ZS1BP_IVU1 Interpretace výtvarného umění 1 (podzim 2014) Vyučující: Mgr. Bc. Alice Stuchlíková, Ph.D. Podoba druhé miniprezentace viz příklad v učebních materiálech, příkladový soubor se jmenuje ZS1BP_IVU1 P14 DRUHA MINIPREZENTACE, priklad Podklad prezentace nemusí být černý a písmena bílá, naopak. Ale rozhodně nepoužívejte vzorované šablony, které nebudou v estetickém souladu se zvoleným objektem. Jednobarevným pozadím nic nezkazíte. Upozorňuji, že za nevkusné pozadí a celkové nevhodné zpracování zápočet nedám. Řiďte se při grafickém zpracování Vaší powerpointové prezentace (dále jen PPP) heslem architekta Ludwiga Miese van der Rohe: Less is more, tedy Méně je více. Svůj soubor nazvěte: Rodinny predmet Autorka PPP jmeno prijmeni Prezentace ať má příponu ppt nebo pptx, můžete přidat i pdf, ale ppt nebo pptx mějte v odevzdávárně určitě. Druhá miniprezentace – sled slidů: 1. úvodní slide: Věcný název Autorka PPP Příběh objektu: napište alespoň jeden co nejvíce sdělný odstavec 2. slide: Věcný název Autorka PPP Na výstavní popisce v muzeu (umění) bych objekt nazvala: vyjádřete se Věcné informace: původ: vyjádřete se materiál: vyjádřete se vznik: vyjádřete se rozměry: vyjádřete se výška, šířka, hloubka 3. slide: ostrá fotografie objektu jako celku 4. slide: ostrá fotografie objektu v nějakém zajímavém detailu 5. slide: ostrá fotografie objektu v nějakém dalším zajímavém detailu atd. Shrnutí zadání 2. miniprezentace: Všechny předměty mají příběh, který mohou vyprávět Předměty, které přecházejí z rukou jedné generace do druhé nám vyprávějí o našich předcích a o historii naší rodiny. V tomto úkolu se jedná pouze o předměty a příběhy, které jste ochotni sdílet s ostatními, které nejsou pro Vás příliš intimní. Zvolte předměty, které Vám nevadí zveřejnit. Vyfoťte ostře (min. 2, max. 5 snímků) jednu věc (rodinný předmět) a napište k ní vlastními slovy její reálný příběh (min. 400 znaků). Vzhledem k příslušnosti předmětu ke katedře výtvarné výchovy, bude dobré, když si vyberete nějaký předmět s určitou uměleckohistorickou hodnotou, ale není to podmínka. Daný předmět by měl být nositelem významného příběhu z hlediska vaší rodinné historie. Neváhejte proto o sdělení případných podrobností k vybranému předmětu poprosit své předky. Navštivte babičky, dědy, tety, strýce, zeptejte se mamky, taťky, rozhlédněte se doma, zavzpomínejte... Zadání je inspirované workshopem PhDr. Alexandry Brabcové, realizovaným v březnu 2012 v Muzeu jihovýchodní Moravy ve Zlíně. Jedná se o jeho zkrácenou variantu (workshop ve Zlíně byl dvoudenní). Tento workshop čerpal z anglo-saské tradice objektového učení. Svou práci zpracujte do powerpointového souboru ve struktuře: 1. slide: na prvním řádku pojmenování předmětu (obecné může být doplněno třeba nějakým domácím pojmenováním, přezdívkou atd.); na druhém řádku vaše jméno a příjmení; poté odstavec s vaším textem = prezentace toho, proč jste si předmět zvolili: jaký význam má pro vaši rodinu – jaký příběh se za ním skrývá – kdo a co vám o historii předmětu, o které jste se nemohli dozvědět skrz vlastní zkušenost, pověděl – jaký význam má předmět pro vás – je význam daného předmětu nějak obsažen i ve formě jeho uchovávání v rámci bytu apod. Rozepisujte se jen o tom podstatném, nepište prázdné věty, kterými budete text jen zbytečně protahovat a nic významného tím nesdělovat, jako např.: „Už nevím, co víc bych k tomu řekl/a.“ 2. slide: na prvním řádku pojmenování předmětu (obecné může být doplněno třeba nějakým domácím pojmenováním, přezdívkou atd.); na druhém řádku vaše jméno a příjmení; poté zmiňte ve větě odpověď na tuto otázku: Kdybyste předmět dali na výstavu do muzea (umění) jako prezentaci své rodinné historie, jakou popisku byste k němu dali? Zpracujte to takto Na výstavní popisce v muzeu (umění) bych objekt nazvala: vyjádřete se. Dále si předmět dobře prohlédněte a zamyslete se nad věcnými informacemi (původ, materiál, vznik, rozměry). Pokud si s nějakou informací nebudete jistí, užijte před danou informací slovo asi. 3. až případný 7. snímek na dalších slidech, pokud to půjde: jeden snímek = jeden slide. Dbejte na kvalitu fotografií. Bylo by skvělé, kdybychom se mohli výsledkům této práce věnovat v další výuce. Prosím, nafoťte si to a napište vlastními slovy výhradně sami, ať je to opravdu jako celek vaše „osobní výpověď“. Pokud to pro Vás není možné, reálného autora fotografií na závěr PPP také uveďte formou Autor/ka fotografií: jméno příjmení; pokud budete autory fotografií objektu Vy, nepište to tam. Nic si zbytečně nevymýšlejte (je to velmi subjektivní úkol), buďte pravdiví k sobě i ke spolužáčkám, tak vám to nejvíc dá.