Výzkum Masarykova univerzita - čtení leteckých snímků a map Co: analýza rozdílů čtení a orientace na mapě, na leteckém a satelitním snímku Na kom: žáci základních a středních škol Kontakt: Masarykova univerzita – katedra geografie - dr. Hana Svatoňová, Ph.D – vedoucí katedry – email: svatonova@ped.muni.cz tel 605442285; 549497062 technické parametry PC pro spuštění testu: Operační systém WinVista nebo W 7, příp. 8. prohlížeč Google Chrom, lze i FF, Mozilla, Explorer 9 Java 1.7 55 (lze příp. stáhnout) - odkaz zašlu Test a jeho vyplnění · V Testu se hodnotí dva parametry – rychlost a správnost odpovědi · Vyhodnocení testu je tzv. párové, tj. je třeba, aby respondent vyplnil dvě varianty testu ( A a B) a to s prodlevou min. 1 týden nejlépe 2 týdny. · cca polovina respondentů začne variantou B a druhá polovina variantou A ( v druhém termínu respondent vyplní druhou variantu) · doba potřebná k vyplnění testu: cca 25 min, čas je individuální, varianty nejsou stejně časově náročné · identifikace : respondent vyplňuje svůj identifikátor – v testování jde o to, aby při druhém testu napsal stejný identifikátor a jeho odpovědi se mohly spárovat, obecně lze použít jakoukoliv identifikaci (ale stejnou! v obou variantách testu), pro testování jsou podstatné až souborné výsledky, ne individuální případy)nyní příjmení žáka, škola, třída ( tj. není zachována anonymita), vyplňují s učitelem · testu skrytě nezkoumá jiné dovednosti než správnost a rychlost čtení map a snímků · test má části: - - údaje o respondentovi a jeho zkušenosti se snímky - úlohy s mapami nebo snímky ( zácvičné úkoly a testovací úkoly) - individuální ohodnocení obtížnosti čtení map a snímků · cca 20 min je doba potřebná k jeho vyplnění spuštění testu: nakopírovat odkaz - potřebnou variantu varianta A http://hypothesis.cz:8080/hypothesis/?pid=477fa0f53e157c442ded0ee741a65543 varianta B http://hypothesis.cz:8080/hypothesis/?pid=2f171a58e056b37703b836d81b1ff715 Úkoly pro studenty na praxi: · Zajistit testování: přípravná fáze, vlastní testování Přípravná fáze: · Vyzkoušet si test na sobě · Zjistit, zda škola má potřebné vybavení – viz technické požadavky pro spuštění testu · Pokud ano, zeptat se učitele, zda by provedení testování bylo možné · Napsat dr. Svatoňové email s kontakty na vedení školy a učitele, zašlu oficiální žádost o pomoc ve výzkumu · Připravit učebnu, nachystat záložky s odkazem, vyzkoušet spuštění testu, spolupracovat se správcem učebny Testování · Testuje se dvakrát · Děti rozdělit vždy do dvou skupin (jedni začnou testem B, druzí testem A, nejlépe střídavě po lavicích, označit PC samolepkou – varianta A, var B · po pauze cca 2 týdny udělají žáci druhý test · Společně se žáky vyplnit údaje o respondentovi · Následuje pak samostatná práce žáků na vyplnění testu · Pokud se test sekne, je potřeba přes alt, ctrl del ukončit natvrdo test a spustit celé znovu · Studenti pořídí tabulku: jmenný seznam žáků s daty testování pro obě varianty, s údaji, kdo psal první A, B, případně s poznámkou k průběhu testu ( pokud nastala nějaká komplikace) · V testu se hodnotí dva parametry – rychlost a správnost, tj. Je potřeba, aby žáci pracovali pouze na testu a nevěnovali se jiné činnostiJ