást otázky procesu učení dosažení cíle vědomosti motivace hodnoty dovednosti postoje expozice fixace hodnocení aplikace VERBÁLNÍ KOMUNIKACE postup/struktura výukový rozhovor heuristický rozhovor žákovský rozhovor řízený rozhovor dialog debata motivační, expoziční, fixační/opakovací/, diagnostický beseda OTÁZKY PODLE VÝUKOVÝCH METOD III. Komplexní II. Aktivizující I. Klasické OTÁZKY PODLE FÁZÍ VÝUKY KLASICKÁ VÝUKA KONSTRUKTIVISTICKÁ VÝUKA motivace aplikace expozice fixace opakování diagnóza reflexe uvědomění si významu informace evokace zapamatovat aplikovat porozumět tvořit hodnotit analyzovat Bloomova taxonomie kognitivních cílů