VZDĚLÁVÁNÍ VÝUKA CÍL ORGANIZACE STRATEGIE METODY HODNOCENÍ OBSAH osnovy plány učivo aktivizující klasické informativní formativní školy žáka učitele rozvrh hodin slovní krátkodobý kritéria Skupinová práce exurze dlouhodobý UČEBNÍ STYLY komplexní KOGNITIVNÍ STYL STYL UČENÍ STRATEGIE UČENÍ METODY TECHNIKY UČENÍ VZTAH NAŠEHO VROZENÉHO ZPŮSOBU POZNÁVÁNÍ /KOGNITIVNÍHO STYLU/ K UČENÍ S A M RR R T CÍL SMYSLUPLNÝ MĚŘITELNÝ AKCEPTOVATELNÝ REALIZOVATELNÝ TERMÍNOVANÝ T UČEBNÍ STYLY podle způsobu zpracování informací v mozku kognitivní globální divergentní umělecký analytický vyvážený racionální vědecký kinestetický taktický vizuální auditivní podle činnosti mozkových hemisfér STRATEGIE UČENIÍ různé pohledy konstruktivistické podle Blooma smyslové a pohybové volní afektivní emotivní kompenzační paměťové autoregulativní automanažerské metakognitivní kognitivní sociálně komunikativní hodnotící poznávací aplikační analyzující syntetizující tvůrčí EDUKATIVNÍ STRATEGIE KOGNITIVNĚ KOMPLEXNÍ KEMSAK POZNÁVACÍ -poznávat -myslet - řešit problémy EMOCIONALNÍ - prožívat - cítit - rozvíjet city MOTIVAČNÍ rozvíjení zájmů - potřeb, snah - aktivit SOCIALIZAČNÍ - soužití s druhými - komunikovat HODNOTOVÉ hodnotová orientace TVOŘIVÉ - originální tvořivý styl života učí, rozvíjejí CÍLE VZDĚLÁVÁNÍ KLÍČOVÉ KOMPETENCE 2. Podněcovat žáky k tvořivému myšlení 3. Vést žáky k všestranné komunikaci 5. Připravovat k projevům svébytnosti 6. Vytvářet potřebu projevovat pozit. city 7. Učit rozvíjet a chránit fyzic.a dušev. zdraví 8. Vést k toleranci a ohleduplnosti 9. Rozvíjet schopnosti vzhl. k profesní orientaci F pracovní E občanské D sociální a personální C komunikativní B k řešení problémů A k učení 1. Umožnit žákům osvojit si strategie učení 4. Rozvíjet schopnost spolupracovat