APLIKAČNÍ BLOK Z PSYCHOLOGIE 2 Cvičení z ontogenetické psychologie Mgr. Irena Kolčárková Požadavky k zápočtu •75% účast na seminářích •prezentace v hodině nebo vypracování seminární práce ØProvedení vlastního praktického cvičení s dítětem 6-11let, jehož cílem bude zjištění vývojové úrovně dítěte v určité oblasti, ev. porovnání úrovně více dětí • Oblasti vývojových změn: •Myšlení •Morální usuzování •Pozornost •Paměť •Představivost •Motivace •Volní procesy •Sociální vztahy •Sebereflexe •Emoce a city (např. empatie, činitelé strachu a úzkosti) •Tvořivost •Komunikace Struktura práce •Teoretický úvod •Výzkumná otázka (Co budu zjišťovat?) •Metoda a popis zkoumaných osob ØZákladní charakteristiky dítěte / dětí ØVolba metody a popis průběhu šetření •Výsledky •Diskuze (komentář výsledků) •Použitá literatura Ø Literatura •Vágnerová, M. (2012) Vývojová psychologie: Dětství a dospívání. Praha: Karolinum. •Langmeier, J., Krejčířová, D. (2006). Vývojová psychologie. 2. vyd. Praha: Grada. •Švaříček, R., Šeďová, K. (2010). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. •Miovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada.