Ze2MP_VPx1 Výuková praxe 1 Anotace Praxe by měla ukázat, jak umí studenti – budoucí učitelé zeměpisu aplikovat dosavadní teoretické poznatky (odborné, didaktické, pedagogicko-psychologické atd.) do praxe – do vyučování zeměpisu v 6. – 9. ročníku Základní školy nebo v nižších ročnících víceletých gymnázií. Seznámení se s chodem školy. Forma: souvislá Osnova Vedení pedagogického deníku, který bude obsahovat: 1. Jméno studenta 2. Název školy a její adresu. 3. Všeobecnou charakteristiku školy – počet tříd a žáků, počet učitelů. 4. Případné zaměření školy – např. sportovní, jazykové atd. 5. Zjištění zda má škola zpracovaný Školní vzdělávací program. 6. Zjištění, podle kterých učebnic a atlasů se ve škole učí. 7. Zjištění vybavení zeměpisného kabinetu – jaké pomůcky mají učitelé k výuce zeměpisu. 8. Nejméně tři hospitace v hodinách zeměpisu – vedení zadaných hospitačních záznamů. 9. Přípravy na výuku odučených hodin dle studijních materiálů. 10. Reflexe žáků jedné odučené hodiny – dle formuláře. 11. Sebereflexe ostatních odučených hodin. 12. Záznam náslechu průběhu vyučovací hodiny. 13. Záznam náslechu použitých metod a forem výuky. Literatura Rámcový vzdělávací program – Školní vzdělávací program. Učebnice zeměpisu. Atlas světa a ČR. Časopisy : Geografické rozhledy, Biologie-Chemie-Zeměpis, Geographische Rundschau, Praxis Geographie, Journal of Geography, Time, GEO-INFO. Internet Studijní materiály. Poznámka: Pokud se budou úkoly krýt např. s úkoly z katedry učitelské praxe, stačí to jednou. Eduard Hofmann