Přečtěte si následující popis učební úlohy a zodpovězte otázky pod ní. téma RODINA, III. ročník, prosinec Po motivačním rozhovoru na téma rodina a kdo patří mezi členy rodiny žáci dostanou do dvojic dva obrázky, na kterých je vyobrazena jedna rodina v rozmezí 17 let včetně jmen a věku jednotlivých členů rodiny. Úkolem žáků je porovnat, jak se rodina na obrázku změnila a zapsat svá zjištění do pracovního listu. PRACOVNÍ LIST Vyhledejte na obrázcích a vypište jména členů rodiny, kteří během let přibyli a ubyli. Zkuste vysvětlit, jak se tyto osoby do rodiny dostaly, nebo naopak, jak o ně rodina přišla. PŘIBYLI: _____________________ - ______________________________________________________ _____________________ - ______________________________________________________ _____________________ - ______________________________________________________ UBYLI: _____________________ - ______________________________________________________ _____________________ - ______________________________________________________ _____________________ - ______________________________________________________ S pomocí obrázků doplňte rodokmen rodiny OTÁZKY A ÚKOLY K UČEBNÍ ÚLOZE: a) Do kterého tematické okruhu patří učivo o rodině? __________________________________ b) Se kterým dalším předmětem by se učivo o rodině mohlo doplňovat nebo prolínat? _______________, protože __________________________________________________ c) Na základě jakého didaktického principu je založena tato učební úloha? _______________, protože _________________________________________________ d) Které další didaktické prostředky byste mohli využít k tématu rodina? ________________________________________________________________________ e) Jakému přístupu (transmisivnímu nebo konstruktivistickému) odpovídá výběr a řazení učebních úloh? _________________, protože ________________________________________________ f) Jaký je vzdělávací cíl popsané učební úlohy? ________________________________________________________________________ g) Jakou organizační formu využívá popsaná učební úloha? ________________, protože ________________________________________________ h) Jakou výukovou metodu využívá popsaná vzdělávací metoda? ________________, protože ___________________________________________________ i) Navrhněte učební úlohu, která by mohla následovat za výše popsanou učební úlohou a přitom měla stejný vzdělávací cíl? _________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________ j) Proč jste zvolili právě tuto učební úlohu? _________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________ k) Jak byste hodnotili práci žáků během popsaných učebních úloh? __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ l) Navrhněte testovou položku, kterou by bylo nožné zkontrolovat splnění vzdělávacího cíle učebních úloh. _________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________